رتبه الکسا کاملاً به بازدید شما بستگی دارد؛ یعنی هر چقدر بازدید شما بیشتر باشد، رتبه الکسای بهتری هم خواهید داشت و هنگامی که کاربران بخواهند بازدید دو یا چند سایت مختلف را برای تبلیغات مقایسه کنند، به رتبه الکسای شما توجه می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی نکاتی بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید رتبه سایت خود افزایش دهید. بنابراین اگر می‌خواهید رتبه سایت خود را افزایش دهید یا به بهبود رتبه الکسای خود فکر می‌کنید، مجموعه مقالات چگونه رتبه الکسای سایت خود را افزایش دهیم؟ را دنبال کنید.

در تولید محتوا چه مراحلی را باید رعایت کنیم؟

  • داشتن ایده برای تولید محتوا: اولین قدم ایجاد ایده تولید محتوا می باشد. در ابتدای کار موضوع وب سایت و مقالات باید مشخص شود و بعد براساس آن، تولید ایده و یک موضوع جدید صورت پذیرد. اصولاً ارائه قیمت تولید محتوا پارامترهای مختلفی دارد و در یک شرکت تولید محتوا  همواره پذیرش سفارش تولید محتوا با مد نظر قرار دادن کلیه این موارد انجام می گردد.
  • چگونه رتبه الکسای سایت خود را افزایش دهیم؟ – بخش سوم

  • تحقیق کلمات کلیدی:  یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تولید محتوای دیجیتال متنی، به کار بردن کلمات کلیدی داخل وب‌سایت میباشد. زیرا کلمات کلیدی اهمیت زیادی در سئو و رتبه‌بندی سایت‌ها در موتورهای جستجو دارند. جهت تهیه لیست کلمات کلیدی که نیاز به برنامه‌ریزی روی آن‌ها دارید باید نوشتن و تهیه لیست انجام گردد. جهت نیل به این هدف، ابزارهای سئو برای تولید محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرند تا کلمات و عبارت مرتبط که بیشترین جستجو را دارند یافت شوند.
  • کلمات کلیدی طرح سئوی خود را چگونه شناسایی کنیم؟
  • تحقیق کلمات کلیدی مرتبط به عنوان کلمه کلیدی غیر اصلی: غیر از گوگل، ابزارهای بسیاری وجود دارند که با توجه به کلمه کلیدی ، عبارت مورد نظر را تولید می‌کنند. یکی از ابزارها و وبسایت‌ها ubersuggest است که بهترین عبارتهای که کلماتی که دارای بیشترین میزان جستجو هستند را نشان می‌دهد. در شرکتهایی که بصورت تخصصی اقدام به فروش تولید محتوا می نمایند همواره از کمک ابزارهای تولید محتوای دیجیتال جهت کاهش هزینه تولید محتوا و ارائه خدمات تولید محتوا بهتر استفاده می گردد.
  • محتوای جذاب و حرفه‌ای تولید کنید: متاسفانه یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد تازه در نوشتن محتوای خود می کنند، عنوان محتوای خود را دست کم میگیرند یا یک عنوان کلی می نویسیند مانند ” روش‌های افزایش بازدید وبسایت ” این عنوان علاوه براینکه تکراری می باشد مخاطبان کمتری به خود می گیرد. عنوان مهمترین بخش است زیرا درعنوان می توانید کلمات کلیدی و یا عبارتهای مهم را به طور هوشمندانه به کار ببرید و از همه مهمتر اینکه این عنوان است که کاربر را جذب می کند لذا نوشتن آن دقت بسیاری می طلبد.
  • چک کردن محتوای سایت رقیبان: قبل از تولید محتوا، مقالات وبسایت‌های رقیب را بررسی کنید و نقص‌هایی که در تولید محتوای آن‌ها وجود دارد باید در بخش محتوای وب‌سایت رفع گردد. اگر اصلا درحوزه کاری خاصی مقاله خوبی وجود ندارد، این کاملا به نفع صاحبان آن سایت است و لازم نیست که تلاش زیادی برای بالا آمدن وبسایت نمایند.
  • بررسی نیاز کاربران در تولید محتوا: مخاطب اصلی محتوای وب‌سایت، کاربران هستند! پس باید محتوایی تولید گردد که نیازهای آن‌ها، مسائل روزانه و تمامی ویژگی‌هایی که به دنبالش هستند را مورد پوشش قرار دهد. کاربران، ساعت‌های زیادی را در اینترنت تلف می‌کنند تا بتوانند مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند، اگر یک وبسایت بتواند نیازهای اصلی آنها را از طریق تولید محتوا مورد پوشش قرار دهد، میتواند به یک منبع معتبر تبدیل گردد.
  • اثربخشی بازاریابی محتوایی خود را اندازه‌گیری و ارزیابی کنید
  • بررسی جزئیات موضوعی که درباره آن می‌نویسیم: یکی از مشکلات اصلی اکثر مقالات وبسایت‌ها این است که مطالب به صورت کلی و بدون بیان جزییات مطرح می‌شوند. جزیی پرداختن به موضوع اصلی باعث تمایز یک وبسایت در مقایسه با دیگر رقبا می‌گردد.
  • در چند مقاله متفاوت به بررسی موضوع بپردازید: گاهی بعضی از موضوعات هستند که چند جنبه برای توضیح دارند اما با یک موضوع یکسان. لذا در هر مقاله، روش ها و ایده های مختلف قابل توضیح خواهند بود. البته این نکته باید در نظر گرفته شود که ایده ها باید دارای جنبه‌های مختلفی باشند نه اینکه دنباله هم باشند.
  • تولید محتوای منحصر به فرد نسبت به رقیبان: هنگامی که تمام راجع به فواید یک موضوع می‌نویسند، اگر بتوانید راجع به به مضرات آن بنویسید، ایجاد تمایز و جلب توجه بیشتری جهت مورد مطالعه قرار گرفتن مطلب می‌شود. این نوع مقالات نشان می‌دهد که توجه به نکاتی شده است که دیگران اهمیت نداده‌اند و سبب تمایز با دیگران می شود. به این موضوع در دنیای تولید محتوا تکنیک خوانده شدن مقاله هم می گویند.
  • تهیه لیست مقالات تولید شده: یک لیست کامل از تمامی مقالات تولیدی وب‌سایت باید تهیه شود. با استفاده از این لیست می‌توانید بین مقالات مختلف سایت خود لینک ایجاد کنید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید! همچنی می‌توانید به افزایش مدت زمانی که کاربران در سایت می‌مانند، بپردازید.
  • قرار دادن بهترین مقالات تولیدی دیگر وب سایت‌ها: همیشه افراد متخصصی که برای دیگر وبسایت‌ها می نویسند، وجود دارند. قرار دادن مقالات این افراد در وب سایت با ذکر منبع در بخش مقالات بصورت هفتگی یا ماهانه، تکنیک بسیار خوبی است. البته منظور کپی کردن نیست بلکه انجام این عمل به شیوه و نگارشی متفاوت است. این کار باعث می شود که سایت های رقیب، اقدامی مشابه انجام دهند که سبب لینکدهی به سایت می گردد.
  • تولید محتوا بر اساس سوالات کاربران: همیشه مردم دنبال جواب سوال “چگونه ” هستند پس باید در تولید محتوا به این‌گونه سوالات پاسخ داده شود. در واقع این مورد یکی از موثرترین کارهایی است که برای ایده‌یابی محتوای باکیفیت استفاده می‌شود. خیلی از کاربران هستند که ایده‌های آموزشی زیادی دارند ، لذا می توان با کمک آنها یک مقاله آموزشی تولید کرد و متعاقباً به آنها کمک کرده اید که مطلب و محتوای آنها در اینترنت نمایش داده شود. یک مزیت این روش ایجاد برند سازی است چرا که نویسندگان محتوای شرکت شما، در رزومه کاری خود اسم شرکت و وبسایت شما را ذکر می کنند.
  • برای داشتن کمپین‌های محتوایی موفق، مشتریان آنلاین خود را بشناسید

  • اثبات کسب‌وکار با ارائه اسنادی که مشکل‌ساز نمی‌شوند: هر کسب و کاری برای خود دارای رازها و افسانه های زیادی است که گاهی این مسائل باعث اشتباه کاربر و اطلاع نادرست به آن‌ها می‌شود. سایتی موفق است که تمامی این رازها و شایعات را بیان کند و در رد یا اثبات آنها بکوشد.
  • بروزرسانی محتوای سایت در بازه‌های زمانی مختلف: همیشه راه های جدید تولید محتوا ایجاد می‌شود. یک بازاریاب محتوا، اطلاعات خود را در این زمینه را باید به روز کند. بهترین نقطه شروع هم مقالات قدیمی و بازنشر مجدد آنها است البته به طوری که لینک آدرس عوض نشود یا موضوع اصلی مقاله تغییر نکند. امروزه تولید اینفوگرافیک یا عکس بیشترین تاثیر را برمخاطب دارد، همچنین نوع فونت هایی هم که استفاده می شود بر میزان خوانایی تاثیر به سزایی دارد.
  • سئوی فنی و تخصصی مقاله: هنگامی که تولید محتوا تمام می شود، کار و وظیفه اصلی شروع می شود. نوشتن محتوا براساس سئو باید انجام پذیرد. یعنی تمامی تکنیک ها مانند به کاربردن کلمات کلیدی، عنوان ها و چگالی براساس آخرین الگوریتم سئو می بایست رعایت گردد.
  • تولید محتوای سئو شده برای گوگل در سال ۲۰۱۸ – بخش اول
  • رعایت اصول و نکات نگارشی در تولید محتوا : یکی از نکات پایه و اولیه ای که باید قبل از انتشار مطلب به آن توجه ویژه نمود، نکات نگارشی است. به کار بردن صحیح این نکات مانند ویرگول، کاما و نقطه  وغیره از اهمیت ویژه ای در تولید محتوا برخوردار است. به کار بردن اشتباهی هر کدام از این قواعد، باعث کج فهمی مطلب توسط خواننده می‌شود و تمامی زحمات شما را هدر می دهد.
  • عدم استفاده از تکنیک های کلاه سیاهی در تولید محتوا : گوگل تکنیک‌های کلاه سیاهی را قانونی نمی‌أاند و معمولاً خیلی سریع متوجه می‌شود و هر وب‌سایتی را که از این تکنیک ها استفاده کرده باشد مورد جریمه گوگل قرار می گیرد.
  • سئوی داخلی، سئوی خارجی و تفاوت‌های آنها در چیست؟

الکسا نام سایتی است که میلیون‌ها سایت را بر اساس شاخص‌های خود رتبه‌بندی می‌کند؛ مهم‌ترین فاکتور این رتبه را می‌توان ترافیک آن سایت در نظر گرفت! به گونه‌ای که اگر سایتی نسبت به یک سایت دیگر ترافیک بیشتری داشته باشد، قطعاً رتبه بهتری هم در الکسا دارد. این رتبه برای بسیاری از کاربران از اهمیت زیادی برخوردار است و همین مسئله سبب شده تا مدیران سایت‌های مختلفی به دنبال روش‌های افزایش بازدید خود باشند تا بتوانند رتبه الکسای سایت خود را بهبود ببخشند! باتوجه به این که این رتبه برای مدیران اغلب سایت‌ها و به خصوص سایت‌های محتوا محور مهم است، در این مقاله قصد داریم به بررسی آموزش بهبود رتبه الکسا به همراه افزایش بازدید سایت بپردازیم تا بتوانید رتبه سایت خود را نسبت به سایر سایت‌ها، بهبود ببخشید. اگر این مقاله را خوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنم حتماً قسمت بعدی این آموزش را هم بخوانید تا نکات زیادی را درباره افزایش بازدید و بهبود رتبه الکسای سایت به شما بگوییم.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *