اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید که با استفاده از اینستاگرام محصولات یا خدمات خود را بازاریابی می‌کنید، استوری را فراموش نکنید. تعامل استوری‌ها به تعامل صفحه اینستاگرام شما کمک زیادی می‌کند و اگر بتوانید استوری‌های جذابی انتشار دهید که پاسخ خوبی بگیرید، تعامل صفحه شما تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند.

ایجاد تصاویری که باعث ماندن بیشتر کاربران در استوری شود!

حتماً می‌دانید که اگر انگشت خود را روی استوری نگه دارید، استوری متوقف می‌شود و به استوری بعدی نمی‌رود! هر چقدر بتوانید کاربران را بیش‌تر در بخش استوری نگه دارید، تعامل صفحه شما بیشتر می‌شود. از کاربران بخواهید که برای خواندن محتوای استوری انگشت خود را بر روی صفحه نگه دارند.

سه راه پیشنهادی پیش روی شما قرار می‌دهیم:

  1.  یک متن طولانی برای کاربران ایجاد کنید؛ ایجاد یک متن طولانی به شما کمک می‌کند تا بتوانید کاربران را بیشتر در استوری خود نگه دارید. البته توجه داشته باشید که ابتدای محتوای استوری باید جذاب و طوفانی باشد تا کاربران را تشویق به خواندن ادامه متن کند! اگر ابتدای محتوای شما جذاب نباشد و کاربران حس کنند تنها وقتشان تلف می‌شود، نه تنها آن استوری را نگه نمی‌دارند، بلکه استوری‌های بعدی شما را هم رد می‌کنند!
  2.  انتشار دو تصویر در یک استوری برای یافتن تفاوت‌ها؛ در یک استوری دو تصویر مشابه منتشر کنید و از کاربران بخواهید تفاوت آن‌ها را بگویند! البته توجه کنید که تصویر نباید خیلی پیچیده باشد؛ زیرا شما تنها چند ثانیه فرصت دارید و پس از آن کاربر استوری شما را رد می‌کند.
  3.  یک چالش هوش منتشر کنید؛ چالش‌های هوش را دیده‌اید؟ چالش‌هایی که زیاد سخت نیستند و تنها حکم سرگرمی دارند اما حس خوبی به کاربران منتقل می‌کنند. این چالش‌ها نیز می‌توانند تاثیر زیادی رو تعامل کاربران داشته باشند؛ زیرا کاربران برای مدت کوتاهی استوری شما را نگه می‌دارند و به چالش فکر می‌کنند.چیزی که اینستاگرام را جذاب کرده است، ثبت لحظه‌های افراد با مخاطبانشان است. این لحظه ها باید در همان زمان به صورت پست منتشر شوند. مثلا عکس روز بارانی یا برفی را نباید در یک روز آفتابی منتشر کنید یا پست اتفاقی را در هنگامی که تب خبر آن خوابیده، منتشر نکنید. بنابراین اگر افزایش فالوور واقعی برایتان مهم است، لطفاً به روز باشید! با استفاده از این ۳ راه‌کار می‌توانید کاربران را به صورت ناخودآگاه تشویق به نگه داشتن استوری کنید و حتی از استوری‌های شما اسکرین‌شات بگیرند.

ایجاد نظرسنجی‌های دو گزینه‌ای!

اینستاگرام مدت هاست که قابلیت استوری (Story) را ارائه کرده و این ویژگی به شدت مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این قابلیت می‌توانید به صفحه “استوری اینستاگرام (Instagram Stories)“ مراجعه کنید. اما اینستاگرام دائما در حال آپدیت و به روز رسانی قابلیت‌های خود است. به تازگی و با آپدیت جدیدی که برای این اپلیکیشن منتشر شده، هم اکنون کاربران می‌توانند نسبت به ارسال نظرسنجی در استوری اینستاگرام (Poll) وارد عمل شوند!  پروسه به این صورت است که شما یک عکس یا ویدیو را طبق حالت عادی برای ارسال در استوری اینستاگرام خود ضبط می‌کنید و سپس می‌توانید یک نظرسنجی حاوی دو گزینه مختلف را بر روی آن عکس یا ویدیو ایجاد کنید و کاربرانی که استوری شما را می‌بینند، قادر به انتخاب گزینه مد نظرشان خواهند بود.

در موارد قبلی از اهمیت ایجاد نظرسنجی سخن گفته‌ایم و می‌دانید که نظرسنجی‌ها چقدر اهمیت دارند! نظرسنجی‌های دو گزینه‌ای نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید نظر مثبت یا منفی کاربران را بدانید. مثلاً اگر قصد تولید یک محصول آموزشی دارید و در انتخاب جلد و بسته‌بندی آن می‌خواهید از نظر کاربران استفاده کنید، می‌توانید دو تصویر را در یک استوری منتشر کنید و با استفاده از ابزار نظرسنجی، نظر کاربران را جویا شوید و در انتخاب بسته‌بندی محصول خود تصمیم بهتری بگیرید. سعی کنید به جای استفاده از پاسخ‌های بله و خیر از پاسخ‌های خلاقانه استفاده کنید تا کاربران ترغیب به انتخاب یک گزینه شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد معمولاً درصد کاربرانی که نسبت به نظرسنجی‌های دارای پاسخ خلاقانه واکنش می‌دهند، نسبت به نظرسنجی‌های بله و خیر بیشتر است. افرادی که Story شما را مشاهده می کنند، می توانند روی گزینه‌های موجود ضربه بزنند و بعد از آن نتایج کلی نظر سنجی را مشاهده کنند. شما هم می توانید برای دیدن نتایج کلی، به قسمتی رجوع کنید که در آن می توانید مشاهده کنید چه کسانی عکس و یا ویدیوی شما را مشاهده کرده اند. در آن قسمت تعداد رای دهندگان و گزینه های انتخابی آنها موجود است.

برقراری ارتباط با کاربران و ایجاد اعتماد در آن‌ها بسیار مشکل است اما با استفاده از برخی تعاملات می‌توان آن را انجام داد. از طرفی برای توسعه یک کسب‌وکار آنلاین و صفحه اینستاگرام باید با کاربران خود ارتباط برقرار کنید! برای برقراری ارتباط با کاربران، آیا ابزاری بهتر از محتوا وجود دارد؟ قطعا خیر! محتوا یعنی هر آنچه که برای کاربران ارزش داشته باشد؛ بنابراین محتوای اینستاگرام می‌تواند پست، استوری، نظرسنجی، ویدیو، ابزار Question و… باشد. سعی کنید با استفاده از ابزارهایی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد، تعامل خوبی با کاربران ایجاد کنید. هرچقدر تعامل و ارتباط شما با کاربران بیشتر باشد، اعتماد آن‌ها بیشتر می‌شود و هرچقدر کاربران بیشتر به شما اعتماد کنند، محصولات کسب‌وکارتان بیشتر فروش می‌رود. در حال حاضر روزانه ۴۰۰ میلیون کاربر در بخش استوری اینستاگرام فعالیت می‌کنند و کسب‌وکارها نیز در حال رشد هستند. باید سعی کنید تعامل بیشتری با کاربران داشته باشید تا بتوانید از رقیبان خود سبقت بگیرید. برای مشاهده نتایح نظرسنجی، استوری را باز کنید. انگشت خود را روی آن قرار دهید و از پایین به سمت بالا بکشید. لیست کسانی که از استوری شما بازدید کرده‌اند و تعداد نظرات  ثبت شده برای هر گزینه را مشاهده خواهید کرد. این نتایج در بخش افرادی که استوری‌ها را دیده‌اند، به صورت درصد نمایش داده می‌شود؛ مثلاً افرادی که گزینه Yes را زده‌اند، ۲۷ درصد و افرادی که گزینه No را زده‌اند، ۷۳ درصد هستند! البته می‌توانید هر فرد را که نظر داده است را ببینید که کدام گزینه را انتخاب کرده‌اند. اما در کسب‌وکارهای اینترنتی تنها درصد کاربران اهمیت زیادی دارد.

استفاده از استوری اینستاگرام به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا بتوانید تعامل صفحه را افزایش دهید. با استفاده از استوری می‌توانید کاربران را تشویق به تعامل با خود کنید و به راحتی فروش خود را افزایش دهید. افزایش تعامل به افزایش اعتماد کاربران هم کمک زیادی می‌کند. در این مقاله و چندین مقاله دیگر قصد داریم به بررسی روش‌های افزایش تعامل کاربران پرداختیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *