امروزه دیجیتال مارکتینگ حرف اول و آخر کسب‌وکارهای آنلاین است! آن‌ها می‌خواهند به کمک دیجیتال مارکتینگ مخاطبان و در نهایت فروش خود را افزایش دهند. کسب‌وکارهای زیادی برای ایجاد کمپین‌های تبلیغات موفق، ارائه اطلاعات مفید به کاربر، معرفی محصول، تبلیغ‌نویسی خدمات و… از یک تیم دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای استفاده می‌کنند تا بتوانند به رشد و توسعه کسب‌وکار خود کمک کنند. اگر شما هم مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و می‌خواهید فروش محصول یا خدمات خود را افزایش دهید، این مقاله و مقالات بعدی را در زمینه دیجیتال مارکتینگ بخوانید تا با اهمیت آن بیشتر آشنا شوید.

  1. کتاب الکترونیکی تولید کنید و بفروشید!

در سال‌های اخیر بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای خواندن یک کتاب واقعی، از یک کتاب الکترونیکی استفاده کنند! زیرا مشکلات زیادی برای خواندن کتاب الکترونیکی وجود دارد؛ مثلاً حجم زیادی می‌گیرد، نیاز به روشنایی برای خواندن دارد و مسائل دیگری که شما را از خواندن کتاب منع می‌کند! حتی شاید برخی از افراد از خواندن کتاب در یک جمع عمومی خجالت بکشند اما نسخه الکترونیک همان کتاب هیچ یک از آن مشکلات را نخواهد داشت. افراد در محل کار، خانه، مترو یا هر جای دیگری قادر به خواندن کتاب الکترونیک در موبایل و تبلت خود هستند! اگر مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید، همین الان در رابطه با بخشی از کسب‌وکار خود یک کتاب الکترونیکی تهیه کنید و آن را در اختیار کاربران خود قرار دهید. مثلاً اگر در زمینه سئو فعالیت می‌کنید، می‌توانید فاکتورهای مهم سئو را در یک چند صفحه جمع‌آوری کنید با یک صفحه‌آرایی جذاب، آن را در اختیار کاربران قرار دهید. در زیر هر صفحه یک فوتر در نظر بگیرید و لوگو یا مشخصات کسب‌وکارتان را در آن درج کنید. هربار که کاربران وارد صفحه بعد می‌شوند، نام کسب‌وکار شما را می‌بینند و این مسئله به برندسازی کمک بسیار زیادی می‌کند. کتاب الکترونیکی از دو جنبه اهمیت زیادی برای شما دارد:

  • کتاب الکترونیکی به توسعه کسب‌وکارتان کمک می‌کند!

فضای آنلاین قابلیت اشتراک‌گذاری بسیار بالایی دارد؛ در واقع اگر شما بخواهید یک کتاب واقعی را در اختیار مخاطبان قرار دهید، شاید سال‌ها زمان نیاز داشته باشید و هزینه‌های زیادی کنید تا بتوانید آن را به تعداد محدودی از افراد معرفی کنید! اما در فضای آنلاین شما می‌توانید تنها در چند ساعت کتاب خود را به میلیون‌ها کاربر معرفی کنید؛ تبلیغات کم‌هزینه‌تر، جامعه هدف گسترده‌تر و دسترسی راحت‌ کاربران از جمله ویژگی‌های طراحی یک کتاب الکترونیکی به شمار می‌آیند. هر چقدر بتوانید کتاب خود را بیشتر به کاربران معرفی کنید، به برندسازی و توسعه کسب‌وکارتان کمک بیشتری کرده‌اید! این مسئله به این معنی است که هرچقدر کاربران بیشتری لوگو و نام شما را در کتاب الکترونیکی ببینند، بیشتر نام شما در ذهنشان باقی می‌ماند و اگر نیاز به خدمات یا آموزشی‌های حوزه فعالیتی شما داشته باشند، بدون شک به سراغ سایت و خدمات شما می‌آیند!

  • کتاب الکترونیکی ارزش تجاری بالایی برایتان ایجاد می‌کند!

حتماً تاکنون سایت‌های مختلفی را دیده‌اید که کتاب الکترونیکی یا همان PDF آموزشی می‌فروشند! این سایت‌های با هزینه‌های مختلف کتاب‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. شما هم به عنوان یک کسب‌وکار اینترنتی می‌توانید در زمینه فعالیت خود کتاب‌های مختلفی طراحی کنید و آن را به کاربران بفروشید. در طراحی کتاب الکترونیکی دیگر نیازی به ثبت کتاب یا هزینه برای جلب و سایر موارد نیست و تمامی فروش به درآمد و سود شما تبدیل می‌شود! فرض کنید یک کتاب الکترونیک در زمینه دیجیتال مارکتینگ طراحی کرده‌اید!

اگر قیمت این محصول را تنها صد هزار تومان گذاشته باشید و بتوانید به هزار نفر کتاب الکترونیکی خود را بفروشید، در مدت زمانی کوتاه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد داشته‌اید! حال اگر تعداد کتاب‌های الکترونیک با ارزش شما زیاد باشند و بتوانید به تعداد بیشتری از کاربران کتاب خود را ارائه دهید، درآمد شما مرز چند صد میلیون تومان عبور می‌کند و به همین سادگی یک کسب‌وکار پردرآمد خواهید داشت. البته کیفیت کتاب، نحوه بازاریابی، میزان تبلیغات و حتی اعتبار برند شما در میزان درآمدتان تاثیرگذار است!

یک پیشنهاد! اگر برای بار اول می‌خواهید یک کتاب الکترونیکی طراحی کنید و آن را در اختیار کاربران قرار دهید، پیشنهاد می‌کنم چندین کتاب کوتاه را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید! این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید اعتبار زیادی در فضای آنلاین کسب کنید و تعداد کاربران شما بیشتر شود. در هنگام ارائه کتاب، ایمیل کاربران را دریافت کنید و یک لیست ایمیل تهیه کنید. زمانی که نسخه تجاری کتاب شما طراحی شد، می‌توانید به کاربران ایمیل بزنید و از آن‌ها بخواهید کتاب را تهیه کنند! اگر کیفیت نسخه‌های رایگان توانسته باشد نظر کاربران را جلب کند، به راحی می‌توانید کتاب الکترونیکی پولی خود را نیز بفروشید.

  1. محتوای پرجستجو در روزهای اخیر تولید کنید!

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در زمینه تولید محتوا برای کسب‌وکار اینترنتی اهمیت زیادی دارد، کلمات کلیدی است! کلمات کلیدی همان چیزی است که کاربران در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند؛ مثلاً خبر بازی‌های فوتبال که بین دو تیم برگزار می‌شود، در هفته اخیر جستجوی بسیار بالایی دارند! این مطالب می‌توانند ترافیک بسیار زیادی برای شما ایجاد کنند. در هر کسب‌وکاری با موضوعات مختلف نیز محتوای پرجستجو وجود دارند که در برخی از بازه‌های زمانی جستجوی زیادی دارند. این مطالب به کسب‌وکار اینترنتی شما کمک می‌کنند تا بتوانید ترافیک بالایی جذب کنید؛ مثلاً در اواخر سال کاربران به دنبال تخفیف‌های عید هستند که اگر مدیریت یک فروشگاه اینترنتی را برعهده داشته باشید، می‌توانید یک مطلب در مورد اهمیت تخفیف‌های عید برای کاربران به همراه کد تخفیف ایجاد کنید. این موارد به شما کمک می‌کنند تا بتوانید ترافیک زیادی جذب کنید و اگر بتوانید کاربران خود را به مشتری تبدیل کنید، درآمد زیادی نصیب فروشگاه شما می‌شود. در تولید محتوا دست شما کاملاً باز است؛ این مسئله یعنی کسب‌وکار شما می‌تواند هر محتوایی را در سایت خود قرار دهد. البته تولید محتوای پرجستجو بهتر است با موضوع سایت یکسان باشد تا نرخ تبدیل شما نیز افزایش پیدا کند.

چگونه می‌توان محتوای پرجستجو را پیدا کرد؟

برای یافتن محتوای پرجستجو دربازه زمانی مشخص (مثلاً یک ماه گذشته) ابزارهای مختلفی در اختیار شما قرار دارند. این موضوع در حالی است که برخی از موضوعات در زمان‌های مشخصی برای کاربران اهمیت دارند؛ مثلاً جشنواره‌های عید نوروز در روزهای آخر سال (حدودا ۱۵ اسفند) تا اوایل سال جدید (حدودا ۱۵ فروردین) اهمیت زیادی دارند. کاملاً مشخص است که کاربری در ماه‌ها تابستان به دنبال جشنواره‌های عید نوروز نیست و می‌توانید از این موارد در تولید محتوا استفاده کنید.

در مطلب بعدی ابزارهایی برای یافتن کلمات کلیدی موثر را معرفی می‌نماییم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *