امروزه دیجیتال مارکتینگ حرف اول و آخر کسب‌وکارهای آنلاین است! آن‌ها می‌خواهند به کمک دیجیتال مارکتینگ مخاطبان و در نهایت فروش خود را افزایش دهند. کسب‌وکارهای زیادی برای ایجاد کمپین‌های تبلیغات موفق، ارائه اطلاعات مفید به کاربر، معرفی محصول، تبلیغ‌نویسی خدمات و… از یک تیم دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای استفاده می‌کنند تا بتوانند به رشد و توسعه کسب‌وکار خود کمک کنند. اگر شما هم مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و می‌خواهید فروش محصول یا خدمات خود را افزایش دهید، این مقاله و مقالات بعدی را در زمینه دیجیتال مارکتینگ بخوانید تا با اهمیت آن بیشتر آشنا شوید.

  1. کاربران خود را به مخاطبان همیشگی تبدیل کنید

اگر در وبلاگ خود محتوای جذاب و ارزشمند تولید می‌کنید، به شما تبریک می‌گوییم! شما شانس بسیار بالایی برای تبدیل کردن کاربران خود به مخاطبان همیشگی را دارید. برای مدت کوتاهی وبلاگ خود را آنالیز کنید، اگر کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو وارد سایت می‌شوند، مطالب دیگر سایت را هم می‌خوانند، یعنی علاقه زیادی به مطالب شما دارند. بنابراین وبلاگ شما پتانسیل بسیار خوبی برای تبدیل کاربران به مخاطبان همیشگی دارد.

نظرتان چیست که محتوای پرمخاطب خود را آنالیز کنید و نقاط قوت آن را پیدا کنید؟ با پیدا کردن نقات قوت محتوای خود به راحتی می‌توانید آن را بر روی سایر مقالات سایت خود هم پیاده کنید و به همین صورت محبوبیت خود را در میان کاربران افزایش دهید. هرچقدر علاقه مخاطبان و کاربران به محتوای سایت شما بیشتر باشد، شانس بیشتری برای افزایش فروش محصول یا خدمات سایت خود را خواهید داشت. بنابراین اگر بتوانید محتوای باکیفیت در سایت خود قرار دهید، فروش محصولات شما تا چند برابر افزایش پیدا می‌کند. از طرف دیگر شما به عنوان یک تولیدکننده محتوا موظف هستید اطلاعات مفید، معتبر و ارزشمند در اختیار کاربران قرار دهید! اگر قرار است محتوای بی‌کیفیت و کپی در سایت قرار دهید، کاربران هیچ‌گاه به شما اعتماد نمی‌کنند. آن‌ها برای خواندن محتوا زمان می‌گذارند و انتظار دارند محتوای خوبی در عوض زمان گذاشتن به آن‌ها منتقل شود. برای تولید محتوای جذاب می‌توانید از چند منبع معتبر و حرفه‌ای استفاده کنید و با تلفیق آن‌ها (نه کپی کردن آن‌ها!) محتوای عالی در سایت خود قرار دهید.

  1. بخش نظرات محتوا؛ به نظرات کاربران پاسخ دهید!

یکی از بخش‌های بسیار مهم هر سایتی، بخش نظرات (Comments) است. در این بخش کاربران سوالات، مشکل و نظر خود را مطرح می‌کنند؛ مثلاً فرض کنید مطلبی در مورد سئو در سایت خود منتشر می‌کنید! باتوجه به اینکه سئو یک امر بسیار چالش‌برانگیز است، کاربران زیادی می‌خواهند به سوالات و مشکلات آن‌ها در این زمینه پاسخ دهید. هنگامی که کاربران یک مطلب را می‌خوانند، پاسخ بسیاری از سوالات خود را می‌گیرند و چیزهای جدید به دانسته‌های خود اضافه می‌کنند. با این حال برخی از سوالات آن‌ها بی‌پاسخ می‌ماند که در بخش نظرات آن را مطرح می‌کنند. در این بخش شما پاسخ سوال را از طریق پاسخ به نظر آن کاربر می‌دهید و به همین صورت تعامل کاربران با شما بیشتر می‌شود. هنگامی که کاربران ببینند به سوالات آن‌ها پاسخ داده‌اید، متوجه می‌شوند که کاربرانتان برای شما ارزش زیادی دارند و به همین دلیل اعتماد آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. افزایش اعتماد کاربران باعث می‌شود تا اگر آن‌ها محصولی نیاز داشته باشند و محصول موردنیازشان در بخش محصولات کسب‌وکار شما وجود داشته باشد، بدون تردید از شما خرید کنند! زیرا شما بدون هیچ هزینه‌ای به سوالات آن‌ها پاسخ داده‌اید و این حس در کاربران القا می‌شود که اگر در رابطه با آن محصول سوال یا مشکلی وجود داشته باشد، به بهترین حالت پاسخ آن‌ها را می‌دهید.

سوال یک کاربر، ممکن است سوال چندین کاربر دیگر هم باشد! بنابراین هنگامی که شما به سوال یک کاربر پاسخ می‌دهید، به صورت ناخودآگاه به دیگر کاربران که آن سوال برایشان وجود دارد نیز پاسخ داده‌اید؛ شاید کاربران دیگر از شما سوالی نپرسند، اما به صورت غیرمستقیم با شما در حال تعامل هستند! زیرا اگر کاربری در زمانی کوتاه پاسخ خود را گرفته باشد، به شما اعتماد زیادی پیدا می‌کند و هنگامی که کاربر سوال خود را از طریق نظر دیگر کاربران دریافت کند، دیگر نیازی به منتظر ماندن نیست و این مسئله تاثیر زیادی در تعامل و اعتماد کاربران دارد. همچنین اگر می‌خواهید تعامل کاربران افزایش پیدا کند یا از میزان کیفیت پاسخ‌گویی خود اطلاع پیدا کنید، کافی است یک آیکن پسندیدن یا رای دادن برای نظرات درج کنید. اگر از کاربران وردپرس هستید، افزونه‌های مختلفی نظیر افزونه Comment Rating Field Plugin به شما کمک می‌کنند تا بتوانید کاملاً راحت و ساده، برای نظرات سایت خود نظرسنجی درج کنید.

با درج بخش نظرات در سایت چندین مزیت برای کسب‌وکار خود ایجاد کرده‌اید! علاوه بر اینکه کاربران می‌توانند پاسخ سوالات خود را پیدا کنند، ممکن است برخی از آن‌ها از شما شکایتی داشته باشند؛ اگر کاربران شکایت خود را در بخش نظرات مطرح کنند، می‌توانید آن را منتشر و از خود دفاع کنید! این کار نه تنها به کسب‌وکار شما ضربه نمی‌زند، بلکه باعث می‌شود تا بتوانید به افزایش برند اعتبار خود کمک کنید. زیرا اگر شما بتوانید با یک پاسخ درست، کاربر را قانع کنید، کاربران دیگر هم به شما اعتماد می‌کنند؛ آن‌ها می‌دانند هنگامی که شما به کاربر خود پاسخ داده‌اید، اولاً نظر تمامی کاربران برای شما اهمیت دارد و از طرف دیگر پاسخ‌های منفی را هم منتشر می‌کنید و این به معنی این است که کسب‌وکار شما کاملاً شفاف‌ و حرفه‌ای عمل کرده‌ است! اگر شما کامنت‌های منفی را منتشر نکنید، اعتماد آن کاربر نسبت به شما از بین می‌رود و این در حالی است که می‌توانید با دفاع درست از خود، آن کاربر را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید. البته اگر تعداد نظرات منفی بیشتر از بازخوردهای مثبت است، شاید در بخشی از کسب‌وکار شما اشکالی وجود دارد که باید آن را رفع و به کاربران اطلاع‌رسانی کنید. عدم انتشار کامنت‌های منفی اعتماد آن کاربر را از بین می‌رود و اگر آن کاربر به سایر کاربران نسبت به کسب‌وکار شما بازخورد منفی بدهد، احتمالاً بخش بزرگی از درآمد خود را از دست خواهید داد.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *