کسب‌وکارهای آنلاین به شما کمک می‌کنند تا بتوانید خدمات و محصولات خود را به میلیون‌ها کاربر در هر ساعتی از شبانه‌روز نمایش دهید و در ساعت غیرکاری نیز بتوانید درآمد قابل توجهی داشته باشید. یکی از راه‌های کسب‌ درآمد آنلاین، ایجاد سایت محتوایی و کسب‌ درآمد از بازدید و ترافیک سایت است.

درآمد به ازای هربار نمایش محتوای ویدیویی

این روش کسب درآمد به دو بخش مجزا تقسیم می‌شود که اولین آن راه‌اندازی بستری برای دریافت هزینه به ازای تعداد نمایش یک محتوا به کاربران است! در مقاله قبلی روش اول آن را مورد بررسی قرار دادیم و در این مقاله نیز قصد داریم روش دوم آن را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید از آنها در سایت خود استفاده کنید:

کسب درآمد از درج بنر در سایت

یکی از مرسوم‌ترین روش‌های کسب درآمد از سایت‌های پربازدید نمایش بنر در سایت است! امروزه آژانس‌های تبلیغات آنلاین اقدام به نمایش بنر در سایت‌های مخاطب می‌کنند و به آن سایت به روش‌های مختلفی هزینه درج بنر را می‌پردازند. دو مورد از رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد از بنر تبلیغاتی عبارتند از:

  • الف) درآمد از طریق تبلیغات کلیکی (CPC): اولین و رایج‌ترین راه کسب درآمد از طریق درج بنر در سایت استفاده از روش کسب‌ درآمد به ازای تعداد کلیک در سایت است. عبارت CPC مخفف عبارت Cost Per Click است و همان‌طور که گفتیم به ازای هر کلیکی که بر روی بنر درج شده در سایت صورت می‌گیرد شما می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید.

  • ب) درآمد از طریق نمایش تبلیغات (CPM): در این روش نیز مانند روش قبلی شما به ازای درج بنر در سایت درآمد کسب می‌کنید اما روش آن کمی متفاوت است! تفاوت این روش با روش CPC این است که شما به ازای هر ۱,۰۰۰ نمایش مبلغی را از مرجع تبلیغات کسب خواهید کرد. CPM نیز مختلفف کلمه Cost Per impressions است که در دنیای تبلیغات به معنای هزینه پرداختی برای هر ۱,۰۰۰ نمایش است. این روش برای تبلیغ‌دهندگان به دلیل میانگین نرخ کلیک پایین ممکن است به صرفه نباشد اما اگر نمایش‌دهنده آگهی هستید و سایت شما بازدید خوبی دارد، این روش می‌تواند یک روش بسیار عالی باشد. شاید با خودتان بگویید چرا در کلمه CPM مانند CPC مخفف همان کلمه درج نشده و به جای i از M استفاده شده است؟ همان‌طور که گفتیم در این روش شما به ازای هر ۱,۰۰۰ نمایش در سایت درآمد خواهید داشت و کلمه M در این عبارت نشان‌دهنده عدد ۱,۰۰۰ در اعداد رومی است.
  • استفاده از روش‌های تبلیغات موثر برای کسب‌وکارهای اینترنتی

نکته: اگر یک تبلیغ‌دهنده هستید و به دنبال یک روش عالی برای برندسازی و مشاهده بیشتر کاربران هستید، پیشنهاد ما استفاده از روش CPM است! در واقع این روش به نمایش بیشتر تبلیغات شما و در ذهن ماندن برند کسب‌وکار حتی بدون کلیک کاربران بر روی بنر تبلیغاتی کمک می‌کند اما یک گزینه مناسب برای به فروش رساندن خدمات و محصولات نیست. در روش CPC قابلیت هدفمند کردن تبلیغات به شما کمک می‌کند تا بتوانید تبلیغات خود را دقیقا به مخاطبان موردنظر خود نمایش دهید.

درآمد به ازای هربار نمایش محتوای ویدیویی

این روش کسب درآمد به دو بخش مجزا تقسیم می‌شود که اولین آن راه‌اندازی بستری برای دریافت هزینه به ازای تعداد نمایش یک محتوا به کاربران است! در مقاله قبلی روش اول آن را مورد بررسی قرار دادیم و در این مقاله نیز قصد داریم روش دوم آن را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید از آنها در سایت خود استفاده کنید:

  • کسب درآمد از نمایش ویدئوهای آپارات و یوتیوب در سایت: یوتیوب برترین سرویس اشتراک ویدیو است و همواره به دنبال افزایش تعداد مخاطبان خود است! این سرویس به خوبی می‌داند که برای افزایش کاربران خود باید از سایر رسانه‌ها استفاده کنید؛ به همین دلیل این شبکه یک سرویس بسیار عالی برای افراد مختلف بوجود آورده است که با استفاده از آن می‌توانند کسب درآمد بسیار بالایی داشته باشند. کاربران هنگامی که یک ویدیو در این رسانه منتشر می‌کنند، کاربران دیگری آنها را مشاهده می‌کنند و در هر ویدیو یک شمارنده دیده می‌شود. در واقع یوتیوب به ازای تعداد بازدیدهای یک ویدیو به کاربران خود هزینه پرداخت می‌کند و کاربران زیادی وجود دارند که با استفاده از این شبکه درآمدهای چند هزار دلاری در ماه برای خود رقم زده‌اند. حال فرض کنید مدیریت یک سایت را برعهده دارید که می‌خواهید محتوای ویدیویی خود را نمایش دهید؛ برای نمایش محتوای ویدیویی یا باید آن را در سایت خود آپلود کنید یا از رسانه‌های دیگر به صورت مستقیم نمایش دهید. استفاده از یوتیوب یا سایر رسانه‌هایی که برای شما درآمدی را حاصل می‌کند چندین مزیت بسیار عالی به همراه دارد:
  • کاهش هزینه نگهداری فایل‌ها: حتما می‌دانید که برای نگهداری و میزبانی‌ فایل‌های سایت باید از سرور یا هاست اشتراکی استفاده کنید؛ تهیه چنین بستری هزینه‌هایی را متحمل می‌شود که این هزینه‌ها در صورت افزایش حجم اطلاعات سایت تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. بنابراین با استفاده از سرویسی نظیر یوتیوب دیگر هزینه‌ای برای نگهداری ویدیوهای خود نخواهید پرداخت و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنید. خوشبختانه یوتیوب و سایر شبکه‌های اجتماعی قابلیت نمایش ویدیو در سایت یا هر محل دیگری را دارند و برای نمایش ویدیویی که در یوتیوب یا آپارات آپلود کرده‌اید، جای نگرانی وجود ندارد.
  • افزایش بازدید ویدیوی تولیدشده با استفاده از یوتیوب: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که مدیران کسب‌وکارهای آنلاین و فعالان حوزه تولید محتوا با آن روبرو هستند، مشکل کم بودن بازدیدها و بازخوردهای صورت گرفته از ویدئو است! فرض کنید شما یک ویدیوی ۱ ساعته تولید کرده باشید! اگر ویدیوی شما یک ساعت باشد، قطعا چندین ساعت زمان برای ضبط، ویرایش و در نهایت خروجی گرفتن از آن صرف کرده‌اید. حتی اگر ویدیوی شما کیفیت خوبی داشته باشد و برای کاربران بسیار کاربردی باشد اما بازدید خوبی نگیرد، قطعا شما نیز دلسرد خواهید شد و ممکن است به دلیل عدم وجود انگیزه کسب‌وکار آنلاین خود را تعطیل کنید. یوتیوب و تمامی شبکه‌های اشتراک ویدیو به شما کمک می‌کنند تا در کمترین زمان ممکن ویدیوی شما به چشم میلیون‌ها کاربر بخورد و بازخوردهای زیادی دریافت کنید. یک ویدیوی موفق بازدید و بازخورد خوبی می‌گیرد و دل‌گرمی شما برای تولید ویدیوهای بیشتر است! تولید بیشتر ویدئو به معنای افزایش محبوبیت شما در میان کاربران و در نهایت افزایش فروش محصول یا خدمات سایت شما است.
  • استفاده از ویدیو مارکتینگ برای پیشرفت و توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی

  • کسب درآمد از بازدید ویدیوها: اگر ویدیوی خود را در یکی یا چند شبکه اجتماعی به نمایش بگذارید و تعداد بازدیدهای شما قابل قبول باشد، به راحتی می‌توانید از تعداد بازدید صورت گرفته درآمد کسب کنید. جالب است بدانید در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی افراد کارشان تولید محتوا و کسب درآمد از طریق یوتیوب است! یعنی ویدئوی خود را باتوجه به نظر کاربران می‌سازند و آن را در شبکه‌های ویدیویی آپلود می‌کنند. پس از آن‌که کاربران ویدئوی آنها را مشاهده کردند، یک عدد به تعداد بازدیدهای ویدیو اضافه می‌شود و یوتیوب به ازای هر بازدید مبلغی را به حساب کاربری شما اضافه می‌کند. استفاده از روش‌های بازاریابی به افزایش بازدید کمک می‌کند. غیر از کسب درآمد از یوتیوب اگر بازدید شما خوب باشد، افراد زیادی وجود دارند که برای تبلیغ محصولات آنها در کانال خود هزینه‌های بسیار بالایی را خرج می‌کنند و می‌توانید به درآمد بسیار بالا و عالی دست پیدا کنید.
  • با برخی از مفاهیم کلیدی در حوزه دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید – بخش دوم

کسب درآمد از طریق سایت‌های محتوایی یکی از روش‌های مرسوم است که از زمان ظهور اینترنت وجود داشته‌اند! روش‌های کسب‌ درآمد از چنین سایت‌هایی متفاوت هستند که در این مقاله به بررسی برخی از آنها پرداختیم و در مقاله بعدی نیز به تکمیل روش‌های کسب درآمد از سایت‌های محتوایی خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *