محتوای یک سایت از جمله مهم‌ترین بخش‌هایی است که محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران دارد و بیشترین ترافیک یک سایت مربوط به ترافیک آن سایت است. اهمیت محتوا به قدری زیاد است که باعث بوجود آمدن مفاهیم بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ شد. بسیاری از سایت‌ها وجود دارند که در هر مطلب فایل‌هایی را برای دانلود در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند و مدیریت این فایل‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از راه‌هایی که در برخی از سایت‌ها مشاهده می‌شود، استفاده از ابزار ورود کاربران برای دانلود است که طرفداران زیادی نیز دارد و برخی از این عضویت‌ها به صورت عضویت ویژه صورت می‌گیرند که سبب درآمدزایی برای مدیران سایت نیز می‌شود. در این مقاله قصد معرفی یک افزونه کاربردی و حرفه‌ای برای وردپرس را داریم که با استفاده از آن قادر به دریافت ایمیل کاربران برای ارسال فایل‌ها به صورت خودکار به ایمیل آنها خواهید بود و با اینکار می‌توانید تعداد اعضای خبرنامه خود را افزایش دهید که برای ایمیل مارکتینگ بسیار مهم است.

افزونه Email download link

افزونه Email download link یک افزونه کاربردی و حرفه‌ای برای وردپرس است که با استفاده از آن قادر به دریافت ایمیل کاربران برای ارسال لینک دانلود یا به عبارت دیگر ارسال لینک دانلود فایل‌های مطالب به ایمیل کاربران خواهید بود. این افزونه به صورت کاملا رایگان ارائه شده و در مخزن وردپرس نیز به ثبت رسیده است. این افزونه کاربردی توانسته است از میان +۳,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۲ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت اکثریت کاربران استفاده‌کننده از این افزونه است.برای استفاده از این افزونه ابتدا از طریق مخزن وردپرس آنرا دانلود کرده و سپس در سایت وردپرسی خود نصب و فعال‌سازی کنید. پس از نصب بخشی به نام download link در پیشخوان وردپرس نمایان می‌شود که تنظیمات اصلی این افزونه در دسترس است.

 برخی از ویژگی‌های افزونه Email download link

  • قابلیت ارسال خودکار لینک دانلود به ایمیل کاربران پس از وارد کردن آدرس ایمیل توسط آنها
  • پشتیبانی از فرمت‌های مختلف جهت ارسال به ایمیل کاربران نظیر تصاویر، فیلم‌ها و فایل‌های فشرده
  • قابلیت دسترسی مستقیم افراد عضوشده در سایت به فایل‌ها و عدم نیاز به ارسال ایمیل
  • قابلیت ایجاد لینک‌های دانلود به همراه زمان انقضا و زمان‌دار کردن دسترسی فایل
  • قابلیت مشاهده تاریخچه دانلود فایل‌ها توسط کاربران سایت
  • قابلیت خروجی گرفتن از لیست ایمیل‌های درج‌شده در افزونه جهت استفاده در بخش خبرنامه سایت

Settings

در این بخش تنظیمات افزونه قابل دسترسی است که به بررسی بخش‌های مختلف آن خواهیم پرداخت.

  • Sender of notifications: در این بخش باید نام ارسال‌کننده ایمیل خود را وارد کنید؛ به طور مثال می‌توانید آدرس ایمیل و نام سایت خود را وارد کنید.
  • Mail type: در این بخش باید نوع محتوای ایمیل ارسالی را وارد کنید؛ محتوای ایمیل می‌تواند به صورت متنی، کدهای HTML، کدهای PHP و… باشد.
  • Download link mail subject: در این بخش باید عنوانی را برای ایمیل ارسالی خود وارد کنید تا به مخاطبان و کاربران سایت شما در هنگام ارسال ایمیل نمایش داده شود.
  • Download link mail content: در این بخش باید محتوایی را برای ایمیل ارسالی خود مشخص کنید تا به مخاطبان و کاربران سایت شما در هنگام ارسال ایمیل نمایش داده شود. این افزونه شورت‌کدها و کدهای اختصاصی مربوط به افزونه را در اختیار شما قرار داده است که می‌توانید با استفاده از آنها محتوای ایمیل ارسالی خود را شخصی‌سازی کنید.
  • NAME: با استفاده از این کد می‌توانید نام کاربر خود را در محتوای ایمیل نمایش دهید؛ برای استفاده از این قابلیت کافی است کد خود را به صورت ###NAME در بخش محتوای ایمیل وارد کنید.
  • EMAIL: با استفاده از این کد می‌توانید ایمیل کاربر خود را در محتوای ایمیل نمایش دهید؛ برای استفاده از این قابلیت کافی است کد خود را به صورت ### EMAILدر بخش محتوای ایمیل وارد کنید.
  • DOWNLOADLINK: با استفاده از این کد می‌توانید لینک دانلود وارد شده در بخش هر مطلب را به کاربران نمایش دهید؛ برای استفاده از این قابلیت کافی است کد خود را به صورت ### DOWNLOADLINKبخش محتوای ایمیل وارد کنید.
  • DOWNLOADLINKDIRECT: با استفاده از این کد می‌توانید لینک دانلود مستقیم وارد شده در بخش هر مطلب را به کاربران نمایش دهید؛ برای استفاده از این قابلیت کافی است کد خود را به صورت ###   DOWNLOADLINKDIRECT بخش محتوای ایمیل وارد کنید.
  • TITLE: با استفاده از این کد می‌توانید عنوان مربوط به فایل‌های دانلود در بخش هر مطلب را به کاربران نمایش دهید؛ برای استفاده از این قابلیت کافی است کد خود را به صورت ###DOWNLOADLINKDIRECT بخش محتوای ایمیل وارد کنید.
  • Mail to admin: با استفاده از این بخش می‌توانید قابلیت ارسال لینک دانلود در هر بار درخواست کاربران برای لینک دانلود برای مدیریت نیز ارسال کنید؛ البته اگر سایت شما یک سایت پربازدید است این قابلیت ممکن است سبب افزایش اسپم‌های ایمیل شما بشود که فعال‌سازی آن را پیشنهاد نمی‌کنیم.
  • Admin email addresses: در این بخش باید ایمیل مدیریت یا ایمیلی را که می‌خواهید با هربار درخواست کاربران برای آن کاربر نیز لینک دانلود ایمیل شود، وارد کنید. به صورت پیش‌فرض این بخش ایمیل مدیریت وردپرس را که در بخش تنظیمات عمومی در دسترس است، فراخوانی می‌کند و می‌توانید آن را تغییر دهید.
  • Admin mail subject: در این بخش باید عنوانی را برای ایمیل ارسالی به مدیریت سایت انتخاب کنید تا مدیران سایت‌ شما بتوانند ایمیل ارسالی را با عنوانی مناسب مشاهده کنند.
  • Admin mail content: در این بخش باید محتویات ایمیل ارسالی به مدیران سایت وردپرسی خود را وارد کنید.
  • ایجاد بخش ارسال مطلب توسط کاربران در وردپرس با افزونه WP User Frontend

این افزونه شورت‌کدها و کدهای اختصاصی مربوط به افزونه را در اختیار شما قرار داده است که می‌توانید با استفاده از آنها محتوای ایمیل ارسالی خود را شخصی‌سازی کنید.

Expired link content

این بخش مربوط به منقضی‌ شدن  لینک دانلود در صورت تعیین تاریخ انقضا است که این متن به کاربر نمایش داده می‌شود. متن این بخش را می‌توانید جهت نمایش به کاربران سایت شخصی‌سازی کنید.

Invalid link content

اگر لینک ارسالی به کاربران اشتباه باشد یا کاربران به اشتباه لینکی را وارد کرده باشند، با استفاده از این گزینه و پیغام موجود در این بخش می‌توانید خطای لینک نادرست را به کاربران خود نمایش دهید؛ همچنین متن این بخش به صورت پیش‌فرض انگلیسی است که به راحتی می‌توانید متن فارسی و موردنظر خود را در این بخش وارد کنید تا به کاربران نمایش داده شود.

در نهایت کافی است بر روی ذخیره تنظیمات یا Save کلیک کنید تا تنظیمات اعمال‌شده در این بخش ذخیره شوند.

Cron Details

در این بخش نیز می‌توانید جزئیات مربوط به تابع WP CRON را برای ارسال ایمیل به صورت زمان‌بندی‌شده توسط وردپرس شخصی‌سازی کنید. این بخش به شما کمک می‌کند تا بتوانید زمان ارسال ایمیل‌ها بر اساس درخواست کاربران و فشار سرور تنظیم کنید.

WordPress Cron

در این می‌توانید نوع Cron در وردپرس را مشخص کنید و روز موردنظر خود را مشخص کنید.

Cron job URL

در این بخش می‌توانید لینک مربوط به Cron را وارد کنید تا در صورت نیاز به کاربران سایت وردپرسی شما نمایش داده شود.

Admin mail content

در این بخش باید محتویات ایمیل ارسالی به مدیران جهت اطلاع از وضعیت Cron job URL را در سایت وردپرسی خود شخصی‌سازی کنید.

Downloads

در این بخش می‎توانید یک دانلود جدید برای کاربران خود ایجاد کنید و فایل موردنظر خود را به صورت لینک وارد کرده یا آن را آپلود کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

  1. با سلام من فروشگاه فایل دارم و لینک دانلود پس از پرداخت به ایمیل خریدار ارسال نمیشه .
    چیکار کنم که مشکل حل بشه؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *