امروزه شبکه‌های اجتماعی یکی از اصلی‌ترین نقش‌های اوقات فراغت را در میان کاربران تشکیل می‌دهند و تعداد زیادی از کاربران بخشی از زمان روزانه خود را صرف بازدید از شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌کنند. بسیاری از افراد نیز در کنار اوقات فراغت، در کسب‌وکار خود نیز استفاده می‌کنند که تاثیر بسیار زیادی در فروش محصول و ارائه خدمات به کاربران دارد. بسیاری از افراد ممکن است به این فکر کنند که شاید شبکه‌های اجتماعی مختص به جوانان است و کمتر افراد مسن و میان‌سال از آن استفاده می‌کنند! جالب است بدانید درصد قابل توجهی از کاربران شبکه‌های اجتماعی را کاربرانی تشکیل می‌دهند که در گروه بزرگسالان جای می‌گیرند. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در میان کاربران و برخی از ترفندهای آن بیشتر آشنا کنیم.

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی بسیار پرطرفدار در میان کاربران است که مخاطبان آن از افراد با سن پایین تا افراد کهن‌سال را تشکیل می‌دهد. این شبکه اجتماعی که مخاطبان بسیار زیادی دارد، مختص به اشتراک‌گذاری عکس و فیلم طراحی و توسعه یافته است. در این شبکه روزانه میلیون‌ها عکس و فیلم در میان کاربر به اشتراک گذاشته می‌شود و تعامل زیادی میان کاربران شکل می‌گیرد. در این مقاله می‌خواهیم برای کاربرانی که تازه می‌خواهند از این شبکه اجتماعی استفاده کنند، مطالبی را بیان کنیم تا بتوانید از امکانات و ترفندهای اینستاگرام به خوبی استفاده کنید.

کاربردهای اینستاگرام برای افراد با حوزه‌های کاری مختلف

اینستاگرام باتوجه به تعداد کاربران زیادی که دارد، در میان کاربران استفاده‌های متنوعی دارد. کاربران زیادی هستند که از این شبکه اجتماعی تنها به صورت تفریحی و برای گذراندن اوقات فراغت استفاده می‌کنند و از آن برای اشتراک‌گذاری تصاویر با آشنایان و دوستان خود استفاده می‌کنند! البته گاهی نیز با کاربران مختلف ارتباط برقرار می‌کنند و با اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید نظیر استوری، تعامل میان کاربران افزایش بیشتری پیدا کرده است. بسیاری از افراد نیز از اینستاگرام برای پیشرفت کسب‌وکارآنلاین خود استفاده می‌کنند و جالب است بدانید برخی از آنها کسب‌وکار خود را بر پایه اینستاگرام راه‌اندازی می‌کنند.در مطلبی راه های استفاده از اینستاگرام برای موفقیت در کسب و کار را بررسی کردیم  که مطالعه آنرا به شما توصیه می کنیم.

با اضافه‌شدن ابزار insight کاربران می‌توانند صفحه خود را هنگامی که در حالت تجاری قرار داشته باشد، تجزیه‌وتحلیل کنند.

فعال‌‌سازی نوتیفیکیشن ارسال پست در صفحات موردعلاقه خود

تمامی کاربران اینستاگرام صفحاتی در زمینه‌های مختلف را دنبال می‌کنند که متناسب با سلیقه آنها پست‌ها و تصاویری را منتشر می‌کنند؛ برخی از افراد دنبال صفحات هنری هستند و برخی دیگر به دنبال صفحات آموزشی می‌گردند! اگر تعداد دنبال‌کنندگان شما از حد معینی زیادتر شود، ممکن است تصاویر صفحات موردعلاقه شما در میان پست‌های دیگر پنهان شوند. اینستاگرام برای شما یک قابلیت بسیار کاربردی درنظر گرفته است تا بتوانید در هنگام انتشار تصاویر و پست‌های جدید در صفحات موردعلاقه شما برایتان اعلان و نوتیفیکشن ارسال شود تا بتوانید در همان لحظه آن پست را مشاهده کنید. این قابلیت تحت عنوان ارسال نوتیفیکشن (Turn on Post Notifications) به چشم می‌خورد که از طریق صفحه پروفایل موردعلاقه شما در دسترس است. با کلیک بر روی گزینه More و سپس Turn on Post Notifications را فعال کنید تا در اولین فرصت از انتشار مطالب صفحات موردعلاقه اینستاگرام مطلع شوید. برای غیرفعال‌سازی این قابلیت نیز کافی است مجددا وارد صفحه پروفایل صفحه موردنظر خود شوید و بر روی Turn off Post Notifications کلیک کنید تا نوتیفیکیشن غیرفعال شود.

تمامی پست‌های لایک‌شده توسط خودتان را مشاهده کنید!

شاید برای بسیاری از کاربران جالب باشد که بدانند از زمان فعالیت خود در اینستاگرام چه پست‌هایی را لایک کرده‌اند! این قابلیت در اینستاگرام قرار داده‌شده است تا کاربران بدانند که چه تصاویر و ویدیوهایی را لایک کرده‌اند و بتوانند مجددا آنها را مشاهده کنند. برای مشاهده تمامی پست‌های لایک‌شده توسط خودتان کافی است وارد Options یا سه نقطه در صفحه پروفایل اینستاگرام خود کلیک کنید و وارد بخش Posts You’ve Liked شوید تا بتوانید آنها را مشاهده کنید. این‌ ابزار هنگامی کاربرد دارد که بخواهید پست‌های لایک‌شده را به حالت عادی بازگردانید که برای اینکار کافی است وارد صفحه آن عکس یا ویدیو شوید و سپس بر روی آیکن Like کلیک کنید.

از تصاویر موردعلاقه خود، آلبوم تصاویر تهیه کنید

کاربران هنگامی که در میان آرشیو تصاویر شخصی خود گشت‌وگذار می‌کنند، تصاویر جذاب و زیبای خود را از میان صدها عکس دیگر برمی‌دارند و آن را در بخش دیگری ذخیره می‌کنند تا بتوانند در زمان‌های دیگر سریع‌تر به آن دسترسی داشته باشند! باتوجه به اینکه اینستاگرام نیز میلیون‌ها عکس و فیلم را در خود جای داده است، ممکن است هنگام گشت‌وگذار در این شبکه اجتماعی تعداد زیادی از تصاویر توجه شما را جلب کنند. در بروزرسانی‌های اخیر اینستاگرام ابزاری به نام Collections قرار داده شده است که این بخش به ایجاد گالری تصاویر از تصاویر موردعلاقه خود کمک می‌کنند. با استفاده از این بخش می‌توانید چندین آلبوم تصویر ایجاد کنید و تصاویر خود را در آن ذخیره کنید. برای ذخیره‌سازی تصاویر در آلبوم‌های نیز کافی است در صفحه هر عکس یا فیلمی بر روی علامت Bookmark کلیک کنید تا تصویر ذخیره شوید. این ابزار در سمت راست قابلیت‌های لایک و کامنت قرار داده شده است. همچنین می‌توانید برای تصاویر جدیدی که می‌خواهید ذخیره کنید، یک آلبوم جدید ایجاد کنید و آنها را با کلیک بر روی Add to Collection ذخیره کنید.

در این مقاله به بررسی برخی از قابلیت‌های اپلیکیشن پرمخاطب اینستاگرام پرداختیم که کاربران زیادی در آن در حال تعامل با یکدیگر هستند؛ آشنایی به قابلیت‌ها و ترفند اینستاگرام پایه و اصول استفاده از آن است! در مقاله بعدی نیز برخی دیگر از ترفندهای اینستاگرام را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید یک کاربر حرفه‌ای اینستاگرام باشد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو