در سپتامبر ۲۰۱۷ بود که دیزنی اعلام کرد قرار است سیستم استریم خود را بسازد تا محصولات خود را خارج از سیستم Netflix ، Hulu یا دیگر پلتفرم‌های استریم ارائه کند و یک سال بعد، نام آن را نیز مشخص کرد: “دیزنی پلاس”.

این سرویس به گفته مدیری که برای آن در نظر گرفته شده، از اولیویت‌های دیزنی در سال ۲۰۱۹ است و قرار بر این شده تا آن را برای رقابت با سرویس‌های بزرگی همچون Netflix آماده کنند. نکته جذاب در مورد دیزنی پلاس این است که این  پلتفرم شامل تقریبا تمامی فیلم‌هایی که دیزنی تولید کرده می‌شود و از جمله آن‌ها می‌توان به انیمیشن‌هایی اشاره کرد که پیدا کردن آن‌ها واقعا سخت است. با هم مروری کنیم بر همه‌ی چیزهایی که از دیزنی پلاس تا حالا می‌دانیم.

چی چیزهایی شامل دیزنی پلاس می‌شود؟

در حال حاضر برنامه‌ریزی دیزنی برای ارائه بیش از ۷ هزار قسمت سریال تلوزیونی و بین ۴۰۰ الی ۵۰۰ فیلم در زمان ارائه سرویس خود است. کارهایی که شامل استودیوهای دیزنی، مالرول، استار وارز، پیکسار و بسیاری دیگر می‌شود و در مجموع تم خانوادگی خواهد داشت.

خیلی زود باید امید داشت که این تعداد با اضافه شدن انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی و فیلم‌های قدیمی و جدید رو به فزونی بگذارد و امکان موفقیت این سرویس را بالاتر ببرد. همچنین با توجه به اتمام قرارداد Netflix با دیزنی، فیلم‌های جدید و بسیار مهم این کمپانی از جمله کاپیتان مارول، فروزن ۲، داستان‌ اسباب‌بازی‌های ۴، استار وارز و بسیاری دیگر نیز بعد از اکران عمومی از این طریق به دستگاه‌های دیجیتال راه پیدا کند.

با این حساب قرار نیست دیزنی پلاس همچون یک آرشیو عمل کند و از همین الان پایه‌ریزی‌های بسیاری صورت گرفته تا سریال‌ها و فیلم‌های اختصاصی برایش ساخته شود. از این بین چندین اثر حول محور کاراکترهای فیلم‌های مارول، ماپت‌ها و چند کار دیگر تایید شده و در ادامه نیز گویا چیزهای بسیار زیاد دیگری نیز برای تولید، شروع به کار می‌کنند.

یکی از کارهای بسیار مهم در این رابطه، سریالی است که در محیط استار وارز ساخته شده و از همین حالا تضمین کننده فروش بالا برای این سرویس خواهد بود. شایعاتی نیز حول محور دیزنی می‌چرخد که انگار قرار شده به جای ساخت فیلم سینمایی از روی شخصیت اوبی‌وان کنوبی، شاهد یک سریال ۶ قسمتی از این شخصی باشیم. در مجموع چیزهای زیادی قرار است به دیزنی راه پیدا کنند که لیست کردن همه‌ی آن‌ها از حوصله‌ی مطلب خارج است و این‌ها نمونه‌از مهم‌ترین‌هایشان بود.

چه زمان این سرویس ارائه می‌شود؟

هنوز دقیقا معلوم نیست چه زمانی امکان استفاده از این سرویس را خواهیم داشت، اما قرار بود که در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ که تنها چند روز از آن باقی مانده، شاهد ارائه دیزنی پلاس باشیم. در هر صورت این سرویس به طور حتم در ماه‌های آینده رونمایی می‌شود.

چقدر هزینه‌ی دیزنی پلاس خواهد بود؟

در این رابطه نیز هنوز رقم درستی گفته نشده، اما شنیده‌ها حاکی از آن دارد که هزینه‌ی آن کم‌تر از هزینه‌ی ماهانه ۸ تا ۱۴ دلاری نتفلیکس خواهد بود.

چه چیزهایی شامل این سرویس نمی‌شود

چیزهای زیادی هستند که نمی‌توانند در سرویس دیزنی به نمایش بیایند. برای مثال سریال‌های معروف مارول در شبکه‌های دیگر، امکان حضور در دیزنی پلاس را ندارند و همچنین ادامه‌ی سریال‌های کنسلی Netflix نیز در این شبکه بعید است انجام شود. ۶ فیلم جنگ ستارگان و بسیاری فیلم‌های دیگر نیز تا سال ۲۰۲۴ با توجه به قراردادهای دیزنی با دیگر شرکت‌ها امکان ورود به دیزنی پلاس را ندارند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *