یکی از چیزهای بسیار وقت گیر زمان پست گذاری در وبسایت‌، گذاشتن تگ‌های مرتبط است. البته این امکان در وردپرس گنجانده شده که شما با کمک بعضی از افزنه‌ها، تگ خودکار را فعال کنید تا بخشی از تگ‌های مربوطه به صورت اتوماتیک به پست شما اضافه شوند و به این ترتیب، صرفه جویی خوبی در زمان صرف شده خود داشته باشید. در این مقاله، ما به شما آموزش خواهیم داد که چطور این کار را انجام دهید.

چرا باید از تگ کردن خودکار در وردپرس استفاده کنیم

تگ کردن، یکی از روش‌های عالی برای نظم بخشید به محتوایی است که روی سایت خود منتشر می‌کنید. برای مثال، شما یک دسته بندی ورزش روی سایت دارید. حالا می‌توانید با گذاشتن تگ‌های مختلف مثل فوتبال، والیبال، کشتی و … این نظم را بدون اضافه کردن دسته‌بندی‌های تو در تو داشته باشید.  تگ کردن خودکار، بر اساس پارامترهای متخلفی که در پست وجود دارد، یک سری از تگ‌های مربوطه را برای شما اعمال می‌کند که البته در نهایت، شما امکان کم و زیاد کردن تگ‌ها را نیز خواهید داشت.

چطور از تگ کردن خودکار در وردپرس استفاده کنیم؟

بهترین روش برای تگ خودکار در وردپرس، استفاده از افزونه‌ی بسیار خوب و کاربردی TaxoPress است. اگر یکی از واژه‌ها یا ترکیب‌های عنوان یا محتوای پست شما با تگ‌هایی که از قبل وارد کرده‌اید، همخوانی داشته باشد، تگ مربوط به صورت خودکار به پست اضافه خواهد شد.

برای مثال، اگر شما در بلاگ خود، تگ‌هایی مثل پاستا، دستور پخت و شکلات داشته باشید و در عنوان پست خود بنویسید، بهترین دستور پخت کیک شکلات و همچنین در محتوای خود، جایی از پاستا اسم برده باشید، تمامی این تگ‌‌ها خود به خود به پست اضافه خواهند شد.

برای شروع ابتدا با افزونه وردپرس مورد نظر را نصب و فعال کنید. افزونه TaxoPress به صورت کاملا رایگان ارائه شده و می‌توانید با جستجو آن، یا دانلود از این آدرس، آن را نصب کنید. سپس به لیست افزونه‌ها در بخش مدیریت وردپرس رفته و TaxoPress را فعال کنید. البته در نسخه رایگان، شما تنها یک شرایط برای زدن تگ‌های خودکار تعریف کنید و اگر می‌خواهید، قوانین مختلفی برای این کار بزارید تا افزونه به صورت ترکیبی از آن‌ها استفاده کند، باید نسخه پولی را تهیه کنید.

بعد از فعال سازی، به مسیر TaxoPress » Auto Terms در بخش مدیریت بروید و بر روی Add New Auto Terms کلیک کنید.

حالا باید عنوانی برای شرایطی که قصد تعریفش دارید در مکانی که در عکس زیر مشخص شده وارد کنید. عنوان مناسبی انتخاب کنید که در صورت نیاز، بتوانید آن‌ را دوباره پیدا کنید.

این افزونه امکان تگ کردن خودکار صفحات و عکس‌ها و … را در کنار پست دارد اما برای آموزش امروز، ما تنها آن را برای پست‌ها در نظر می‌گیریم و تیکش را فعال می‌کنیم.

حالا منوی کرکره‌ای مقابل Taxonomy‌را باز کنید و این گزینه را روی Tags (post_tag) تنظیم کنید.

به صورت پیش فرض، TaxoPress ابتدا عنوان عکس و سپس محتوای آن را برای پیدا کردن تگ‌های مناسب جستجو می‌کند. شما می‌توانید این گزینه را نیز تغییر دهید. کافی‌ است در بخش Find term in، گزینه‌ی مورد نظر خود را اعمال کنید. برای مثال آن را روی Post Content بگذارید تا تنها محتوا را جستجو کند یا این که روی Post Title’ only بگذارید تا تنها تیتر را در نظر بگیرد.

بعد از اتمام کار، به برگه Sources بروید. در این بخش شما تگ‌هایی که می‌خواهید در این پروسه مورد استفاده قرار بگیرند را انتخاب خواهید کرد.

به صورت پیش فرض TaxoPress تمامی تگ‌های درست شده را لحاظ خواهد کرد. برای بعضی از سایت‌های قدیمی، ممکن است این بازه بسیار گسترده باشد. به همین خاطر، این اجازه به شما داده شده که در برگه  Sources روی Use only some terms in the selected taxonomy بزنید.

حالا می‌توانید تگ‌های مورد نظر خود را تایپ کنید. البته موقع تایپ، تگ‌های وارد شده برایتان به نمایش در می‌آید تا لیست کردنشان، راحت‌تر شود.

حالا به سراغ برگه Options ‌بروید. اینجا، مکانی است که تگ خودکار را می‌توانید، مطابق با میل خود تنظیم کنید.

به صورت پیش فرض TaxoPress حتی کلمات مشابه تگ‌ها را نیز لحاظ می‌کند. مثل پخت‌ها را تگ پخت یا فوتبالیست را با تگ پست یکی دانسته و آن‌ها را اضافه خواهد کرد. اما اگر بخواهید، دقیقا کلمات یکسان به عنوان تگ خودکار به پست اضافه شوند، باید تیک بخشی که در زیر نمایش داده‌ایم را بزنید.

بعد از انجام تغییرات مورد نظر روی Save Auto Terms بزنید تا شرایط طراحی شده را ذخیره کنید. از این به بعد و تا زمانی که افزونه فعال است، پست‌ها به صورت خودکار، تگ خواهند شد.

چطور پست‌های منتشر شده را به وسیله‌ی TaxoPress تگ کنیم

اگر این سوال برای شما مطرح است که آیا می‌توان، پست‌های قدیمی را هم به همین روش تگ کرد، باید بگوییم که بله این امکان در TaxoPress گنجانده شده. برای این کار به مسیر TaxoPress » Auto Terms بروید.

روی برگه Existing Content‌ بزنید.

اگر پست‌های زیادی دارید، این پروسه به طول خواهد انجامید. در تنظیمات اولیه، TaxoPress هر 10 ثانیه 20 پست شما را ارزیابی و تگ گذاری می‌کند که شما می‌توانید این اعداد را تغییر دهید.

همچنین در حالت پیش‌فرض تمامی پست‌ها تگ می‌شوند اما شما می‌توانید در Limit Auto Terms یک بازه‌ی زمانی را مشخص کنید. مثلا، تنها پست‌هایی که در 6 ماه گذشته منتشر شده‌اند و در نهایت روی Add Auto Terms to existing content بزنید تا پروسه آغاز شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *