تا به حال پیش آمده بخواهید عکسی زیبا که آسمان نه چندان دلچسبی دارد را با جایگزینی یک آسمان دراماتیک، بهبود ببخشید؟ این کار در تمامی نسخه‌های قبلی فتوشاپ ممکن بود و اگر می‌خواستید کار خود را ساده‌تر کنید، باید از پلاگین‌های گران‌قیمت بهره می‌بردید.

اما در نسخه‌ی جدید فتوشاپ که چند هفته‌ای می‌شود ارائه شده، جایگزینی آسمان بسیار ساده شده است و شما به راحتی می‌توانید این کار را شبیه به حرفه‌ای‌ها انجام دهید. در این نوشته ما روش کار را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید به راحتی این کار را ممکن کنید.

آموزش جایگزینی آسمان عکس در فتوشاپ

همانطور که می‌بینید، عکسی که ما در این نمونه انتخاب کرده‌ایم، هم روشنایی و تاریکی کاملا متضادی دارد و هم این که جزییاتی در درخت است که ماسک کردن آن‌ها به صورت خودکار، سخت و زمان بر خواهد بود. اما با ابزار جدید فتوشاپ، شما تنها چند کلیک با نتیجه نهایی فاصله دارید.

بعد از آپلود عکس در فتوشاپ، به منوی Edit رفته و Sky Replacement را انتخاب کنید.

حالا شما همانطور که در عکس زیر می‌بینید، می‌توانید به راحتی هر آسمانی که می‌خواهید را برای عکس خود انتخاب کنید. می‌بینید که ریزه‌کاری‌های درخت هم به خوبی ماسک شده است.

اگر می‌خواهید آسمان مد نظر خود را وارد کنید، باید روی آیکون چرخ دنده کلیک کرده و New Sky را انتخاب کنید.

آدرس عکس مد نظر خود را بدهید و Open را انتخاب کنید.

بعد از این که عکس شما در بخش پیش نمایش نشان داده شد، می‌توانید تغییراتی در آن اعمال کرده و سپس OK را بزنید تا به لیست آسمان‌ها اضافه شود.

هر عکسی نیاز به تنظیمات مخصوص به خود را دارد. به همین خاطر پیشنهادمی‌کنیم، خودتان کمی آزمون خطا کنید و اسلایدها را تکان دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

تنظیم عکس برای همخوانی با آسمان جدید

تا این جا شما آسمان را جایگزین کرده‌اید و خیلی کارها را هوش مصنوعی برایتان انجام داده و می‌توانید همین جا کار را به اتمام برسانید. اما بهتر است چند پله دیگر پیش بروید تا یک عکس یک دست و عالی داشته باشید.

همانطور که در عکس زیر می‌بینید، لایه‌هایی که آسمان جدید را شکل داده‌اند، به صورت ماسک شده در بالای لایه اصلی قرار می‌گیرند. با توجه به تنظیماتی که شما در مرحله پنج داشته‌اید، این تنظیمات ممکن است کمی متفاوت باشد، اما لایه‌ها با اسم علامت گذاری شده‌اند. باز هم می‌گوییم که فتوشاپ نسخه جدید، عموما کار همخوان کردن عکس و آسمان را به شکلی فوق‌العاده انجام می‌دهد، اما ما قصد بهتر کردن عکس را داریم.

این که تا کجا بخواهید به بهتر کردن عکس ادامه دهید، کاملا به خودتان بستگی دارد، اما ما پله پله چند نکته مهم را می‌گوییم.

ابتدا یک لایه جدید بالای پوشه Sky Replacement بسازید.

blending mode این لایه را از Normal به Color تغییر دهید.

حالا ابزار Eyedropper را انتخاب کرده و رنگی که ترجیح می‌دهید در آسمان شما نمایش داده شود را از باقی عکس خود انتخاب کنید. این کار به یک دست شدن و واقع‌گرایانه‌تر شدن عکس کمک می‌کند.

حالا کلید B را فشار دهید تا ابزار براش را انتخاب کنید. از بخش  General Brushes گزینه‌ی Soft Round را انتخاب کنید.

حالا روی بخش‌هایی از ابرها را نقاشی کنید. شاید نیاز باشد مقدار Flow را از روی 100 درصد کم کنید، این کار برای کنترل بهتر روی رنگ گذاری تاثیر به سزایی دارد. در نهایت Opacity لایه را نیز کم و زیاد کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

حالا یک نکته نهایی هم باقی می‌ماند و آن اضافه کردن Color Balance به کلیت عکس است. برای این کار روی لایه‌ای که ایجاد کرده‌اید کلیک راست کنید و Color Balance را انتخاب کنید.

اسلاید‌ها را تغییر دهید تا به چیزی که عکستان می‌خورد برسید. نمی‌توان برای این بخش عدد دقیقی داد چون اسلایدها برای هر عکس به شکلی متفاوت باید تغییر کنند. در آخر اگر نیاز بود Opacity لایه را برای میزان تاثیر گذاری روی عکس تغییر دهید.

شما می‌توانید روی این لایه ماسک ایجاد کرده و بخش پایینی عکس را با رنگ سیاه رنگ کنید تا ماسک شود و تنها تاثیر لایه‌ی Color Balance روی آسمان باشد. خیلی دقیق این کار را نکنید تا طبیعی به نظر بیاید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *