داک مک شما شاید بیشتر از آنچه فکر کنید قدمت دارد. یکی از خصایص و نمادها و مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده مک از OS X 10.0 به شمار می‌رود و باقیمانده‌ای است از آنچه در سال‌های نود به مکینتاش می‌گذشت.

البته بر خلاف تغییراتی که منوی استارات سیستم عامل ویندوز در این سال‌ها داشته، داک مک از ۲۰ سال پیش تا حالا تغییرات آنچنانی به خود ندیده است. البته از نظر بسیاری این موضوع بد نیست و شما از این طریق به سادگی به برنامه‌های خود دسترسی خواهید داشت. اما اگر شما اهل تغییری و شخصی‌سازی ظاهر و تنظیمات سیستم‌ عامل باشید، این مقاله کاملا با سلیقه شما جور خواهد آمد.

جایگزین‌هایی منحصر به فرد برای داک

uBar

این برنامه در واقع یک جایگزین حرفه‌ای برای داک اصلی به شمار می‌رود. البته این پیشرفت چشم‌گیر و محبوبیت بیشتر به خاطر الهام گیری و نه کپی کردن از مشخصه‌های استارت منوی ویندوز است. شما می‌توانید این برنامه را به صورت یک تسک بار شبیه به ویندوز تنظیم کنید یا اینکه آن را بیشتر شبیه به داک سیتم عامل مک تنظیم نمایید.

uBar

با توجه به گروه بندی برنامه‌ها و پوشه‌ها در این اپلیکیشن، پیدا کردن هر موردی بسیار ساده‌تر می‌شود. حتی آن‌هایی که در پوشه‌های تو در تو قرار دارند به راحتی با باز شدن در سرتاسر صفحه دستکتاپ قابل دسترسی هستند.

البته آنجایی که شما میانبرهایی به فایل‌های بیشتر باز شده، تنظیمات سیستم، ترمینال و تنظیمات برق دستگاه می‌بینید، بیشتر به شباهت‌های آن با استارت منو پی می‌برید. به طور کلی امکانات زیادی از طریق uBar به دسکتاپ شما اضافه می‌شود که در کابری دستگاه تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

دانلود این برنامه (۱۴ روز رایگان – ۳۰ دلار)

Station

استیشن برنامه‌ای است که به واسطه پوشه‌های مختلف در دسکتاپ، به شما کمک می‌کند تا مدیریت بهتری آنطور که می‌خواهید بر روی برنامه‌ها و پوشه‌ها داشته باشید. در واقع شخصی‌سازی بسیار منعطف‌تر در استیشن نسبت به داک اصلی macOS، اصلی‌ترین دلیل انتخاب برای کاربران است. اگر یک ساختار درست و از پیش تعیین شده برای خود متصور شوید، این برنامه کارایی بسیار بهتری برایتان خواهد داشت.

Station

استیشن چطور به شما کمک می‌کند تا مدیریتی بهتری بر روی دستگاه خود داشته باشید؟

بگذارید مثالی بزنیم: شما در این برنامه می‌‌توانید پوشه‌ای بسیازید با عنوان Applications و در آن دو پوشه با نام‌های بازی و گرافیک داشته باشید تا بتوانید برنامه‌های خود را در هر کدام گروه‌بندی کنید. به این ترتیب، رسیدن به آنچه احتیاج دارید بسیار ساده‌تر خواهد شد.

برخلاف uBar، استیشن قرار نیست یک نسخه از ویندوز منیجر را برای مک بیاورد، در این برنامه هیچ پروسسی نمایش داده نمی‌شود و تنها برای ساماندهی میانبرها تهیه دیده شده است.

دانلود برنامه (نسخه رایگان با محدودیت)

دانلود برنامه (نسخه اصلی ۱۵ دلار)

DockShelf

اگر از آن کسانی هستید که از داشتن یک داک در مک خود راضی نیستید، این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا هر تعدادی که خواستید داک جدید بسازید و جایگاهش را در دستکتاپ تغییر دهید. شاید در اول کار کمی ایده‌ی شلوغی به نظر بیاید اما DockShelf‌ این کار را بسیار عالی و تمیز انجام می‌دهد.

DockShelf

به صورت پیش فرض این برنامه برگه‌هایی در داک خود ایجاد می‌کند و بر اساس موضاعات مختلف جایگاهی برای میانبرهای شما در دسته‌بندی‌های متفاوت در نظر می‌گیرد که البته می‌توانید به این برگه‌ها اضافه یا کم کنید با به طور کلی یک داک جدید بسازید. برگه آخرین فایل‌ها نیز از بخش‌های جذاب این داک است که البته می‌توانید آن را نیز حذف کنید.

حتی می‌توانید یک داک تنها برای نمایش پروسس‌ها همچون تسک‌منیجر ایجاد کنید تا برنامه‌های در حال اجرا را در آن تماشا کنید.

دانلود برنامه (رایگان با محدودیت – ۵ دلار)

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *