شماره IMEI برای بسیاری از افراد مبهم است. این شماره‌ها که در قسمت‌های پنهان گوشی درج شده به طور معمول برای شناسایی دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد اما بسیاری بر این باورند که از طریق این شماره مورد رصد و نظارت قرار می‌گیرند. مادر این مقاله به ماهیت IMEI پرداخته و به شما می‌گوییم آن‌ها دقیقا چه هستند و چه کاری انجام می‌دهند.

شماره IMEI چیست؟

IMEI مخفف ایستگاه بین‌المللی تلفن همراه شماره شناسایی تجهیزات، شماره‌ای است که دستگاه‌هایی که از شبکه تلفن همراه زمینی استفاده می‌کنند، به وسیله آن شناسایی می‌شوند. شاید بخواهید بدانید که یک شبکه تلفن همراه زمینی چیست؟ در واقع شبکه‌ایست که با اتصال‌های چندگانه در شهر، شما را به سیستم اصلی ارتباطات متصل می‌کند و به این جهت زمینی نامیده می‌شود زیرا به آنتن‌های روی زمین متصل هستند نه به ماهواره‌ها.

هر دستگاه استانداردی که برای هر شبکه تلفن همراه زمینی استفاده می‌شود، از جمله تبلت‌ ۳G / 4G، لپتاپ‌هایی با کارت‌های اینترنت بی‌سیم PCMCIA و سایر تجهیزات موبایل دارای یک برچسب شماره‌گذاری شده هستند. بنابراین اگر شما یک تلفن دو سیم‌کارت دارید، دو شماره IMEI را مشاهده خواهید کرد.

هدف از شماره IMEI چیست؟

شماره سریال IMEI به دو هدف حائز اهمیت است، اول اینکه دستگاه قابل شناسایی می‌شود و دوم اینکه مانع به سرقت رفتن آن خواهد شد. اگر دستگاه تلفن همراه شما به صورت جهانی شناسایی شود یک دزد نمی‌تواند با عوض کردن سیم‌کارت آن را نزد خود نگه دارد. شماره سریال IMEI از کارخانه بر روی سخت‌افزار حک شده و تقریبا امکان تغییر یا پاک کردن آن بدون آسیب زردن به دستگاه وجود ندارد. وقتی یک دستگاه به سرقت می‌رود، کد IMEI آن می‌تواند وارد لیست سیاه شده و از شبکه تلفن همراه خارج شود. سپس به دیگر شبکه‌های تلفن همراه نیز گفته می‌شود که این کار را انجام دهند.

آیا دولت می‌تواند از شماره IMEI برای پیگیری افراد استفاده کند؟

پاسخ کوتاه بله است.

در پاسخ بلندتر باید بگوییم، از آنجایی که واقعا مشخص نیست دستگاه متعلق به چه کسی است، بستگی دارد بتوانند به اسم یا مشخصات شخصی شماره IMEI شما متصل شوند یا خیر. این مشکل بیشتر برای افرادی پیش می‌آید که به صورت اعتباری اقدام به خرید می‌کنند و از آنجایی که قراردادی امضا نمی‌شود هیچ راهی برای شناسایی IMEI وجود ندارد. اگر باید شرکت مخابراتی قرارداد دارید، دولت می‌تواند از یک حکم جستجو برای دسترسی به اطلاعات IMEI برای پیگیری مکان دقیق استفاده کند. لازم به ذکر است تنها دولت نیست که می‌تواند به اطلاعات IMEI دسترسی پیدا کند، گرچه این اتفاق برای کسی نمی‌افتد اما هکرها قادر به ردیابی شما خواهند بود.

آیا تمام دستگاه‌های موبایل شماره سریال IMEI دارند؟

از آنجا که موبایل تقلبی با توجه به مقررات قانونی ساخته نمی‌شوند، اغلب آنها شماره IMEI ندارند. در سال ۲۰۱۰ مشکل عمده هند وجود همین دستگاه‌ها بود. بنابراین پاسخ سوال اینست:  نه، برخی از دستگاه‌ها شماره IMEI ندارند، اما اغلب تقلبی هستند.

IMEI را بر روی تلفن Android بررسی کنید

سریع‌ترین روش چک کردن شماره IMEI بر روی گوشی‌هایی با سیستم عامل اندروید ، باز کردن صفحه کلید و تایپ * # ۰۶ # است. شماره IMEI شما باید بلافاصله بر روی صفحه نمایش شما ظاهر شود. متاسفانه شما قادر به کپی و بارگذاری شماره نخواهید بود، بنابراین باید جداگانه آن را جایی یادداشت کنید.

اگر این روش جواب نداد می‌توانید به Settings -> About Phone -> Status -> IMEI Information بروید.

شماره IMEI تلفن معمولا روی جعبه نوشته می‌شود، احتمالا بر روی یک برچسب با بارکد روی آن. در غیر این صورت ممکن است شماره IMEI خود را در جای سیم‌کارت یا زیر باتری پیدا کنید.

شماره سریال IMEI را روی گوشی خود بررسی کنید

اکنون شما در مورد IMEI و کارایی آن بیشتر می‌دانید و می‌توانید از برخی سایت‌ها نظیر imei.info برای دریافت  مشخصات دقیق و اطلاعات مربوط به دستگاه‌تان استفاده کنید. در سایت دیگری مثل imeipro.info شما قادرید  شماره IMEI خود را برای اینکه ببینید در لیست سیاه قرار گرفته یا به عنوان گم‌شده یا دزدیده شده گزارش شده است یا خیر مورد ارزیابی قرار دهید. این سایت برای خرید دستگاه‌های دست دوم به شدت مناسب خواهد بود. اما در نهایت کارایی چندانی در ایران نخواهد داشت!

Join the Conversation

75 Comments

  1. سلام خسته نباشید من ناشنوا هستم اسمم غلامرضا زارع هستم گوشیم ۱۳۹۶٫۴٫۶ دزد از تهران – دربند بره گوشیم سامسونگ ای ۷ تاریخ ۲۰۱۷ داخلی حافظه ۳۲ گیگ رنگ مشکی بود متشکرم

  2. سلام خسته نباشید من ناشنوا هستم اسمم غلامرضا زارع هستم گوشیم ۱۳۹۶٫۴٫۶ دزد از تهران – دربند بره گوشیم سامسونگ ای ۷ تاریخ ۲۰۱۷ داخلی حافظه ۳۲ گیگ رنگ مشکی بود متشکرم

    1. اگر گوشی صفر خریدی احتمالا جعبه جابجا شده ، اگر دست دوم خریدی گوشی بدون کارتن بوده و فروشنده یک کارتن از قبل داشته بهت داده

    2. سلام بله گوشی خیلیا همینجوره… فقط با این کد میتونی سریال اصلی گوشیتو بگیری*#۰۶#
      ستاره مربع ۰۶مربع

  3. سلام گوشی من شماره سریال گوشی با کارتن همخوانی ندارد راهنمایی کنید

  4. امکان داره از نمایندگی کدی برات بفرستن بعد کد رو بخان تا imel دستگاه بایگانی بشه؟اگر هست برای چه کاریه؟

  5. امکان داره از نمایندگی کدی برات بفرستن بعد کد رو بخان تا imel دستگاه بایگانی بشه؟اگر هست برای چه کاریه؟

    1. سلام وخسته نباشید خدمت شما
      ببخشید گوشی من همین شماره سریال رو رو ی جعبه اش نداره
      واینکه گوشیم پولومپه و با سوزن بازمیشه ودرکل می خام بگم من چه جوری ببینم

  6. این کد ای ام در کدام قطعه سخت افزاری گوشی قرار دارد؟ منظورم اینه که اگر من کدوم قطعه رو از تو گوشی دیگه بذارم تو گوشی خودم به عنوان یدکی این کد عوض میشه؟

  7. این کد ای ام در کدام قطعه سخت افزاری گوشی قرار دارد؟ منظورم اینه که اگر من کدوم قطعه رو از تو گوشی دیگه بذارم تو گوشی خودم به عنوان یدکی این کد عوض میشه؟

  8. سلام دوستان گوشی من تقریبا ۱سال پیش ب سرقت رفت همیاب هم ثبت نام کردم اما چون ۳ ماه بود تو این ۳ماه هیچ خبری ازش نشد.بنظرتون میتونن سریالشو بسوزونن؟

  9. سلام دوستان گوشی من تقریبا ۱سال پیش ب سرقت رفت همیاب هم ثبت نام کردم اما چون ۳ ماه بود تو این ۳ماه هیچ خبری ازش نشد.بنظرتون میتونن سریالشو بسوزونن؟

    1. سلام نوع و مدل گوشی دزدیده شده رو به شماره ۰۹۳۸۶۶۶۶۹۹۲ارسال کنید یا با این شماره تماس بگیرید

  10. سلام من تصمیم دارم دو تاسیم کارت تو گوشیم بندازم ولی متاسفانه یکیش فعال میشه ای ام اسلات ۱و۲ هم یکیه میشه راهنمایی کنید چطوری میتونم هر دو سیم کارتو فعال کنم

  11. سلام من تصمیم دارم دو تاسیم کارت تو گوشیم بندازم ولی متاسفانه یکیش فعال میشه ای ام اسلات ۱و۲ هم یکیه میشه راهنمایی کنید چطوری میتونم هر دو سیم کارتو فعال کنم

  12. سلام
    همیاب اصلا کارایی نداره من گوشیم به سرقت رفت بیخود یه پولی فقط خرج این سایت بیخود کردم که هنوز پیغام منفی میده و این در صورتیه که من گوشی از طریق شکایت و پلیس و اپراتورها پیدا کردم.

  13. سلام
    همیاب اصلا کارایی نداره من گوشیم به سرقت رفت بیخود یه پولی فقط خرج این سایت بیخود کردم که هنوز پیغام منفی میده و این در صورتیه که من گوشی از طریق شکایت و پلیس و اپراتورها پیدا کردم.

  14. سلام
    تورو خدا منو راهنمایی کنید
    واقعا سردرگمم
    همسر سابق من از طریق نرم افزار mobil trracker منو هک کرده بود
    من چند بار گوشیمو فلش کردم
    اما یکبار گفت با بارکد گوشیتو هک کردم
    خواستم ببینم واقعا این اتفاق میفته؟؟ و چطور میشه فهمید که یک گوشی هک شده یا نه
    تورو خدا راهنمایی کنید
    هرجا میبرم گوشیرو یکی میگه میشه
    و یکی میگه انجام نمیشه
    و من واقعا سردرگم شدم

    1. اگه آی پز گوشی تو داشته باشه انگار خود گوشیت دستشه و تمتم اطلاعات گوشیتو داره و حتی می تونه گوشیتو کنترل کنه مثلا دوربین جلو یا پشت گوشیتو فعال کنه بدون اینکه خودت متوجه بشی تنها راه اینه که گوشیتو عوض کنی

    2. سلام.بایدبریتوی ستینگ بخش اپلیکیشن آیکون موبایل تریکرشکل وای فای هست روشم نوشته وای فای فقط یادت باشه چون ممکنه پنهان کرده باشه بزن همه برنامهات نمایش داده بشه اون برنامه روپاک کن اگرپسوردخواست گوشی توریست فکتوری کن اینطوری پاک میشه شایدهم ازطریق اکانت داره گوشی روکنترول میکنه.که دراینصورت گوشی وجعبه گوشی روببرنمایندگیش درستش میکنند

    3. بله اگه بار کد گوشی شمارو داشته باشه می تونه از تمام گوشی شما استفاده کنه شماره موبایل به اضافه بارکد گوشی شما رو به برنامه spy میده و با مبلغ نا چیزی به عنوان شارژ از تمام برنامه ها و گالری و خلاصه از تمام گوشی شما استفاده میکنه حتی میکروفن و دوربین

  15. سلام
    تورو خدا منو راهنمایی کنید
    واقعا سردرگمم
    همسر سابق من از طریق نرم افزار mobil trracker منو هک کرده بود
    من چند بار گوشیمو فلش کردم
    اما یکبار گفت با بارکد گوشیتو هک کردم
    خواستم ببینم واقعا این اتفاق میفته؟؟ و چطور میشه فهمید که یک گوشی هک شده یا نه
    تورو خدا راهنمایی کنید
    هرجا میبرم گوشیرو یکی میگه میشه
    و یکی میگه انجام نمیشه
    و من واقعا سردرگم شدم

  16. سلام از طریق IMEI میشه گوشی رو هک کرد؟ آگه میشه برا مقابله با این موضوع راهی هست؟

  17. سلام از طریق IMEI میشه گوشی رو هک کرد؟ آگه میشه برا مقابله با این موضوع راهی هست؟

  18. سلام گوشی من گم شده ایا با تغیر سریال میتونن کاری کنن که پیدا نشه دیگه لطفا راهنمایی کنید

  19. سلام گوشی من گم شده ایا با تغیر سریال میتونن کاری کنن که پیدا نشه دیگه لطفا راهنمایی کنید

  20. سلام،من یک گوشی Galaxy A30 دارم.
    وقتی سریال رو از گوشی میزنم ۲ تا سریال متفاوت وجود داره.
    ولی وقتی روی کارتون گوشی نگاه میکنم دو تا سریال وجود داره اما هر دوشون شبیه یکی از سریال های گوشیمه..یلنی یکی‌شون فقط یک عدد باهاش فرق داره.
    میشه راهنمایی کنید

    1. دوست عزیز سریال گوشی شما که میگید همه اعداد به جز یک عدد آخر شبیه هم هست کاملا درسته.چون سازنده گوشی برای اسلات دو سیمکارت گوشی دوتا کد سریال IMEI گذاشته و هر دو به ترتیب زمان و تاریخ ساخته شده واسه همین یعنی یکی از سریال ها مال اسلات سیمکارت ۱ هستش ودومین سریال برای اسلات سیمکارت ۲.
      متوجه منظورم شدین؟
      سعی کردم خیلی ساده بهتون توضیح بدم

  21. سلام،من یک گوشی Galaxy A30 دارم.
    وقتی سریال رو از گوشی میزنم ۲ تا سریال متفاوت وجود داره.
    ولی وقتی روی کارتون گوشی نگاه میکنم دو تا سریال وجود داره اما هر دوشون شبیه یکی از سریال های گوشیمه..یلنی یکی‌شون فقط یک عدد باهاش فرق داره.
    میشه راهنمایی کنید

  22. سلام من گوشی ال جی دارم K520DY-IRNWH وقتی میخوام لیست مخاطبانم را اضافه کنم هرچقدر با روش صحیح هم اینکار را انجام میدهم ولی وقتی میرم سروقت لیست میبینم هیچ اسمی اضافه نشده علتش چیه ؟و لی وقتی میرم تومدیریت مخاطبان ۱۲۰ تا اسم وشماره جمع شده و تازه نمیشه حذف کنم حالا هم میخوام اسامی اضافی را حذف کنم هم اسمهای مخاطبینم تولیست پیدا و نمایش داده شود لطفا راهنمایی کنی

  23. سلام من گوشی ال جی دارم K520DY-IRNWH وقتی میخوام لیست مخاطبانم را اضافه کنم هرچقدر با روش صحیح هم اینکار را انجام میدهم ولی وقتی میرم سروقت لیست میبینم هیچ اسمی اضافه نشده علتش چیه ؟و لی وقتی میرم تومدیریت مخاطبان ۱۲۰ تا اسم وشماره جمع شده و تازه نمیشه حذف کنم حالا هم میخوام اسامی اضافی را حذف کنم هم اسمهای مخاطبینم تولیست پیدا و نمایش داده شود لطفا راهنمایی کنی

    1. سلام.شما باید برید توی مخاطبین.تنظیمات رو بیارید.(داخل همون برنامه مخاطبین)
      بعد برید روی قسمت(مخاطبین جهت نمایش)
      بعد روی این گزینه کلیک کنید و گزینه
      (نمایش همه مخاطبین) رو فعال کنید.
      موفق باشید

  24. سلام گوشی من s8هست و شماره ایومی هردوسیم کارتش یکیه فقط یه سیمش فعاله دومیش باید چیکار کنم حتا نسخه بروز رسانی گوشیم نیومده بهم ولی برای تمام s8 امده ولی برا من نیومده لطفا کمکم کنید میشه درستش کرد

  25. سلام گوشی من s8هست و شماره ایومی هردوسیم کارتش یکیه فقط یه سیمش فعاله دومیش باید چیکار کنم حتا نسخه بروز رسانی گوشیم نیومده بهم ولی برای تمام s8 امده ولی برا من نیومده لطفا کمکم کنید میشه درستش کرد

  26. سلام گوشی نوکیا ۱۰۵از دیجیکالا خریدم خواستم فعال کنم. شماره سریال که هم روی گوشی و هم کارت طلایی مایکروتل و هم کارتن یکیه. اما میخوام ریجستری کنم میگه شماره سریال درهمتا ثبت نشده . لطفا راهنمایی کنید

  27. سلام گوشی نوکیا ۱۰۵از دیجیکالا خریدم خواستم فعال کنم. شماره سریال که هم روی گوشی و هم کارت طلایی مایکروتل و هم کارتن یکیه. اما میخوام ریجستری کنم میگه شماره سریال درهمتا ثبت نشده . لطفا راهنمایی کنید

  28. سلام اقا گوشیه من دوسیمکارتست دوتا کد imei داره من یکیشو تو سایت همیاب سمت کردم یعنی کده اولیرو اگه سیمکارت بندازن تویه جا سیمکارت دو بازم ردیابی میشه شمارو جونه عزیرترین کستون جواب بدید

  29. سلام اقا گوشیه من دوسیمکارتست دوتا کد imei داره من یکیشو تو سایت همیاب سمت کردم یعنی کده اولیرو اگه سیمکارت بندازن تویه جا سیمکارت دو بازم ردیابی میشه شمارو جونه عزیرترین کستون جواب بدید

  30. باسلام یک گوشی آیفون داشتم سرقت شده حالا که رفتم کارهای قانونیش روانجام دادم که نامه رو ببرم اداره آگاهی متوجه شدم یک شمارکدimei روی کارتن گوشی پاک شده اگرراهی برای پیداکردن این یه شماره هست لطفن راهنمائیم کنید

    1. بله زیر اکثر imeiها یه بارکد داره اونو با یه گوشی دیگه اسکن کن شماره ای میتو نشون میده

  31. باسلام یک گوشی آیفون داشتم سرقت شده حالا که رفتم کارهای قانونیش روانجام دادم که نامه رو ببرم اداره آگاهی متوجه شدم یک شمارکدimei روی کارتن گوشی پاک شده اگرراهی برای پیداکردن این یه شماره هست لطفن راهنمائیم کنید

  32. سلام گوشی من دست یک فرد دیگس اما گوشی به اسم منه خواستم بدونم میشه با شماره سریال فهمید که چه سیم کارتهای بر روی اون انداخته شده ممنون

  33. سلام گوشی من دست یک فرد دیگس اما گوشی به اسم منه خواستم بدونم میشه با شماره سریال فهمید که چه سیم کارتهای بر روی اون انداخته شده ممنون

  34. سلام گوشی رو از کس دیگه دست دوم خریدم پیامی ار همتا اومد که مالک دستگاه شما شخص دیگری است ووومهلت داد که اهمیتی ندادم سیم کارت ۲ غیر فعال شده.۱)چطور سیم کارت رو فعال کنم چون همش کد فعال سازی میخواد که برام اس ام میکنه اما سیم غیر فعال شده۲)کدIMEIگوشیم رو کارتنش شبیه به هم هست از کد دستوری *#۰۶#هم فقط یک کد ۱۵ رقمی برام میاد تو تنظیمات هم فقط یک کد هست وکد دوم فقط یک شماره دو رقمی (۰۹)هست لطفا کمک کنید؟؟؟

  35. سلام گوشی رو از کس دیگه دست دوم خریدم پیامی ار همتا اومد که مالک دستگاه شما شخص دیگری است ووومهلت داد که اهمیتی ندادم سیم کارت ۲ غیر فعال شده.۱)چطور سیم کارت رو فعال کنم چون همش کد فعال سازی میخواد که برام اس ام میکنه اما سیم غیر فعال شده۲)کدIMEIگوشیم رو کارتنش شبیه به هم هست از کد دستوری *#۰۶#هم فقط یک کد ۱۵ رقمی برام میاد تو تنظیمات هم فقط یک کد هست وکد دوم فقط یک شماره دو رقمی (۰۹)هست لطفا کمک کنید؟؟؟

  36. سلام خسته نباشید گوشی من افسوس ولی شماره سریال صفر شده سیمکارت میاره انتن نداره ممنون میشم راهنمایی کنید

  37. سلام خسته نباشید گوشی من افسوس ولی شماره سریال صفر شده سیمکارت میاره انتن نداره ممنون میشم راهنمایی کنید

  38. باسلام هک کردن گوشی ازسادگی شخص مقابل هست که بدون اجازه وبدون اطلاع وارد گوشی شما بشن ونرم افزاری نصب کنن وبعدا پنهان می کنن شما متوجه نشید برید داخل امنیت دستگاه قسمت سرپرست دستگاه وهربرنامه که شما نصب نکردید غیر فعال کنید وحذف کنید
    مورددوم عزیزانی که ترس این دارن کنترل بشن جمیل گوشی حذف کنن هیچ مشکلی دیگه نیست وخاطرتون راحت دیگه کنترل نمیشید برای این کار به قسمت تنظیمات برید وحساب پاک کنید همون جمیل تمام شد رفت
    موضوع بعدی کدی که میاد به کسی ندید که هک بشید
    ازطریق سریال فقط مخابرات میتونه گوشی سرقتی مکان یابی کنی وسلام هرکی به شما گفته از طریق سریال دارم پیام شما را میخونم وچک میکنم دروغه چون از قبل باید به گوشی شما نفوز کنه وگوشی شما را روت کرده باشه پس دروغه وباورنکنید هرگز اگر نگران هستید وچیزی بلد نبودید گوشی رسیت بازگشت به کارخانه فرمت کنید ودیگه مواظب باشید کسی بدون اطلاع برنامه روش نصب نکنه حل حل نگران نباشید دیگه این جواب ان خانم بود که نگران کنترل بود

  39. باسلام هک کردن گوشی ازسادگی شخص مقابل هست که بدون اجازه وبدون اطلاع وارد گوشی شما بشن ونرم افزاری نصب کنن وبعدا پنهان می کنن شما متوجه نشید برید داخل امنیت دستگاه قسمت سرپرست دستگاه وهربرنامه که شما نصب نکردید غیر فعال کنید وحذف کنید
    مورددوم عزیزانی که ترس این دارن کنترل بشن جمیل گوشی حذف کنن هیچ مشکلی دیگه نیست وخاطرتون راحت دیگه کنترل نمیشید برای این کار به قسمت تنظیمات برید وحساب پاک کنید همون جمیل تمام شد رفت
    موضوع بعدی کدی که میاد به کسی ندید که هک بشید
    ازطریق سریال فقط مخابرات میتونه گوشی سرقتی مکان یابی کنی وسلام هرکی به شما گفته از طریق سریال دارم پیام شما را میخونم وچک میکنم دروغه چون از قبل باید به گوشی شما نفوز کنه وگوشی شما را روت کرده باشه پس دروغه وباورنکنید هرگز اگر نگران هستید وچیزی بلد نبودید گوشی رسیت بازگشت به کارخانه فرمت کنید ودیگه مواظب باشید کسی بدون اطلاع برنامه روش نصب نکنه حل حل نگران نباشید دیگه این جواب ان خانم بود که نگران کنترل بود

  40. گوشی سه ماه چهار ماه دزدیدندآیا می شود با واردکردن IMIگوشی را غیرفعال کرد

  41. گوشی سه ماه چهار ماه دزدیدندآیا می شود با واردکردن IMIگوشی را غیرفعال کرد

  42. چگونه میتوانم تشخیص دهم که گوشی موبایلم بنام من ثبت شده ومن مالک گوشی هستم؟
    با تکر

  43. اگه یه موقع شماره سریال گوشی من بیافته دست کسی اون یارو میتونه با این سریال گوشی سوء استفاده کنه یا نه
    و چه کار هایی میتونه باهاش انجام بده

  44. سلام من گوشیم ال سی دیش خراب شده بود بردم موبایل فروش برد گوشی سوخته انداخت روی گوشیم و گفت بردش سوخته و من مطمعن هستم اون قطعه برد من نیست . ایا روشی هست که بتونم ثابت کنم که برد گوشی من اونی که موبایل ساز داره به دروغ میگه برد سوخته خودت مال من نیس

    1. شماره سریال که روی کارتون گوشی هست رو با شماره سریال گوشی مقایسه کنید اگه یکی نباشه یعنی برد جابجا شد
      با این کد میتونید شماره سریال گوشی رو متوجه بشید
      #06#ستاره

  45. سلام من گوشی ساده خریدم 3تا سیم کارت میخوره IMEI سیمکارت 1و2 قانونی هستن سیمکارت 3 انداختم پیامک هشدار اومد اگه بخواد بسوزه فقط سیم 3 میسوزه یا 1و 2 هم میسوزن.

  46. باسلام گوشی من دزدیدن. دوسیم هس. ولی رویه جعبه یک سریال نوشته. دفترپیشخوان ک توهمیاب برام علام سرقت کرد غیرسریال روی جعبه یک سریال دیگه هم برام توپیامک اومد ک یکی دوعددش باروی کارتن تفاوت داره. حالا پیگیری مثبت شده ازطریق همون سریالی ک روی کارتنم نیس. دفترپیشخوان گفت چون دوسیم بوده سریال دومو سیستم بهم داده. راهنمایی کنین ک درسته یانه.

  47. سلام.خواستم بپرسم من گوشیموازیکی ازاقوامم گرفتم بدون کارتن ومالکیت انتقال ندادیم الان سره قضایایی میگ گوشی رومیسوزونم خواستم بدونم ایاimeiمن روگوشیمه فقط یاروکارتن هم هست بعداینکه ایااون میتونه پیداش کنه اگ قبلانداشتتش؟

  48. سلام و عرض ادب خدمت شما من کارتون گوشیمو گم کرده بودم چون من اصلا گوشی نمیفروشم اهمیت ندادم الان یکی با کارتون گوشی اعلام مفقود یا سرقتی کرده من چکار باید بکنم

  49. سلام من چیزایی که تو IMEI.info گوشیم زده شده با اطلاعات خود گوشیم فرق داره مثلاً گوشیم 256گیگ هس ولی اونجا زده ۱۲۸ گیگ cpuگوشی من اسنپدراگون 8+نسل 1هس ولی اونجا زده اسنپدراگون 898 ینی چی؟چرا اینجوریه؟گوشی فیکه؟

  50. سلام گوشی من دوسیمکارتس ولی روکارتنش برچسبlmel
    3بار نوشته شده a.b.c
    که سه تاش سریالاش مثل همن
    درضمن ب سرقت رفته

  51. سلام وقت بخیر سوالی داشتم ایا مشخصات برد همون IMEI هست یعنی اگر برد تغییر کند میشود از روی IMEI فهمید که برد تعویض شده؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *