اگر مدیریت یک کسب‌وکاری را برعهده دارید که از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می‌کنید، حتماً به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام هم هستید! برای افزایش فالوور اینستاگرام ابتدا باید با قوانین و بروزرسانی‌های آن آشنا باشید. جالب است بدانید اینستاگرام برای بهبود تجربه کاربری، همیشه بروزرسانی‌هایی را در بخش‌های مختلف دارد و چند سالی است که با بروزرسانی صفحه فید (بخش اصلی اینستاگرام) مواجه هستیم. مثلاً در سال گذشته اینستاگرام نحوه نمایش پست‌های فید را تغییر داد؛ به طوری‌که به جای نمایش جدیدترین پست‌ها، پست‌هایی که تعامل بیشتری داشتند نمایش داده می‌شوند. راه‌های مختلفی برای افزایش فالوور اینستاگرام وجود دارد تا بتوانید تعامل بیشتری در پست‌های خود داشته باشید.

شما می‌توانید اینستاگرام خود را با تعاملی صادقانه، ایجاد یک استراتژی محتوایی منظم با اهدافی هوشمندانه و استفاده از روش‌های مناسب افزایش فالوور رشد دهید و بازخورد مناسب آن را مشاهده کنید نه اینکه با خرید فالوور تعامل دروغین خود را بالا ببرید که منجر به بلاک شدن و از دست دادن پیج اینستاگرام موردنظر شود.  معمولا افراد سیاسی، اینفلوئنسرها و کسانی که به هردلیلی دنبال کسب شهرت هستند برای اینکه میزان تعامل خود با کاربران را بالا جلوه دهند به خربد فالوور اقدام می‌کنند تا با این روش دروغین میزان فالوورهای خود را غیرواقعی نمایش دهند و کاربرانی را که به این موضوع بی‌توجه هستند به فالوو کردن ترغیب کنند ولی از این نکته غافل هستند که الگوریتم‌های اینستاگرامی آن‌ها را شناسایی و پیج‌هایشان را بلاک می‌کند.  اگر به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام خود از طریق تعامل با کاربران هستید و می‌خواهید فالوورهای خود را در زمانی مناسب با تعاملی دو طرفه بالا ببرید به آن‌ها فالوو، لایک و کامنت بدهید البته در حجم وسیعی این عملکرد را داشته باشید که توصیه می‌کنم از ربات اینستاگرام استفاده کنید.

بسیاری از کسب‌وکارها، درست زمانی که فکر می‌کردند الگوریتم‌ها به نفع آن‌ها عمل می‌کنند، با کاهش شدید تعامل مواجه شدند؛ در واقع الگوریتم‌ها به نفع کاربران عمل می‌کنند و کمتر به فکر کسب‌وکارها هستند! البته این موضوع به این معنا نیست که شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام برای کسب‌وکارها مفید نیستند؛ بلکه به این معنا است که تنها در صورت رعایت الگوریتم‌های اینستاگرام می‌توانند تاثیر بسیار خوبی داشته باشند. تا جایی که بسیاری از کسب‌وکارها به جای تولید محتوای ارزشمند به دنبال تبلیغات هستند و فکر می‌کنند محتوای خوب تاثیری در رشد آن‌ها ندارد. اما باید بگوییم که مخاطب به دنبال محتوای خوب است و بدون داشتن محتوا، هیچ روش دیگری نمی‌تواند به اندازه کافی تاثیرگذار باشد. بنابراین نباید تولید محتوای ارزشمند را از استراتژی اینستاگرامتان حذف کنید! در این مقاله قصد داریم به بررسی ۱۱ روش (شاید هم چک‌لیست!) بپردازیم که با استفاده از محتوای ارزشمند بتوانید به افزایش فالوور اینستاگرام خود کمک کنید.

خرید فالوور اینستاگرام مهم‌ترین دلیل برای شکست!

هدف شما از خرید فالوور چیست؟ بالا بردن یک عدد یا افزایش فروش و ایجاد یک تعامل دوطرفه بین شما و مخاطبانتان  پس به این نکته هم توجه کنید که برای ایجاد تعامل بدترین حالت این است که شما با خرید فالوور بخواهید به اهداف تجاری خود برسید.  کاربران واقعی که تصمیم می‌گیرند تا شما را فالو کنند با نگاهی به فالوورهای شما به این نتیجه می‌رسند که فالوورها را با خرید فالوور از سایت‌های غیر معتبر دریافت کرده‌اید و این کیفیت محصولات شما نبوده که فالوورهایتان را بالا برده بنابراین اولین ضرر از خرید فالوور نمایان می‌شود.  الگوریتم‌های اینستاگرام روزبه روز تمامی عملکردهای پیج‌ها را بررسی می‌کنند تا از حضور مفید آن‌ها اطمینان حاصل کنند. حالا تصور کنید در یک دقیقه هزار کاربر اینستاگرامی از روش خرید فالوور وارد به پیج شما اضافه شوند، قطع به یقین این عملکرد غیرطبیعی به نظر می‌آید و باعث می‌شود تا اینستاگرام پیج مورد نظر را بلاک کند یا به اصلاح خود اینستاگرامی‌های شادوبن کند.

تیم تولید محتوا کسب‌وکارها معمولا برای پیج‌ها ساعت‌ها وقت صرف می‌کنند تا بازخوردی مناسب از فالوورها دریافت کنند و از تعامل با آن‌ها میزان فروش و فالوورها را افزایش دهند ولی برخی صاحبان کسب‌وکارها با خرید فالوور تمامی زحمات آن‌ها را هدر می‌دهند چراکه تمامی این فالوورها فیک هستند و وجود حقیقی ندارند بنابراین نمی‌توانند تعاملی با پبج داشته باشند تا در رشد آن تاثیر بگذارند. افزایش نرخ تعامل مهم‌ترین موضوع برای آنالیز هر پیج اینستاگرام می‌باشد، چراکه تاثیر بین فالوور واقعی و فالوور فیک با این ویژگی مشخص می‌شود هنگامی که کاربران ما از طریق خرید فالوور فیک جذب شده باشند پس تعاملی با پیج نخواهند داشت در نتیجه این نرخ تعامل دیگر نباید توقع داشت که پیج اینستاگرامی ما رشد شگفت انگیزی داشته باشد و در اکسپلور اینستاگرام برای دیگر کابران به نمایش گذاشته شود.

افزایش فالوور اینستاگرام با روش‌های طبیعی!

هدف اصلی کسب‌وکارها از فعالیت در اینستاگرام، رشد و توسعه کسب‌وکارشان است؛ اما توسعه کسب‌وکار چگونه با شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد؟ هر کسب‌وکاری نیاز به کاربر و مشتری دارد! بنابراین رشد کسب‌وکار از طریق شبکه‌های اجتماعی کاملاً بستگی به افزایش فالوور اینستاگرام یا سایر پلتفرم‌ها دارد. معمولا پیج‌های بیزنسی برای افزایش فروش از طریق پیج اینستاگرام دست به خرید فالوور می‌زنند تا تعدا فالوورهای خود را بالا جلوه دهند؛ غافل از اینکه اکثر کاربران برایشان مهم است که فالوورهای پیج موردنظر واقعی باشند و در حال تعامل چرا که از این طریق تضمین محصولات و اینکه تمامی فعالیت‌های آن پیج واقعی است و کلاهبرداری در کار نیست ثابت می‌شود بنابراین با خرید فالوور اعتماد را از مخاطبین خود می‌گیریم و فروشی دیگر نخواهیم داشت.

امروزه با افزایش کاربران اینستاگرام، کسب و کارهای مختلفی به دنبال حضور در این فضا و بازاریابی در اینستاگرام هستند، البته هدف اصلی کسب وکارها افزایش تعامل با مشتریان خود و فروش محصولات تولید آن‌ها است ولی برای رسیدن به این اصل مهم باید استراتژی مناسبی را در نظر بگیرند. استراتژی که بر پایه‌ی افزایش فالوور با کاربران باشد نه اینکه صرفا با روش غلط خرید فالوور فقط میزان بالایی از کاربران فیک را داشته باشند. بنابراین بهتر است با تولید محتوای اختصاصی و مفید، استراتژی با مدیریت اینستاگرام و اتخاذ تصمیمی برای استفاده از روش‌های افزایش فالوور همچون ربات اینستاگرام، تبلیغات در اینستاگرام و… تا به این طریق حضور قوی در بازاریابی اینستاگرامی بتوان داشت. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *