چند سال قبل هنگامی که تبلت ها به وجود آمدند، بسیاری از افراد معتقد بودند که دیگر عمر کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ ها به پایان رسیده است! دلیل آن هم این بود که تبلت ها می توانستند بسیاری از کارهایی که با کامپیوتر انجام  می دهید را برای شما انجام دهند. با این حال، نتوانستند جای کامپیوتر را بگیرند اما برای افرادی که تبلت می تواند کارشان را راه بیندازد، جایگزین بسیار مناسبی برای لپ تاپ ها شد. امروزه هم تلبت ها کاربردی های زیادی دارند و بسیاری از افراد ترجیح می دهند که برای حمل اطلاعات خود از تلبت ها به جای لپ تاپ استفاده کنند. سبک بودن، راحت بودن حمل، سریع بودن استفاده و… از مهم ترین دلایل استفاده از تبلت ها است.

خرید بهترین تبلت؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟

هنگامی که تصمیم به خرید یک تبلت می گیرید، اگر بدون تحقیق و کسب اطلاعات دست به خرید بزنید ممکن است بهترین انتخاب را نداشته باشید. چرا که تنوع تبلت ها در بازار ایران و جهان به قدری زیاد است که ممکن است هنگام خرید سردرگم شوید. مسائل بسیار زیادی روی تصمیم گیری شما برای خرید تبلت تاثیرگذار است و باید ببینید که کدام تبلت می تواند نیاز شما را رفع کند. تبلت ها با مشخصات سخت افزاری مختلفی ارائه می شوند و هر یک از آن ها می تواند نیاز برخی کاربران را رفع کند. مثلاً برخی افراد به تبلت سایز بزرگ نیاز دارند تا بتوانند اطلاعات را به بهترین شکل ممکن به افراد دیگر نشان دهند؛ نظیر عکاس ها.

این مسئله که شما چه استفاده ای از تبلت خود می کنید، مهم ترین نقش را در انتخاب بهترین تبلت دارد. همچنین مسئله بودجه هم مسئله بسیار مهمی است؛ چرا که در بازار ایران تبلت ها از 2 الی 30 میلیون تومان یا حتی بیشتر وجود دارد و باید ببینید که چقدر می خواهید هزینه کنید. گاهی اوقات مشکل بودجه ندارید اما یک تبلت 10 میلیون تومانی هم می تواند نیاز شما را رفع کند! در چنین شرایطی نیاز به صرف هزینه 30 میلیون تومانی نخواهید داشت. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی 20 مورد از بهترین تبلت های موجود در بازار ایران بر اساس قیمت بپردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید:

  1. تب M7 لنوو (بهترین تبلت تا 2 میلیون تومان)

یکی از بهترین انتخاب هایی که می توانید برای خرید تبلت تا 2 میلیون تومان داشته باشید، تب M7 لنوو است. این تبلت با وجود آن که هزینه بسیار کمی نسبت به تبلت های دیگر دارد، اما می تواند نیاز برخی کاربران را به خوبی رفع کند. این تبلت طراحی ساده و زیبایی دارد و با توجه به این که پردازنده مناسبی دارد، برای انجام کارهای روزمره گزینه بسیار خوبی است. این تبلت نمایشگر 7 اینچی دارد که برای کاربرانی که نیاز به صفحه نمایش بزرگ ندارند بسیار مناسب خواهد بود. همچنین دارای پردازنده با 4 هسته است که حداکثر فرکانس آن 1.3 گیگاهرتز است. این تبلت دارای 1 گیگ رم دارد و حافظه داخلی آن هم 16 گیگ است. همچنین دو دوربین 2 مگاپیکسلی دارد.

سیستم عامل این تبلت اندروید است و از اندروید سبک نسخه 9 پشتیبانی می کند. درگاه شارژ آن میکرو usb بوده و باتری 3590 میلی آمپر دارد که برای یک تبلت کوچک 7 اینچی بسیار مناسب است. شما می توانید ساعت ها از آن استفاده کنید و پس از آن، کابل شارژر را به آن متصل کنید. اگر بودجه شما حداکثر 2 میلیون تومان است، این تبلت گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

  1. تب M8 لنوو (بهترین تبلت تا ۳ میلیون تومان)

یکی دیگر از تبلت هایی که می توانید برای خرید انتخاب کنید، تب M8 لنوو است. این تبلت دارای صفحه نمایشگر 8 اینچی است و برای افرادی که نیاز به صفحه نمایش خیلی بزرگ ندارند، کاملاً مناسب است. شاید صفحه نمایش 7 اینچی برای افرادی که به تبلت نیاز دارند کمی کوچک باشد اما این تبلت با 8 اینچ صفحه نمایش می تواند نیاز شما را به خوبی رفع کند. نمایشگر این تبلت اچ دی بوده و 3 گیگابایت رم در نظر گرفته شده برای آن می تواند نیاز شما را کاملاً رفع کند. همچنین حافظه داخلی این تبلت اقتصادی 32 گیگابایت است که می توانید برای حافظه بیشتر از کارت حافظه استفاده کنید.

پردازنده این تبلت چهار هسته ای از نوع A22 مدیاتک است که برای انجام کارهای روزمره پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. همچنین باتری تعبیه شده در این تبلت 5 هزار میلی آمپر است که می توانید ساعت ها از آن استفاده کنید. دوربین اصلی آن 5 مگاپیکسل و دوربین فرعی آن 2 مگاپیکسل است که تا حدود قابل قبول است. البته نباید از دوربین آن انتظار عکاسی حرفه ای را داشته باشید! این تبلت از اینترنت 4G پشتیبانی می کند و می توانید کارهای آنلاین خود را به راحتی انجام دهید.

  1. هواوی میت پد T8 (بهترین تبلت تا 3.5 میلیون تومان)

اگر بودجه 3.5 میلیون تومانی دارید و به دنبال یک تبلت با صفحه نمایشگر با کیفیت IPS هستید، هواوی میت پد T8 یک گزینه عالی محسوب می شود. همیشه سامسونگ در مورد صفحه نمایش ها موفق تر عمل کرده است اما این بار، در میان تبلت هایی که با این بودجه می توانید تهیه کنید، تبلت هواوی میت پد T8 گزینه بهتری محسوب می شود. همچنین این تبلت دارای نسخه اندروید بروزتری نسبت به سایر رقیبان است و می توانید از نرم افزارهای بروز به راحتی استفاده کنید. بدنه سبک و باریک این تبلت باعث شده تا نسبت به رقیبان خود نظیر گلگسی تب های سامسونگ برتری داشته باشد. البته یک مشکل بزرگ هم در تبلت های هواوی میت پد T8 وجود دارد! آن هم این که نمی توانید از سرویس های گوگل در تبلت های هواوی به دلیل تحریم آن استفاده کنید.

البته سرویس های جایگزین گزینه بسیار مناسبی هستند و شما به راحتی می توانید به جای سرویس های گوگل از آن استفاده کنید. با این حال اگر سرویس های گوگل برای شما مهم هستند، بهتر است به سراغ تبلت های دیگری بروید. به هر حال بهترین تبلت در بازه قیمتی 3.5 میلیون تومان همین تبلت است.

  1. گلکسی تب A7 لایت (بهترین تبلت تا 4 میلیون تومان)

گلکسی تب های سامسونگ شهرت بسیار زیادی دارند و افراد زیادی هنگام خرید تبلت این مورد را انتخاب می کنند. اگر یک بودجه 4 میلیون تومانی دارید و می خواهید یک تبلت مناسبی خریداری کنید، گلکسی تب A7 لایت گزینه مناسبی است. این تبلت در سه ماه دوم 2021 معرفی شده است و دارای نمایشگر 8.7 اینچی است. این تبلت در لیست بهترین تبلت های اقتصادی موجود در ایران قرار گرفته است و دارای اندروید 11 است. از دیگر امکانات مهم و بروز این تبلت می توان به اسپیکرهای استریو آن اشاره کرد! در واقع این تبلت از دالبی اتموس پشتیبانی می کند. همچنین دارای رم و حافظه مناسب است و شما می توانید تا ظرفیت 1 ترابایت کارت حافظه روی آن قرار دهید. یکی دیگر از ویژگی های جذاب این تبلت، جنس بدنه آن است که از فلز تولید شده است.

باتری این تبلت 5100 میلی آمپر است که در مقایسه با سایر تبلت های هم رده بالاتر است. البته تراشه قرار گرفته روی آن P22T است که کمی ضعیف است اما باید در نظر داشته باشید که این تبلت، یک تبلت میان رده و اقتصادی محسوب می شود. این تبلت در دو نسخه wifi و 4G ارائه شده است که نوع دوم آن کمی بیشتر هزینه دارد.

  1. میت پد T10 هواوی (بهترین تبلت تا 4.5 میلیون تومان)

یکی از ارزان ترین تبلت های نام آشنا در ایران، میت پد T10 هواوی است. این تبلت که از برند هواوی است، از پس تمام کارهای سبک و روزمره شما بر می آید و می توانید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. نمایشگر این تبلت 9.7 اینچ است که برای افرادی که به دنبال یک تبلت با صفحه نمایش نسبتاً بزرگ هستند، بسیار مناسب خواهد بود. همچنین نوع صفحه نمایش آن IPS است و وضوع آن اچ دی با تراکم پیکسلی 156 پیکسل بر اینچ است. این تبلت برای دانش آموزان و افرادی که برای تماشای محتوای ویدئویی از آن استفاده می کنند، با توجه به قیمتی که دارد بسیار مناسب است. از دیگر امکانات مهم این تبلت می توان به اسپیکرهای استریو، نمایشگر نسبتاً بزرگ و جنس بدنه فلزی آن اشاره کرد که برای یک تبلت اقتصادی بسیار مناسب است.

همچنین تراشه به کار رفته در آن Kirin 710A است که می تواند کارهای روزمره شما را به خوبی انجام دهد. نسخه پایه آن در ایران موجود است که دارای 2 گیگ رم و همچنین حافظه داخلی 16 گیگابایتی است. همچنین اگر این حافظه برای شما کم است، جای نگرانی نیست! چرا که این تبلت از کارت حافظه پشتیبانی می کند و می توانید پس از پر شدن حافظه، یک کارت حافظه با کیفیت روی آن قرار دهید.

  1. میت پد T10 هواوی (بهترین تبلت تا 5 میلیون تومان)

یکی دیگر از تبلت های اقتصادی که در بازار ایران وجود دارد و می توانید با هزینه حدود 5 میلیون تومان آن را تهیه کنید، تبلت میت پد T 10s هواوی است. این تبلت در واقع همان تبلت قبلی است که کمی ارتقاء پیدا کرده است. نمایشگر آن 10.1 اینچی است و شما می توانید از دقت تصویر 100 در 1920 پیکسل آن نهایت لذت را ببرید. در واقع تنها تفاوتی که این تبلت با تبلت قبلی دارد، اندازه و وضوح صفحه نمایش آن است که کمی ارتقاء پیدا کرده است.

  1. سامسونگ گلکسی تب A7 مدل ۱۰٫۴ اینچ (بهترین تبلت تا ۵٫۵ میلیون تومان)

اگر کمی بودجه خود را بیشتر کنید، می توانید از تبلت های پایین رده به تبلت های میان رده انتقال پیدا کنید! یکی از بهترین تبلت های میان رده در بازار ایران، سامسونگ گلکسی تب A7 است. این تبلت نمایشگری بزرگ و با کیفیت دارد! در واقع شما می توانید از صفحه نمایشگر باکیفیت 1200 در 2000 پیکسل آن نهایت لذت را ببرید. در کنار این تبلت 4 بلندگوی باکیفیت به کار رفته است و مهم ترین چیزی که باعث جذابیت این تبلت شده است، تراشه کارآمد و مناسب آن است. این تبلت از اندروید نسخه 10 با one ui سامسونگ ارائه شده است که جذابیت های آن را بیشتر می کند.

از مهم ترین ویژگی های این تبلت کارآمد می توان به باتری 7070 میلی آمپری آن اشاره کرد که می تواند ساعت ها برای شما کار کند. همچنین این تبلت از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کند که زمان شارژ شدن آن را تا حد قابل قبولی کاهش می دهد. همچنین جنس بدنه این تبلت فلزی است و شما می توانید جذابیت های ظاهری آن را هم مشاهده کنید. از طرف دیگر، این تبلت به توجه به پردازنده و بلندگوهایی که دارد، برای پخش ویدئو و فیلم بسیار مناسب است و می تواند لذت دیدن فیلم را چند برابر کند.

  1. تب M10 HD لنوو نسل دوم (بهترین تبلت تا ۶ میلیون تومان)

لنوو جایگاه خود را در میان تبلت های اقتصادی تثبیت کرده است و طرفداران زیادی دارد! یکی از تبلت های میان رده که توسط شرکت لنوو تولید شده است، تب M10 HD لنوو نسل دوم است. این بار لنوو سعی کرده از استراتژی شیائومی استفاده کند و امکانات بسیار ارزشمند را با قیمتی بسیار پایین در اختیار کاربران قرار دهد. از مهم ترین ویژگی های این تبلت میان رده می توان به نمایشگر 10 اینچی آن اشاره کرد که IPS بوده و وضوح آن هم FHD است. پرازنده این تبلت 8 اینچی و مدیاتک هلیو P22T است که عملکرد بسیار خوبی را نسبت به رقیبان خود دارد.

همچنین در این تبلت 4 گیگابایت رم قرار گرفته است تا به راحتی بتواند کارهای شما را پردازش کند. حافظه داخلی آن 64 گیگ است و اگر نیاز به حافظه بیشتری داشته باشید، می توانید از کارت حافظه استفاده کنید. همچنین دوربین اصلی آن 8 و دوربین فرعی آن 5 مگاپیکسل است. اسپیکرهای آن استریو بوده و برای شنیدن موزیک یا دیدن فیلم بسیار مناسب هستند. همچنین باتری 7000 میلی آمپری قرار گرفته در آن به شما کمک می کند تا ساعت ها بدون نیاز به شارژ کردن بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین باتری آن با توان 10 وات شارژ می شود. تنها نکته منفی در مورد آن استفاده از اندروید 9 بوده که کمی قدیمی است.

  1. گلکسی تب A8 10.5 سامسونگ نسخه 2021 (بهترین تبلت تا ۷ میلیون تومان)

یکی از جدیدترین تبلت هایی که توسط سامسونگ تولید شده است، گلکسی تب A8 10.5 سامسونگ نسخه 2021 است. این تبلت یکی از تبلت های میان رده است که دارای صفحه نمایش 10.5 اینچی FHD است و از پنل TFT پشتیبانی می کند. سیستم عامل این تبلت اندروید 11 است که نسبت به میان رده بودنش گزینه مناسبی است. البته برای بروز کردن آن، سامسونگ از one ui 3.1 استفاده کرده تا حس قدیمی بودن به شما دست ندهد. تراشه استفاده شده در این تبلت یونیساک Tiger T618 بوده که گزینه مناسبی است. این تبلت دارای اسپیکرهای استریو است و شما می توانید از شنیدن موزیک یا دیدن فیلم با آن لذت ببرید.

مهم ترین نکته ای که این تبلت دارد، حسگر اثرانگشت در کنار تبلت است تا بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین این تبلت شارژر سریع 15 واتی دارد تا مدت زمان کوتاه تری برای پر شدن باتری آن منتظر بمانید. از دیگر امکانات آن می توان به باتری 7040 میلی آمپر آن اشاره کرد که تا ساعت ها می توانید از آن استفاده کنید. همچنین این تبلت از درگاه اختصاصی کارت حافظه پشتیبانی می کند و اگر حافظه داخلی آن برای شما کم باشد، می توانید یک کارت حافظه روی آن قرار دهید.

  1. گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ (بهترین تبلت تا ۱۰ میلیون تومان)

یکی دیگر از تبلت هایی که در بازار ایران وجود دارد، گلکسی تب اس 6 لایت سامسونگ است. البته این تبلت کمی قدیمی شده اما با توجه به این که مشخصات خوبی دارد در این مقاله معرفی کرده ایم. این تبلت به همراه قلم ارائه شده است و برای افراد که نیاز به یک تبلت به همراه قلم دارند، گزینه بسیار مناسبی است. از مهم ترین ویژگی های این تبلت حرفه ای می توان به نمایشگر 10.4 اینچی آن اشاره کرد که از TFT پشتیبانی می کند. همچنین دقت صفحه نمایش آن 1200 در 2000 پیکسل است. نکته بسیار مهم در مورد این تبلت استفاده از تراشه Exynos 9611 است که در کنار 4 گیگابایت عملکرد آن را تا حد بسیار زیادی افزایش داده است.

این تبلت دارای حافظه داخلی 64 گیگابایتی است که اگر نیاز به حافظه بیشتر دارید، می توانید از کارت حافظه استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی های مهم این تبلت استفاده از اسپیکرهای استریو AKG است که کیفیت بسیار عالی دارد. همچنین باتری آن 7040 میلی آمپر است و برای شارژ کردن آن یک شارژر 15 واتی در اختیار شما قرار می گیرد. بنابراین اگر با قدیمی بودن طراحی و سیستم عامل آن مشکل ندارید، یک گزینه عالی است و می توانید به خوبی از آن استفاده کنید.

  1. آیپد 10.2 اپل نسخه 2021 نسل نُهم (بهترین تبلت تا ۱۱ میلیون تومان)

یکی دیگر از تبلت هایی که در بازار ایران وجود دارد، آیپد 10.2 اپل نسخه 2021 است. این آیپد دارای صفحه نمایش 10.2 اینچی است که از فناوری IPS پشتیبانی می کند. همچنین صفحه نمایشگر آن دارای وضوح 1620 در 2160 است. پردازنده این تبلت به اندازه کافی مناسب است تا بتوانید کارهای روزمره خود را انجام دهید. در واقع تراشه A13 بایونیک در آن قرار گرفته است و می تواند بخش بزرگی از نیاز شما را پوشش دهد. مهم ترین نقطه قوت این تبلت باتری با ظرفیت بالای آن است که حدود 8557 میلی آمپر ظرفیت دارد. همچنین از نسل اول قلم استایلوس اپل پشتیبانی می کند و برای افراد که به دنبال تبلت قلم دار هستند، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

این تبلت برخی امکاناتی که از بالارده های اپل حذف شده اند را دارا است! به عنوان مثال جک 3.5 میلی متری در محصولات اپل دیگر وجود ندارد اما در این تبلت قرار گرفته است. همچنین تاچ آیدی در این تبلت قرار دارد و علاقه مندان به این تکنولوژی که به IOS علاقه دارند، می توانند از این تبلت استفاده کنند. این تبلت دارای نسخه wifi و 4G است که با توجه به نیاز خود می توانید یکی را انتخاب کنید. همچنین در ظرفیت های 64 و 256 گیگ ارائه شده است.

  1. گلکسی تب اس 7 اف ای سامسونگ مدل LTE (بهترین تبلت تا ۱۳ میلیون تومان)

یکی دیگر از بهترین گزینه های تا 13 میلیون تومان که در ایران می توانید خریداری کنید، گلکسی تب اس 7 اف ای سامسونگ است. این تبلت یکی از جدید ترین تبلت های سامسونگ است که دارای صفحه نمایش بزرگی است. در واقع صفحه نمایش این محصول سامسونگ 12.4 اینچ است و وضوح آن 2560 در 1600 پیکسل است. یکی از مهم ترین ویژگی های این محصول سامسونگ پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون است. در واقع روی این محصول پردازنده‌ی Snapdragon 750G استفاده شده است که قدرت آن را چند برابر می کند. همچنین باتری استفاده شده روی 10090 میلی آمپر است که می تواند ساعت ها برای شما کارایی داشته باشد.

این تبلت به همراه قلم اس پن ارائه شده است که بسیاری از افراد را ترغیب به خرید آن می کند. همچنین اندروید 11 روی آن نصب شده و به همراه one ui 3.1 ارائه شده است. این تبلت از متریال شیشه و فلز تولید شده و باعث شده تا یک محصول جذاب و زیبا باشد. بنابراین اگر شما از طرفداران برند سامسونگ هستید و می خواهید یک تبلت جذاب و حرفه ای تهیه کنید، این محصول یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود.

  1. پد 5 شیائومی (بهترین تبلت تا 13 میلیون تومان)

شیائومی بازار موبایل بسیار بزرگی دارد اما در بخش تبلت خیلی پر رنگ ظاهر نشده است! چرا که این برند تمرکز خود را بر روی موبایل گذاشته و خیلی در زمینه تبلت وارد نشده است. با این حال این شرکت یک پیشنهاد عالی در زمینه خرید تبلت به شما ارائه می کند که می توانید از آن استفاده کنید. محصولی که این شرکت در رنج 13 میلیون تومان به شما ارائه می کند، پد 5 شیائومی است. این محصول دارای صفحه نمایشگر 11 اینچی است که وضوح 2560 در 1600 پیکسلی به شما ارائه می دهد. همچنین نرخ نوسازی آن 120 هرتز است و از قابلیت HDR10 پشتیانی می کند. همچنین ویژگی دیگری که در اختیار کاربران قرار می دهد، دالبی ویژن است. قدرت پردازش این تبلت به لطف پردازنده و تراشه Snapdragon 860 بسیار بالا است.

این تبلت قیمت بسیار خوبی دارد و در میان رقیبان حرف زیادی برای گفتن دارد. همچنین این محصول با اندروید 11 ارائه شده است که به همراه MIUI 12.5 در اختیار کاربران قرار گرفته است. دوربین این محصول 13 مگاپیکسل و سلفی آن 8 مگاپیکسل است. همچنین 4 اسپیکر استریو روی آن قرار گرفته است. باتری آن 8720 میلی آمپر ساعت است که به همراه یک شارژر 33 وات عرضه شده است. در ایران نسخه 128 گیگ به همراه 6 گیگ رم در اختیار کاربران قرار گرفته است.

  1. آیپد مینی 2021 اپل (بهترین تبلت تا ۱۵ میلیون تومان)

یکی دیگر از محصولات بسیار جذاب در دسته تبلت ها که در ایران وجود دارد، آیپد مینی 2021 اپل است. این محصول جذاب که مربوط به شرکت اپل است، توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. نمایشگر این محصول 8.3 اینچ است که با تراکم 2266 در 1488 پیکسل ارائه شده است. همچنین پردازنده این محصول A15 است که پرازنده گرافیکی 5 هسته ای اپل را در خود جای داده است. همچنین دو دوربین سلفی و اصلی هر دو 12 مگاپیکسلی هستند و باتری آن 5000 است. از طرف دیگر این محصول از قلم استایلوس اپل پشتیانی می کند و می توانید از تاچ آیدی آن استفاده کنید.

درگاه تایپ C روی آن قرار گرفته است که باعث جذابیت و کاربردی تر شدن بیشتر آن شده است. این تبلت با ظرفیت 64 گیگ در ایران وجود دارد و شما می توانید به راحتی آن را از فروشگاه های معتبر یا اپل استورهای داخل ایران تهیه کنید. اگر بودجه 15 میلیون تومانی دارید و به دنبال سیستم عامل IOS هستید، این تبلت گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

  1. اپل آیپد ایر 2020 (بهترین تبلت تا ۱۷ میلیون تومان)

یکی دیگر از محصولات اپل که با بودجه 17 میلیون تومانی می توانید تهیه کنید، اپل آیپد ایر 2020 است. این تبلت نسبت به نسل های قبلی برتری های زیادی دارد. مهم ترین چیزی که باعث جذابیت بیشتر این محصول شده است، طراحی جدید و جذاب آن است. این تبلت کوچک تر، باریک تر و زیباتر طراحی شده است که در نهایت باعث سبک تر شدن آن شده است. همچنین لبه های باریک و نازک آن باعث شده تا نمایشگر بزرگ و جذاب تری در اختیار کاربران قرار بگیرد و همچنین زیبایی آن چندین برابر بیشتر شود. از مهم ترین ویژگی های این تبلت جذاب و کاربردی می توان به تراشه A14 Bionic اشاره کرد. این تراشه قدرت این محصول اپل را بسیار بالا برده است و می توانید کارهای مختلفی را به بهترین شکل ممکن با آن انجام دهید.

از مهم ترین تغییراتی که روز این تبلت لحاظ شده است، می توان به دوربین های بهتر، بلندگوهای باکیفیت و همچنین پشتیبانی از نسل دوم قلم اپل اشاره کرد. همچنین این محصول در 5 رنگ مختلف عرضه شده است و شما می توانید متناسب با سلیقه خود یکی از رنگ های آن را انتخاب کنید.

  1. اپل آیپد ایر 2022 (بهترین تبلت تا ۲۰ میلیون تومان)

یکی دیگر از محصولات بسیار جذاب اپل در بخش تبلت ها، اپل آیپد ایر 2022 است. این نسل در واقع آخرین نسل از آیپد ایرهای اپل هستند که توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. در این محصول اپل دیگر از تراشه های سری A استفاده نکرده و از تراشه های نسل جدید خود، یعنی M1 استفاده کرده است. این مسئله باعث شده تا قدرت پردازش این محصول تا چندین برابر نسبت به نسل قبلی افزایش داشته باشد. همچنین این محصول دارای نمایشگر 10.9 اینچی است که از فناوری Liquid Retina IPS LCD پشتیبانی می کند. همچنین دقت این محصول 2360 در 1640 پیکسل است. وجود 8 گیگ رم در این دستگاه به شما اجازه می دهد تا کارهای نسبتاً سنگین را به راحتی اجرا کنید.

همچنین دو دوربین روی این محصول قرار گرفته است و شما می توانید از دوربین اصلی و سلفی 12 مگاپیکسلی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. همچنین باتری این محصول 28.6 وات است که همین مسئله باعث شده تا به یکی از ارزشمندترین محصولات اپل تبدیل شود. برای خرید این محصول باید بودجه حدود 20 میلیون تومان داشته باشید.

  1. اپل آیپد پرو 11 اینچ 2021 (بهترین تبلت تا ۲۶ میلیون تومان)

اگر بودجه شما بیشتر از محصول قبلی است، می توانید به جای سری ایر آیپدهای اپل، به سراغ سری پرو آن بروید. آیپدهای پرو در واقع قدرتمندتر از سری ایر هستند و توانسته اند نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. اپل آیپد پرو 11 اینچ 2021 برای تمام افراد طراحی شده است و اگر نیاز به یک تبلت بسیار قدرتمند، جذاب و زیبا دارید بهترین گزینه است. در واقع فرقی نمی کند که هدف شما استفاده روزمره از تبلت است یا استفاده حرفه ای، در هر صورت نیاز شما به صورت کامل رفع می شود. این تبلت در دو نسخه wifi و 4G ارائه شده است که نسخه اول آن ظرفیت 128 گیگابایتی دارد. قیمت آن هم حدود 25 میلیون تومان در بازار ایران است.

البته باید توجه داشته باشید که در آیپدهای اپل امکان درج کارت حافظه وجود ندارد! بنابراین اگر شک دارید که حافظه 128 گیگابایتی برای شما کافی باشد، به سراغ نسخه 256 گیگابایتی آن بروید. درست است که کمی بیشتر هزینه می کنید، اما با توجه به این که قرار است از این محصول چندین سال استفاده کنید بهتر است یک بار برای همیشه بیشتر هزینه کنید.

  1. گلکسی تب اس 8 سامسونگ (بهترین تبلت تا ۲۶ میلیون تومان)

یکی دیگر از انتخاب هایی که می توانید در بازار ایران تا سقف مالی 26 میلیون تومان داشته باشید، گلکسی تب اس 8 سامسونگ است. در واقع این محصول، رقیب اصلی تبلت های آیپد اپل هستند با این تفاوت که تبلت های اپل با سیستم عامل ios و تبلت های سامسونگ با سیستم عامل اندروید ارائه می شوند. حال باید ببینید که به کدام سیستم عامل علاقه دارید و کدام یک می تواند نیاز شما را به بهترین شکل ممکن رفع کند. اگر به دنبال تبلت اندرویدی هستید، گلکسی تب اس 8 سامسونگ بهترین گزینه است؛ البته در صورتی که محدودیت بودجه نداشته باشید. این تبلت با نمایشگر 11 اینچی ارائه شده است و نرخ نوسازی آن 120 هرتز است. همچنین دقت صفحه نمایش آن 2560 در 1600 پیکسل است. این دستگاه با one UI 4.1 ارائه شده است و اندروید آن هم 12 است.

گلکسی تب اس 8 سامسونگ با چهار اسپیکر استریو عرضه شده است تا نیاز شما برای دیدن فیلم یا شنیدن موزیک رفع کند. باتری آن 8000 میلی آمپر بوده و از قابلیت فست شارژ با توان 45 وات پشتیبانی می کند. جالب است بدانید که این تبلت با ظرفیت 128 گیگ و مدل 5G در بازار ایران وجود دارد.

  1. اپل آیپد پرو 12.9 اینچ 2021 (بهترین تبلت تا ۳۰ میلیون تومان)

یکی دیگر از بهترین گزینه ها در میان تبلت های بالا رده اپل آیپد پرو 12.9 اینچ 2021 است. این محصول برای افرادی که محدودیت بودجه ندارند و به سیستم عامل IOS علاقه دارند، گزینه بسیار مناسبی است. نمایشگر این محصول 12.9 اینچ است که با پنل Liquid Retina XDR و فناوری Mini-LED ارائه شده است. روشنایی این محصول تا 1500 نیت در حالت اچ دی ار است. این نسخه نسبت به نسخه 11 اینچی سنگین تر است و ضخامت بیشتری هم دارد. از نظر پردازنده هم تفاوتی با نسخه 11 اینچی ندارد و هر دو با تراشه M1 به بازار عرضه شده است. البته این محصول نسبت به آیپدهای قدیمی نظیر 2020 قدرتمندتر است و دلیل آن هم استفاده از تراشه قوی تر بوده است. همچنین تکنولوژی صفحه نمایش آن هم بروز شده است و در نتیجه اگر محدودیت بودجه ندارید، نسبت به نسخه های قدیمی گزینه بهتری است.

تنها تفاوتی که میان این آیپد نسبت به نسخه 11 اینچی آن دارد، این است که سایز صفحه نمایش آن متفاوت است و ظرفیت باتری آن کمی بیشتر است. بنابراین تنها در صورتی منطقی است این نسخه را خریداری کنید که به دنبال صفحه نمایش بزرگ تر هستید.

  1. گلکسی تب اس 8 پلاس سامسونگ (بهترین تبلت تا ۳۰ میلیون تومان)

اگر به دنبال تبلتی بزرگ هستید و سیستم عامل ios  برای شما مناسب نیست، تبلت گلکسی تب اس 8 پلاس سامسونگ گزینه بسیار مناسبی است. این تبلت از معدود تبلت هایی است که نمایشگر آن با پنل OLED ارائه شده است. بنابراین اگر کیفیت صفحه نمایش برای شما اولویت بسیار بالایی دارد، این تبلت گزینه بسیار مناسبی است و می توانید از آن استفاده کنید. این تبلت با مدل تب اس 8 تفاوت زیادی ندارد و تنها برخی قابلیت های آن اضافه تر است. مثلاً از مهم ترین ویژگی های متفاوت میان این دو تبلت می توان به باتری حجیم 10090 میلی آمپری آن اشاره کرد. همچنین این تبلت دارای حسگر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش است. نمایشگر آن 12.4 است که نسبت به مدل معمولی آن بزرگ تر است. همچنین فناوری صفحه نمایش آن سوپر AMOLED است و از HDR10+ پشتیبانی می کند.

این محصول در بازار ایران با 8 گیگ رم و حافظه 128 گیگ ارائه شده است. این محصول را می توان بهترین تبلت اندرویدی موجود در بازار ایران و حتی جهان در نظر گرفت! زیرا هر چیزی که نیاز دارید در این تبلت قرار گرفته است و شما به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. البته برای خرید آن بودجه حدود 30 میلیون تومانی نیاز دارید!

  1. سرفیس پرو 8؛ اگر به تبلت های ویندوزی علاقه دارید! (تا 32 میلیون تومان)

تبلت هایی که در 20 مورد قبلی بررسی کردیم، تبلت های اندرویدی و ios هستند و قطعاً پر فروش ترین های دنیا را شامل می شوند. با این حال اگر به تبلت های ویندوزی علاقه و نیاز دارید، سرفیس پرو 8 گزینه بسیار مناسبی است. البته سیستم عامل لمسی برای افرادی که به دنبال تعامل لمسی هستند مناسب نیست. با این حال اگر مشکلی با کار کردن با با موس و کیبرد ندارید، می توانید از سرفیس پرو 8 استفاده کنید. معمولاً افرادی از این نوع تبلت استفاده می کنند که کارهای گرافیکی انجام می دهند و با نرم افزارهای ادوب Adobe سر و کار دارند.

البته در حال حاضر ویندوز 11 ارائه شده است و بسیاری از مشکلات عملکرد لمسی سرفیس ها رفع شده است. با این حال نسبت به تبلت هایی با سیستم عامل های دیگر عملکرد ضعیف تری دارند. البته تراشه استفاده شده در پردازنده آن بسیار قدرتمند است و همین مسئله نظر بسیاری از کاربرانی که به سیستم عامل ویندوز علاقه دارند را جلب کرده است. برای خرید این تبلت هم به یک بودجه 32 میلیون تومانی نیاز دارید تا بتوانید از داشتن آن نهایت لذت را ببرید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *