زمانی بود که گیف‌ها را تنها می‌توانستیم به وبسایت‌ها اضافه کنیم، اما حالا این تصاویر متحرک در همه جا هستند، از نرم‌افزارهای پیام رسان تا شبکه‌های اجتماعی و هر جایی که فکرش را بکنید. گیف‌ها را عموما از تصاویر ویدیویی جالب می‌سازند، مثلا تیکه بامزه و کوتاهی از یک فیلم را به گیف تبدیل می‌کنند و یا یک کلیپ معروف اینترنتی را تغییر می‌دهند. گاهی روی این گیف‌ها چیزی می‌نویسند و گاهی هیچ تغییری در آن نمی‌دهند. اگر شما هم می‌خواهید که گیف‌های اختصاصی خود را به صورت آنلاین بسازید، راهنمای امروز ما را مطالعه کنید.

گیف چیست؟

گیف (gif) یکی از دو فرمت اولیه فایل‌های تصویری بود که در وبسایت‌ها به کار گرفت هشد. فرمتی که این امکان را می‌دهد تا با چندین فریم در یک فایل، یک انیمیشن تصویری بدون صدا را به نمایش بگذارد. فرمتی که از سال ۱۹۸۷ معرفی شد و روی کامپیوترهای قدیمی حتی کومودور ۶۴ نیز کار می‌کرد. در اول گیف‌ها تنها در حالت ۸ بیت رنگی کار می‌کردند اما حالا می‌توان آن‌ها را به صورت ۲۴ بیت هم ساخت که کیفیت بسیار بهتری خواهند داشت.

چطور یک فایل گیف بسازیم

امروزه صدها سایت وجود دارد که ابزارهای لازم برای ساخت فایل گیف را در اختیارتان قرار می‌دهد. این کار با کنار هم گذاشتن چند عکس و همچنین استفاده از ویدیو امکان پذیر است. همچنین سایت‌های بسیار معروفی همچون GIPHY  ، هم این اجازه را به شما می‌دهند تا گیف مورد نظر خود را بسازید، هم این که از گیفی که دیگران درست کرده‌اند استفاده کرده و آن‌ها را به اشتراک بگذارید. GIPHY  امکانات خیلی خوبی در زمینه‌ی ساخت گیف در اختیارتان قرار می‌دهد، مثلا می‌توانید ویدیو‌ها را مستقیما از یوتیوب یا ویمئو را در آن اضافه کنید و به ویرایش آن بپردازید.

وقتی وارد بخش ساخت گیف در این آدرس می‌شوید، می‌توانید فایل‌ گیف خود را برای ویرایش اضافه کنید، یک فایل ویدیویی از روی دستگاه خود انتخاب کرده و آن را در سایت آپلود کنید، یا اینکه لینک ویدیوی ویمئو یا یوتیوب یا گیفی را درون بخش مورد نظر کپی کنید تا سایت به صورت خودکار روند آپلود را انجام دهد.

بعد از آن به صفحه‌ای خواهید رفت که می‌توانید مدت گیف و زمان شروع آن در ویدیو را تنظیم کنید. به همین خاطر ابتدا باید زمان دقیق جایی در ویدیو که می‌خواهید گیف شما آغاز شود را از قبل بدانید.

در برگه‌ی بعدی می‌توانید چیزهایی که دوست دارید را به گیف خود اضافه کرده و اینکه فیلتری که دوست دارید را روی تصویر اعمال کنید. در برگه اول نوشته‌ی خود را وارد کنید و به آن استایل و انیمیشن داده رنگش را تنظیم کنید.

در برگه دوم از میان استیکرها یکی را انتخاب کرده و به کار خود اضافه کنید. تعداد استیکرها واقعا زیاد هستند و می‌توانید عبارت مورد نظر خود را جستجو کنید تا زودتر به نتیجه برسید.

از میان فیلترهای مختلفی که در سایت وجود دارد یکی را برای کار خود انتخاب کرده و روی تصویر اعمال کنید.

و در برگه‌ی Draw هر چیزی که می‌خواهید روی تصویر بکشید. در آخر هم گزینه‌ی Continue to Upload را زده تا کار را ادامه دهید. در ادامه اطلاعاتی که در خود فایل ذخیره می‌شود را باید تعیین کنید که شامل لینک منبع و همچنین تگ‌هایی است که می‌خواهید در فایل بگذارید که می‌توانید بدون وارد کردن نیز بر روی Upload to GIPHY  کلیک کنید.

بعد از زمان کوتاهی که برای آماده شدن گیف لازم است، فایل شما آماده بوده که هم می‌توانید روی آن کلیک راست کرده و ذخیره‌اش کنید یا از لینک گیف برای اشتراک گذاری آن بهره ببرید.

البته این یکی از چندین سایتی است که روی اینترنت به این کار مشغول هستند و شما می‌توانید بسته به امکانات هر کدام یکی را انتخاب کنید، اما GIPHY  به واسطه سادگی و امکاناتی که دارد، بیشتر به شما پیشنهاد می‌گردد.

Join the Conversation

4 Comments

  1. ببخشید چطور می تونم تو سایت گیفی وقتی گیفم رو درست کردم اونو آپلود کنم؟

  2. ببخشید چطور می تونم تو سایت گیفی وقتی گیفم رو درست کردم اونو آپلود کنم؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *