استیم مهم‌ترین بستری است که امروزه کاربران بازی‌های کامپیوتری بر روی PC از آن بهره می‌برند. اما این سیستم تمام بازی‌هایی که خریداری کرده‌اید یا هدیه گرفته‌اید را در مجموعه‌ی شما نشان می‌دهد و حتی اگر یک بازی را به صورت رایگان نصب کرده باشید نیز در این لیست نمایش داده می‌شود. اما اگر نمی‌خواهید عنوان خاصی در این لیست باشد، می‌توانید آن را از نظرها پنهان کرده یا حتی به صورت دائم از بازی‌هایی که در اختیار دارید پاک کنید.

تفاوت بین پنهان کردن و پاک کردن بازی‌ها در استیم

تفاوت آشکار است، وقتی بازی را پنهان می‌کنید، این بازی در حالت استاندارد به نمایش در نمی‌آید اما با چند کلیک می‌توانید آن را به حالت عادی برگردانده و دوباره در مجموعه بازی‌های خود ببینید. حتی در حالت پنهان می‌توانید بازی را از میانبر آن اجرا کرده و انجامش دهید بدون اینکه مشکلی در این روند پیش بیاید. اما پاک کردن همیشگی خواهد بود و عنوان به صورت کلی از اکانت شما حذف می‌شود. حتی اگر پولی برای بازی پرداخت کرده باشید نیز نمی‌‌توانید آن را برگدانید و باید دوباره عنوان را خریداری کنید. قبلا برای اینکار باید به پشتیبانی استیم زنگ می‌زدید تا می‌توانستید این کار را انجام دهید، اما در نسخه‌های حال حاضر امکان انجامش از یک مسیر استاندارد فراهم شده است.

چطور بازی‌ها را از مجموعه خود پنهان کنید

در کتابخانه بازی‌های خود عنوان مورد نظر را پیدا کرده و بر رویش کلیک راست کنید و گزینه Set Categories را انتخاب نمایید.

حالا گزینه Hide this game in my library را انتخاب کنید تا بازی دیگر در لیست شما نمایش داده نشود.

برای اینکه بازی‌های پنهان شده در لیست خود را ببینید در کتابخانه بای‌ها روی category کلیک کرده و گزینه Hidden را انتخاب کنید. خواهید دید که بازی‌های پنهان شده شما از این طریق لیست می‌شوند.

برای اینکه عنوان خاصی را از حالت پنهان در بیاورید، روی عنوان مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Remove From Hidden را انتخاب کنید.

چطور بازی را از لیست اکانت استیم خود پاک کنید

دوباره در نظر داشته باشید که این کار کاملا برگشت ناپذیر بوده و برای بازی دوباره عنوان مورد نظر باید آن را دوباره خریداری کنید. نکته دیگر اینکه قبل از اینکه بازی را از استیم پاک کنید، حتما آن را Uninstall کنید چون بعد از انجام کار، پاک کردن بازی سخت شده و باید به آدرس نصب آن بروید و دستی تک تک فایل‌ها را پاک کنید.

حالا استیم را باز کرده و به Help > Steam Support بروید.

بازی مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر بازی را جدیدا امتحان کرده باشید در اول لیست خواهد بود در غیر این صورت از جستجو برای پیدا کردن استفاده کنید.

روی گزینه I want to permanently remove this game from my account کلیک کنید. (اگر بازی را کم‌تر از دو هفته خریده باشید و کم‌تر از دو ساعت با آن بازی کرده باشید می‌توانید مبلغی از خرید خود را برگردانید)

استیم در ادامه اطلاعاتی در مورد بازی به شما می‌دهد و اگر بازی در یک بسته بوده و شما آن بسته را خریده باشید، می‌گوید که بازی‌های دیگر بسته نیز برایتان غیر فعال خواهد شد. با کلیک بر روی  OK, remove the listed games from my account permanently روند کار به اتمام می‌رسد.

‌در نظر بگیرید که با این کار اطلاعات بازی و همچنین اچیومنت‌هایی که به دست آورده‌اید پاک نمی‌شود و تنها بازی از لیست کتابخانه شما و اکانتتان حذف خواهد شد.

Join the Conversation

4 Comments

  1. سلام اگه حذف کنیم بازی و دوباره ان را نصب کنیم بازی را میتوان از اول شروع کرد؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *