اگر می‌خواهید رتبه سایت خود را افزایش دهید یا به بهبود رتبه الکسای خود فکر می‌کنید، مجموعه مقالات چگونه رتبه الکسای سایت خود را افزایش دهیم؟ را دنبال کنید.

  • مقالات جامع و طولانی بنویسید! اندازه یک محتوای استاندارد برای وبسایت، بین ۲ تا ۳ هزار کلمه می‌باشد. حداقل تعداد کلمه ای که میتوانید به کار ببرید ۷۰۰ کلمه است.اگر مطلب شما کمتر از ۷۰۰ کلمه باشد، از نظر گوگل ممکن است جریمه شوید و اگر بیشتر از ۴ هزارکلمه باشد، بهتر است آن را در دو مقاله تقسیم کنید.
  • متاتگ‌های محتوا را برای سئو تنظیم کنید: اولین قسمتی که توسط گوگل خوانده می شود، متا تگ عنوان می باشد. پس باید مناسب با متن بنویسید چون اگر گوگل متوجه شود که عنوان شما هیچ ارتباطی با محتوای شما ندارد، وبسایت شما را جریمه خواهد کرد.
  • چگونه رتبه الکسای سایت خود را افزایش دهیم؟ – بخش چهارم

  • متاتگ توضیحات بین متاتگ‌های سئو از اهمیت زیادی برخوردار است: این متاتگ هم مانند عنوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به بهینه سازی رتبه وبسایت شما کمک بسیاری می کند. وقتی که وبسایت شما توسط موتور جستجو در صفحه نشان داده می شود، توضیحات شما، زیر عنوان سایت شما نشان داده می شود. در مقاله های کمتر از ۵۰۰ کلمه نوشتن این متاتگ الزامی است اما در اکثر مقالات اگر هم ننویسید، خود گوگل متوجه می‌شود و به نوعی تولید می کند.
  • آشنایی با مفاهیم کلیدی حوزه دیجیتال مارکتینگ – بخش چهارم
  • استفاده درست از کلمات کلیدی پرجستجو: هیچ موردی مانند کلمات کلیدی، نمی‌تواند رتبه وبسایت شما را خراب کند. متاسفانه اکثر تولیدکنندگان محتوا فکر می کنند هر چه بیشتر کلمه کلیدی را استفاده کنند، شانس نشان دادن مقاله آنها بیشتر است. براساس چگالی کلمات کلیدی، متوسط استفاده هر کلمه، ۲ الی ۳ درصد کل کلمات در یک مقاله است.
  • با تراکم کلمه کلیدی و استانداردهای آن بیشتر آشنا شوید
  • ایجاد لینک های داخلی بین صفحات وب سایت: شما زمانی که یک صفحه ای را ایجاد می کنید، بعد از مدتی توسط گوگل ایندکس می شود. اگر این صفحه بعدا خوانده نشود، رتبه ای که وبسایت شما توسط این صفحه بدست آورده است، کم کم از بین میرود پس شما باید با استفاده از تکنیک‌هایی مجدد این صفحه را به گوگل نشان دهید و بهترین تکنیک ایجاد لینک های داخلی بین صفحات مختلف و مخصوصا بین مقاله‌های جامع سایتتان است.
  • معرفی منبع و لینک به آن: اگر مقاله خود را از وب‌سایتی دیگر رونوشت کرده‌اید، بهتر است منبع آن را ذکر کنید و لینک به منبع آن را قرار دهید تا توسط گوگل جریمه نشوید و اینکه کاربر به شما اطمینان می‌کند که محتوای تولیدی شما از اعتبار خوبی برخوردار می‌شود.
  • با بک‌لینک و اهمیت استفاده از آن بیشتر آشنا شوید
  • عناون و زیرعنوان‌های دارای کلمات کلیدی را فراموش نکنید: در تولید محتوا، نوشتن متن خالی باعث اذیت شدن کاربر می‌شود و می‌توان گفت که متن شما خیلی کمتر خوانده نمی‌شود. باید سعی کنید متن خود را بشکنید و برای هر قسمت یک زیرعنوان جداگانه و عکس به کار ببرید چون باعث بهتر خوانده شدن متن می گردد و کاربر متن شما بهتر درک می‌کند.
  • از نمایش صحیح محتوا در موبایل خود اطمینان حاصل کنید: امروزه اکثرا کاربران از طریق گوشی موبایل خود به اینترنت متصل می‌شوند پس محتوای شما باید به خوبی در گوشی ها نمایش داده شود. مهمترین بخش اندازه قلم متن می‌باشد.
  • اهمیت طراحی ریسپانسیو (واکنش‌گرا) یک سایت
  • از منابع معتبر ترجمه کنید: یکی از روش های تولید محتوا ترجمه مطالب از سورس اصلی است.  در این روش محتوای جدید با  مطالعه از منابع متنوع و متناسب با موضوع محتوا جمع آوری می شود. در سال های اخیر سایت ها و ژورنال های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی به یکی از سورس های معتبر جهان تبدیل شده است. محتوا نگارهای حرفه ای با مطالعه این منابع و سایر منابع مرتبط  محتوای مورد نظر را گردآوری و ترجمه می کنند. جالب است بدانید این روش یکی از پرکاربردترین روش‌های تولید محتوا است و ۹۰ درصد وب سایت های ایرانی هم از این روش استفاده می‌کنند.
  • تولید محتوای تطبیقی: در این روش از تولید محتوا که با هدف ارائه یک موضوع  در ارتباط است؛ محتوا نگار سعی می کند موضوعات را بطور شفاف برای مخاطب توصیف کند خلاقیتی که در این روش از تولید محتوا است مقابله ای بودن آن است. نویسنده می آید تفکر انتقادی را در مقیاس بزرگتری جلو می برد. نکته جالبی که این نوع از نگارش دارد متنوع بودن منابع است نویسنده فقط به یک منبع تکیه نمی کند بلکه با هوشیاری و بهره گیری از قدرت نویسندگی طرح مسئله می کند و مطالب را ارائه می کند. مخاطب می تواند با مقایسه و مقابله مطلبی که می خواند تصمیم گیری کند.

  • محتوای خلاقانه تولید کنید: نویسنده‌های که در شاخه ادبیات و داستان نویسی فعالیت می کنند؛ طبیعتاً از هوش و استعداد محتوانگاری برخوردارند. در بعضی موارد بخاطر کمبود منابع و نوشته ها، نویسنده خود  محتوا می نویسد، چرا که تفکر خلاق مهم ترین و کلیدی ترین مهارت در این نوع از محتوا است.
  • تولید محتوای تصویری: افراد مختلف از عکس های مختلف با توجه به هوش و خلاقیتشان برداشت های مختلفی دارند. تولید محتوای منحصر بفرد حائز اهمیت است. این روش چون کمی دشوار است در کارهای تبلیغاتی کاربرد دارد.
  • آشنایی با انواع محتوای بصری و متنی در سایت‌ها – بخش اول
  • آنالیز دقیق محتوا: در بعضی مواقع یک نظر سنجی ساده و یا تحقیق می تواند ایده های جدیدی برای نوشتن یک محتوای تازه، خلق کند.
  • ایجاد امکان پرسش برای کاربران: در این روش توصیه می شود که مدیران سایت یک بخش پرسش و پاسخ برای جمع آوری نیاز های کاربران سایت خود داشته باشند. این روش یکی از ساده ترین روش های تولید محتوا است زیرا به سادگی و توسط خود کاربران, ایده ی محتوای جدید در ذهنتان ایجاد می شود. این نوع از محتوا در تمامی سایت های شرکت های بزرگ‌ گذاشته می شود و هدف روشن سازی مخاطب را دارد. در سایت های خارجی صفحه FAQ می گویند؛ در ایران‌ هم به عنوان صفحه سوالات متداول رایج شده است که ترجمه عبارت انگلیسی frequantly asked question است. اگر سایت شما صفحه سوالات متداول را ندارد برای کاستن از میزان مکاتبه های خود و بهینه سازی زمان و همچنین افزایش پرستیژ کسب و کارتان حتما این صفحه را طراحی کنید.
  • محتوای خود را بازنویسی کنید: بسیاری از محتوا های موجود در فضای اینترنی و سایت ها گنگ و برای مخاطب معنی دار نیستند. نوشتن یک مهارت است و نویسنده ها حرفه و شغل شان نوشتن است. در دنیایی که در جهت تخصص گرایی پیش می رود، شرکت ها ناگزیرند کار هایشان را به افراد متخصص بسپارند. و این یکی از راز های موفقیت در فضای رسانه ای و کسب و کار های اینترنتی است.
  • در هر محتوا خودتان را معرفی کنید: برای کاربری که برای بار اول مقاله شما را می خواند، خیلی مهمه که بداند شما کی هستید؟ بهتر است در بخشی از مقاله، شرکت و خدمات خود را معرفی کنید مثلا می توانید برای مثال از شرکت خود استفاده کنید و تجربیات خود را قرار دهید، چون هم مثال را برای کاربر ملموس تر کرده اید و همچنین خود را معرفی کرده اید.
  • بخش‌بندی مقالات مرتبط با هم: یکی از استراتژی های تولید محتوا این است که هر محتوا و مقاله ای که ایجاد می شود، در یک بخش قرار گیرد چون هم کاربر میتواند با توجه به علاقه خود وارد بخش مربوطه شود و هم لینک دهی داخلی آن آسان تر است.

استفاده از روش‌های بازاریابی مختلف بستگی به نوع کسب‌وکار شما و محیط کاری آن دارد! اگر قصد راه‌اندازی یک سایت برای کسب‌وکار خود را دارید، بهتر است از بازاریابی محتوایی استفاده کنید اما استفاده از سایر روش‌ها و تلفیق آنها با یکدیگر تاثیر بسیار زیادی بر روی پیشرفت کسب‌وکار آنلاین شما خواهد داشت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *