چند سالی است که اکثر مردم خرید خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند! به همین دلیل فروشگاه های اینترنتی مختلف فعالیت خود را شروع کرده اند و اکنون قصد خرید هر محصولی را داشته باشید، به راحتی می توانید صدها فروشگاه اینترنتی در آن زمینه پیدا کنید. یکی از مهم ترین بخش هایی که در فروشگاه اینترنتی اهمیت دارد، نمایش جزییات سفارش به کاربران است. در واقع شما باید بتوانید جزییات را به خوبی در اختیار کاربران قرار دهید تا آن ها صورت حساب و سفارش را به صورت کامل چک کنند. در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل افزونه WooCommerce Order Details بپردازیم که با استفاده از آن می توانید جزئیات سفارش را به کاربران نمایش دهید.

افزونه WooCommerce Order Details

یکی از بهترین افزونه هایی که با استفاده از آن می توانید جزییات سفارش کاربران را به صورت کامل در اختیار کاربران قرار دهید، افزونه WooCommerce Order Details است. به کمک این افزونه می توانید هر چیزی که در سفارش کاربران به قیمت آن اضافه کرده است را نمایش دهید. به عنوان مثال مسئله مالیات در فروشگاه های اینترنتی اهمیت زیادی دارد و برخی از سایت ها، آن را از کاربران دریافت می کنند. با استفاده از این افزونه می توانید میزان مالیات محاسبه شده را در جزییات سفارش کاربران نمایش دهید تا سوء تفاهمی میان شما و کاربران به وجود نیاید. این پلاگین در حال حاضر به صورت تجاری عرضه شده است که با توجه به قابلیت هایی که در اختیار شما قرار می دهد، ارزش خرید بالایی دارد. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های این پلاگین حرفه ای و کاربردی می پردازیم تا راحت تر بتوانید برای خرید این پلاگین تصمیم بگیرید.

ویژگی های افزونه WooCommerce Order Details

فروشگاه های ووکامرسی معمولاً به پلاگین های مختلفی نیاز دارند تا بتوانند امکانات سایت خود را گسترش دهند. پلاگین های مختلفی هستند اما نکته مهمی که وجود دارد، این است که ابتدا باید قابلیت های پلاگین را ببینید تا بدانید آیا واقعاً می توانند نیاز شما را برطرف کنند یا خیر! ممکن است چندین پلاگین مشابه وجود داشته باشند و تفاوت آن ها، در قابلیت هایی است در اختیار کاربران قرار می دهند. برای استفاده از افزونه WooCommerce Order Details هم ابتدا باید ببینید که این پلاگین چه ویژگی هایی دارد! در این بخش به بررسی قابلیت های این پلاگین حرفه ای می پردازیم:

  1. امکان نمایش جزئیات سفارش به صورت جدول

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که این افزونه دارد، این است که شما می توانید تمام جزییات این افزونه ووکامرس را به صورت کامل در یک جدول به کاربران نمایش دهید. یکی از مشکلاتی که افزونه های مشابه دارند، این است که کاربران برای مشاهده هر ویژگی باید به یک صفحه مراجعه کنند و زمان زیادی از کاربران می گیرد. در حالی که با استفاده از این پلاگین به راحتی می توانید تمام جزییات را به صورت مرتب در یک جدول به کاربران نمایش دهید.

  1. امکان نمایش تصویر شاخص در کنار جزئیات سفارش

بسیاری از قالب های ووکامرس امکان نمایش تصویر شاخص را در اختیار کاربران قرار نمی دهند و کاربر باید وارد لینک محصول شود تا تصویر آن را ببیند. با استفاده از این پلاگین می توانید به راحتی تصویر شاخص را در صفحه جزییات سفارش به کاربران نمایش دهید. در این صورت اگر کاربران بخواهند محصول دریافتی با محصولی که سفارش داده اند را چک کنند، دیگر نیازی به مراجعه به صفحه محصول ندارند. زیرا با کمک این افزونه در کنار جزییات سفارش می توانید تصویر شاخص را هم نمایش دهید و در زمان کاربر صرفه جویی کنید.

  1. امکان تعیین طول و عرض دلخواه برای نمایش تصاویر شاخص

یکی دیگر از قابلیت هایی که این پلاگین حرفه ای در اختیار شما قرار داده است، امکان شخصی سازی اندازه تصویر شاخص است. شما می توانید با توجه به نوع قالب و صفحه جزییات سفارش تصویر شاخص را هم نمایش دهید. با تعیین طول و عرض مناسب برای نمایش تصویر شاخص می توانید از به هم ریختگی صفحه جزییات جلوگیری کنید و تصویر محصول را به بهترین شکل ممکن به کاربران نمایش دهید. البته نیازی به آپلود مجدد تصویر نیست؛ بلکه این افزونه سایز دلخواه شما را تولید می کند و در صفحه جزییات نمایش می دهد که باعث راحتی کار شما می شود.

  1. امکان شخصی سازی آیکن های بخش نمایش جزئیات

رابط کاربری سایت های فروشگاهی اهمیت زیادی دارد و می تواند نرخ تبدیل و فروش شما را تا حد زیادی افزایش دهد. در بخش جزییات سفارش آیکن های مختلفی وجود دارند که برای تغییر و شخصی سازی آن نیاز به یادگیری کدنویسی دارید! در حالی که با استفاده از این پلاگین دیگر نیازی به کدنویسی نیست و به راحتی می توانید به صورت کاملاً بصری رنگ و اندازه آیکن های موردنظر را شخصی سازی کنید. بنابراین این افزونه نه تنها برای نمایش جزییات، بلکه در شخصی سازی رابط کاربری سایت هم کمک زیادی به شما می کند.

  1. امکان نمایش جزئیات به صورت پیشفرض و بدون نیاز به تنظیمات دستی

یکی دیگر از قابلیت های این پلاگین بسیار حرفه ای، امکان نمایش جزییات به صورت خودکار است. کافی است در بخش تنظیمات مشخص کنید که کدام یک از جزییات در صفحه جزییات سفارش نمایش داده شود تا این افزونه به صورت خودکار آن را نمایش دهد. بسیاری دیگر از افزونه های مشابه برای نمایش جزییات باید به صورت دستی این کار را انجام دهید که زمان زیادی از شما می گیرد! البته در این افزونه می توانید به صورت دستی هم جزییاتی را در اختیار کاربران قرار دهید؛ مثلاً در محصولاتی که گزینه های خاصی برای نمایش وجود دارد، می توانید به صورت دستی انجام دهید اما جزییات دیگری که همه محصولات شما دارند، به صورت خودکار نمایش داده می شود.

  1. بهبود صفحه حساب کاربران و بخش سفارش ها

بهبود تجربه کاربری سایت تاثیر زیادی در فروش شما دارد! به عنوان مثال اگر کاربران برای نمایش جزییات مختلف محصول وارد صفحات مختلفی شوند، با توجه به این که وقت زیادی از آن ها می گیرد ممکن است باعث عدم رضایت آن ها شود. به کمک این پلاگین می توانید در صفحه حساب کاربران و بخش جزییات، همه جزییات محصول و سفارش کاربران را نمایش دهید تا در زمان آن ها صرفه جویی شود و رضایت کافی از تجربه کار با سایت شما را داشته باشند.

  1. امکان استفاده از کد کوتاه جهت نمایش در برگه دلخواه

در سایت های فروشگاهی ممکن است نیاز به نمایش جزییات در یک صفحه خاص را داشته باشید که در این صورت، باید پلاگین موردنظر از کد کوتاه پشتیبانی کند! با وجود آن که بسیاری از پلاگین ها از کد کوتاه پشتیبانی نمی کنند، اما این پلاگین به شما کد کوتاه ارائه می کند. بنابراین خیلی راحت می توانید با استفاده از کد کوتاه جزییات سفارش را در هر صفحه ای که می خواهید نمایش دهید و از آن استفاده کنید.

  1. وجود بخش تنظیمات برای شخصی سازی اطلاعات نمایشی

این پلاگین تنظیمات بسیار خوبی در اختیار شما قرار می دهد و می توانید همه چیز را شخصی سازی کنید. در بخش تنظیمات این پلاگین به راحتی می توانید نمایش اطلاعات و جزییات سفارش کاربران را شخصی سازی کنید. مثلاً می توانید مشخص کنید که کدام جزئیات محصول در همه سفارشات نمایش داده شود و کدام یک تنها در محصولات خاصی نمایش داده شود؛ البته اطلاعات خاص مربوط به محصولات خاص که در همه محصولات نمایش داده نمی شود، باید به صورت دستی وارد شود که البته در کمتر از چند ثانیه این کار امکان پذیر است.

  1. امکان پیگیری و نمایش جزئیات تنها با آیدی سفارش

یکی دیگر از قابلیت هایی که این پلاگین در اختیار شما قرار می دهد، امکان پیگیری و نمایش جزییات با استفاده از آیدی سفارش است. با این قابلیت دیگر شما نیازی به وارد کردن دستی اطلاعات جهت نمایش نخواهید داشت و به راحتی می توانید اطلاعات دلخواه را در صفحه جزییات سفارش هر کاربر نمایش دهید. هر سفارش کاربران دارای آیدی خاصی است که از طریق بخش سفارشات ووکامرس امکان دسترسی به آن وجود دارد.

  1. رابط کاربری ساده و حرفه ای

از مهم ترین قابلیت های این پلاگین می توان به رابط کاربری ساده و حرفه ای آن اشاره کرد. رابط کاربری ساده به کاربران کمک می کند تا به سادگی بتوانند جزییات سفارشات خود را در اختیار کاربران قرار دهند. همچنین در بخش تنظیمات این افزونه همه چیز کاملاً ساده و راحت در اختیار شما است و می توانید متناسب با نیاز خود آن را شخصی سازی کنید.

  1. کاملاً واکنش گرا جهت نمایش دقیق در موبایل و تبلت

در حالی که امروزه اکثر کاربران از موبایل و تبلت برای بازدید از یک سایت و فروشگاه اینترنتی استفاده می کنند، یکی از مشکلاتی که افزونه های مختلف دارند عدم نمایش درست و دقیق در موبایل و تبلت است. در حالی که این افزونه به شما کمک می کند تا بتوانید جزییات سفارشات کاربران را به صورت کاملاً سالم و دقیق در اختیار آن ها قرار دهید. در واقع، شما مشکلی جهت نمایش جزییات سفارش نخواهید داشت و به راحتی می توانید آن را نمایش دهید.

این موارد تنها بخشی از ویژگی های این پلاگین هستند که به شما نشان دادیم! با استفاده از این پلاگین خودتان متوجه ویژگی های دیگری می شوید که عملکرد شما در مدیریت فروشگاه اینترنتی را بهبود می بخشد.

کدام جزییات را می توان به کمک این افزونه در صفحه کاربری مشتریان نمایش داد؟

با استفاده از این پلاگین می توانید جزییات مختلفی را در صفحه کاربران نمایش دهید! در این بخش به بررسی مواردی می پردازیم که با کمک آن می توانید جزییات بیشتری را در صفحه کاربران نمایش دهید:

  • امکان نمایش تصویر شاخص در صفحه سفارش

یکی از جزییاتی که می توانید در صفحه جزییات سفارش کاربران نمایش دهید، تصویر شاخص آن است. این تصویر کاملاً قابل شخصی سازی است و می توانید سایز آن را متناسب با سایت و نیاز خود تغییر دهید.

  • امکان نمایش قیمت و مالیات در صفحه سفارش جزئیات سفارش

امکان نمایش قیمت و مالیات ، مالیاتی که از کاربران می گیرید باید کاملاً واضح باشد و باید به آن ها نمایش دهید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.

  • امکان نمایش جزئیات مربوط به حمل و نقل

در فروشگاه های اینترنتی روش های مختلفی برای حمل و نقل وجود دارد که هر یک از آن ها هزینه خاص خود را دارد. هنگامی که کاربران محصولی سفارش می دهند، روش حمل و نقلش را انتخاب می کنند و هزینه آن را می پردازند. بنابراین شما باید هزینه حمل و نقل را به کاربران نمایش دهید تا بدانند چقدر بابت آن پرداخت کرده اند.

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید، هزینه های اضافی محصولات است. ممکن است یک محصول با ویژگی های مختلفی ارائه شده باشد که هزینه های آن هم متفاوت است. بنابراین شما باید هزینه ای که بابت ویژگی های اضافی از کاربران می گیرید را کاملاً واضح به آن ها بگویید که این افزونه به شما کمک می کند تا در بخش جزییات سفارش آن را نمایش دهید.

  • امکان نمایش بازپرداخت های مختلف به کاربران

یکی دیگر از مواردی که این افزونه در اختیار شما قرار می دهد، امکان نمایش بازپرداخت ها است. گاهی اوقات در سفارش فروشگاه های اینترنتی پیش می آید که کاربران باید هزینه دیگری هم پرداخت کنند یا حتی ممکن است بخشی از هزینه را فروشگاه به کاربر منتقل کند. در این صورت باید کاملاً واضح همه چیز نمایش داده شده باشد! با استفاده از این افزونه به راحتی می توانید جزئیات آن را در اختیار کاربران قرار دهید.

  • امکان نمایش جمع کل مبلغ سفارش کاربران

در بخش جزییات محصول که با این پلاگین نمایش داده می شود، مبلغ کل هم نمایش داده می شود تا کاربر بداند چقدر پرداخت کرده است.

  • امکان نمایش آدرس صورت حساب کاربران

یکی از اطلاعاتی که از کاربران دریافت می شود، آدرس کاربر است. ممکن است یک کاربر آدرس منزل خود را ثبت کرده باشد اما هنگام سفارش، آدرس محل کار خود را بدهد! این پلاگین آدرس کاربر را در صورت نیاز در همان جدول جزییات سفارش نمایش می دهد.

  • امکان نمایش آدرس پستی کاربران

یکی دیگر از قابلیت های بسیار خوب این پلاگین، امکان نمایش آدرس پستی است تا اگر کاربر آدرس منزل یا محل کار خود را داده باشد، بداند که محصول را در چه آدرسی دریافت می کند. البته این آدرس توسط خود کاربران تعیین می شود اما اگر کاربران فراموش کنند، می توانند با دیدن بخش جزییات این آدرس را ببینند.

  • امکان نمایش سایر جزئیات محصولات

هر محصولی ممکن است غیر از اطلاعاتی که در بالا بررسی کردیم، جزییات دیگری هم داشته باشید. شما می توانید تمام جزئیاتی که محصول شما دارد را به کاربران از طریق جدول جزییات سفارش نمایش دهید.

آموزش افزونه WooCommerce Order Details

اکنون که با ویژگی های این افزونه کاربردی آشنا شدید، زمان آن رسیده که آموزش این افزونه را هم یاد بگیرید. در این بخش به آموزش کامل این افزونه می پردازیم تا بتوانید آن را در سایت وردپرسی خود استفاده کنید. پس اگر به این افزونه نیاز دارید و می خواهید از آن استفاده کنید، در این بخش هم همراه ما باشید:

در مرحله اول باید این افزونه را خریداری و در سایت وردپرسی خود نصب کنید. توجه داشته باشید که پیش نیاز این پلاگین ووکامرس است، بنابراین حتماً باید ووکامرس روی سایت شما باشد. پس از نصب و فعال سازی، می توانید از طریق بخش منوی وردپرس، بخش ووکامرس، جزییات سفارش ووکامرس به تنظیمات این پلاگین دسترسی داشته باشید.

پیش نمایش تصویر محصول

در این بخش می توانید تنظیمات مربوط به تصویر شاخصی که در بخش جزییات سفارش نمایش داده می شود را شخصی سازی کنید.

  • پهنا: در این بخش اندازه عرض یا همان پهنای تصویر شاخص که می خواهید در صفحه جزییات سفارش نمایش داده شود را وارد کنید.
  • ارتفاع: در این بخش اندازه ارتفاع یا تصویر شاخص مربوط به صفحه جزییات سفارش را وارد کنید.

رنگ آیکون فلش

این بخش مربوط به شخصی سازی رنگ آیکون فلش است که می توانید آن را شخصی سازی کنید.

  • گزینش رنگ: با کلیک بر روی این گزینه می توانید رنگ مربوط به آیکن موردنظر را انتخاب کنید.

تغییر منطقه جزییات سفارش به باز شده

در حالت پیشفرض جزییات سفارش به کاربر نمایش داده نمی شود و برای دیدن باید روی آیکن مربوطه کلیک کند! با تیک زدن این گزینه می توانید آن را به صورت پیشفرض نمایش دهید و دیگر نیازی به کلیک بر روی آیکن نباشد.

در نهایت می توانید این پلاگین کاملاً حرفه ای را از سایت خریداری کنید و تجربه کاربری سایت خود را به کمک آن بهبود ببخشید. این پلاگین به شما کمک می کند تا دیگر نیازی به استفاده از چندین پلاگین جداگانه نداشته باشید. اگر در مورد این پلاگین سوالی دارید یا هنگام کار با آن با مشکل روبرو شدید، می توانید از طریق بخش پشتیبانی محصول آن را بپرسید. همچنین اگر پیش از خرید نیاز به راهنمایی دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *