سئو یکی از مهم‌ترین مسائل مدیریتی یک سایت است و باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌شود .با استفاده از افزونه‌های سئو و در صورت رعایت سایر موارد مربوط به سئو می‌توانید مطالب خود را به صفحه اول گوگل برسانید و بازدید قابل توجهی را از طریق آنها کسب نمایید. در این مقاله کاربردی قصد معرفی افزونه حرفه‌ای Wp Meta Seo برای سئو را داریم که با استفاده از آن قادر به افزایش رتبه سایت وردپرسی خود خواهید بود.

Google Analytics

این بخش نیز مربوط به تنظیمات گوگل آنالیتیکس می‌باشد که برای استفاده از آن می‌توانید سرویس گوگل آنالیتیکس را به این افزونه متصل نمایید.

Setting

این بخش مربوط به تنظیمات اصلی افزونه و متاهای سایت می‌باشد که تقریبا مهم‌ترین بخش این افزونه وردپرس را تشکیل می‌دهد و باید آن را به دقت تکمیل نمایید.

  • Homepage meta title: عنوان سایت خود را وارد نمایید تا سایت شما با این عنوان توسط موتورهای جستجو قابل دسترسی باشد.
  • Homepage meta description: توضیحات مربوط به سایت خود را وارد نمایید تا سایت شما با این متن توسط موتورهای جستجو قابل دسترسی باشد.
  • Facebook profile URL: اگر صفحه‌ای برای سایت خود در شبکه‌ اجتماعی فیسبوک ایجاد کرده‌اید لازم است آدرس آن را در این بخش وارد نمایید.
  • Facebook App ID: یکی از سرویس‌هایی که فیسبوک در اختیار کاربران قرار می‌دهد APP آن می‌باشد که اگر برای سایت خود اپ ایجاد کرده‌اید لازم است ID مربوط به آن را در این بخش وارد کنید.
  • Twitter Username: اگر در شبکه‌اجتماعی توییتر صفحه فعالی دارید، اقدام به وارد کردن نام‌کاربردی مربوط به آن در این بخش نمایید.
  • Meta title as page title: با تیک زدن این گزینه عناون متایی که در بخش تنظیمات افزونه وارد کرده‌اید برای برگه نیز فعال خواهد شد.
  • Meta keywords: با تیک زدن این گزینه متای کلمات کلیدی یا Keywords برای شما فعال خواهد شد.
  • Meta block edition: با فعال‌سازی این گزینه در صفحه ارسال نوشته می‌توانید تنظیمات مربوط به متاها و سئوی آن را تکمیل نمایید.
  • بهترین افزونه‌های شبکه اجتماعی وردپرس ۲۰۱۸
  • Social sharing block: با تیک زدن این گزینه متای مربوط به شبکه‌های اجتماعی در بخش نوشتن مطلب فعال خواهد شد که می‌توانید تنظیمات مربوط به شبکه‌های اجتماعی نظیر اشتراک‌گذاری مطلب را اعمال کنید.
  • Force SEO validation: با فعال‌سازی این گزینه کاربران را مجبور به تنظیم افزونه در بخش ارسال مطلب می‌کنید و بدون آن امکان انتشار مطالب وجود ندارد.
  • Link text field: با فعال سازی این گزینه برای نویسندگان فیلدی به نام لینک نمایان خواهد شد که می‌توانند لینک مورد نظر خود را وارد نمایند تا موتور‌ جستجو اقدام به ایندکس کردن مطلب با آن لینک کنند.
  • Post/Page follow: با فعال سازی این گزینه لینک‌های موجود در صفحه مطالب یا برگه‌ها به صورت Follow خواهند بود که در صورت فعال سازی آن باید مراقب لینک‌های خود باشید تا اثر منفی در بر نداشته باشند.
  • Post/Page index: با فعال سازی این بخش گزینه‌ای در هنگام ارسال مطلب یا برگه نمایان می‌شود که از شما می‌خواهد بگویید این مطلب یا برگه در موتور‌های جستجو ایندکس شوند یا خیر!
  • Auto override Meta: این فیلد نیز مربوط به تصاویر و متاهای آن می‌باشد که اگر به آن نیاز دارید باید فعال کنید.

۴۰۴ & Redirects

تب دوم بخش تنظیمات افزونه مربوط به خطاهای ۴۰۴ می‌باشند که اگر تعداد این خطاها زیاد شود می‌تواند از نظر موتور‌های جستجو برای سایت شما مشکل ساز شوند؛ این خطاها معمولا با تغییر لینک یا حذف مطالب ظاهر می‌شوند که باید به دنبال راهکار آن باشید تا به مشکل برنخورید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای رهایی از مشکلات احتمالی که ممکن است موتور‌های جستجو برای شما بوجود آورند، انتقال صفحات ۴۰۴ به صفحه اصلی سایت می‌باشد که با اینکار دیگر مشکلی پیش‌روی سایت شما نخواهد بود. این بخش افزونه به شما کمک می‌کند تا بتوانید صفحات ۴۰۴ سایت وردپرس خود را به صفحه اصلی سایت منتقل کنید.

افزونه‌های سئو نیز از جمله مواردی هستند که به کاربران در زمینه تنظیمات موارد اولیه سئو کمک بسیار زیادی می‌کنند و راه را برای کاربران هموار می‌سازند. یکی از برترین افزونه‌های سئو نیز در این زمینه افزونه Wp Meta Seo می‌باشد که با تنظیمات مربوط به سئو می‌تواند کمک زیادی به شما کند .

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *