دیجیتال مارکتینگ یکی از تخصص‌های جدید است که در زمینه افزایش فروش محصولات یا خدمات آنلاین کمک زیادی به سایت‌ها و کسب‌وکارها می‌کند. یکی از جذاب‌ترین مواردی که سبب شده تا کاربران زیادی در اینترنت به سمت دیجیتال مارکتینگ روی بیاورند بروز بودن آن است. از طرف دیگر بسیاری از تخصص‌های جذاب در زمینه طراحی سایت و سئو در این شاخه قرار می‌گیرد که به یک متخصص دیجیتال مارکتینگ اجازه می‌دهد تا بتواند تمامی این زمینه‌ها را در کنار یکدیگر فرا بگیرند. چندین سال است که فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ روش‌های جدید و خلاقانه‌ای برای افزایش فروش کسب‌وکارها انجام می‌دهند. در این مقاله قصد داریم به بررسی ترندهای دیگر تاثیرگذار و جهانی دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۱۸ بپردازیم.

ویدیو مارکتینگ؛ افزایش تعامل کاربران

استفاده از ویدیو در سایت و شبکه‌های اجتماعی یکی از تاثیرگذارترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ است که با استفاده از آن می‌توانید مخاطبان و فروش سایت خود را افزایش دهید. استفاده از ویدیو برای افزایش مخاطبان و فروش سایت به عنوان ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی یاد می‌شود و پنجمین روش تاثیرگذار از نظر دیجیتال مارکترها در حوزه بازاریابی دیجیتال است. استفاده از ویدیو چندین مزیت بسیار مهم دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

  • ویدیوها، قدرت انتقال اطلاعات بالایی دارند!

ویدیوها یکی از موثرترین محتوای بصری هستند که با استفاده از آن می‌توانید در زمانی کوتاه اطلاعات بسیار زیادی را به کاربران منتقل کنید. در ویدیوها می‌توانید در کنار محتوای تصویری، محتوای صوتی نیز منتشر کنید و با استفاده از محتوا متنی در کنار آنها تمام حواس کاربران را به خود جلب کنید. هر چقدر ویدیوهای شما جذاب‌تر، صمیمی‌تر و دارای محتوای منحصربه‌فرد و مفید باشد کاربران بیشتری را به خود جلب می‌کند و کاربران مشاهده‌کننده آن ویدیو، اقدام به اشتراک‌گذاری آن ویدیو در شبکه‌های اجتماعی دیگر می‌کنند؛ همین امر موجب افزایش تعامل کاربران با کسب‌وکار شما می‌شود که در نهایت منجر به افزایش مخاطب و فروش کسب‌وکارتان خواهد شد.

یکی از مسائل بسیار مهم برای کسب‌وکارها، رتبه سایت در موتورهای جستجو است! در واقع موتورهای جستجو یکی از منابع بسیار مهم برای جذب ترافیک هستند که برخی از کسب‌وکارها اهمیت این موضوع را به خوبی درک کرده‌اند. فاکتورهای بسیار مهمی وجود دارند که برای رسیدن به رتبه‌های اول در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو باید آنها را رعایت کنید! یکی از این فاکتورها مدت زمانی است که کاربر در سایت سپری می‌کند و محتوای شما باید در مرحله اول طولانی و در مرحله بعد جذاب باشد تا کاربر تمام آن محتوا را مطالعه کند. با استفاده از ویدیو شما می‌تواند مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش دهید و این موضوع به شما کمک می‌کند تا در موتورهای جستجو بتوانید رتبه خوبی دریافت کنید. بنابراین ویدیو مارکتینگ یکی از موثرترین روش‌های برای افزایش مخاطبان از موتورهای جستجو است؛ البته از طرفی ویدیو به شما کمک می‌کند تا برند خود را در ذهن کاربران ماندگار کنید! فرض کنید کاربری به دنبال یک مسئله است که با استفاده از آن ویدیوی قرار داده شده در سایت یا صفحات اجتماعی شما می‌تواند پاسخ مسئله خود را پیدا کند. اگر کاربر باز هم با مسئله‌ای روبرو شود و کسب‌وکار شما ویدیویی مرتبط با آن مسئله داشته باشد، کاربر در میان ده‌ها سایت به سراغ سایت شما می‎آید و اعتماد کاربر نسبت به کسب‌وکارتان افزایش می‌یابد.

  • ویدیوها، قابلیت انتشار در اکثر شبکه‌های اجتماعی را دارند!

یکی از مسائل بسیار مهم برای کسب‌وکارها، قابلیت انتشار ویدیو در شبکه‌های اجتماعی مختلف است! در واقع هنگامی که فعالان یک کسب‌وکار محتوایی تولید می‌کنند، انتظار دارند تا محتوای آنها در میان مخاطبان بیشتری منتشر شود و همین مسئله سبب شده تا ویدیو به یکی از پرطرفدارترین و موثرترین نوع محتوا برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود. ویدیوها به شما کمک می‌کنند تا در اکثر شبکه‌های اجتماعی بتوانید اقدام به انتشار آنها کنید تا بتوانید مخاطبان زیادی را جذب کنید.

  • ویدیو مارکتینگ مخاطبان زیادی جذب می‌کند!

با استفاده از ویدیو مارکتینگ به راحتی می‌توانید محصولات یا خدمات خود را معرفی کنید و درباره محصولات یا خدمات خود محتوای منحصر به فرد در اختیار کاربران قرار دهید. بهترین راه برای تولید محتوای جذاب و ارزشمند برای کاربران، تولید محتوایی است که با در آن به بررسی مشکلات محصولات یا خدمات خود بپردازید؛ همچنین گاهی پاسخ به سوالات رایج کاربران در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام با استفاده از تولید یک ویدیوی ارزشمند می‌تواند مخاطبان شما را تا حد زیادی افزایش دهد. ویدیو مارکتینگ شامل مراحل ضبط، تولید و انتشار ویدیو در شبکه‌های اجتماعی، سایت و سایر کانال‌هایی که منجر به دیده شدن ویدیوی شما توسط مخاطبان و کاربران می‌شود، است. هدف اصلی ویدیو مارکتینگ جذب مخاطب است اما بسیاری از روش‌های بازاریابی به دنبال افزایش فروش محصول یا خدمات کسب‌وکار است که نمی‌توان ارزش این موضوع را دست کم گرفت. در واقع افزایش مخاطبان به افزایش فروش شما کمک می‌کند اما برخی از روش‌های نظیر ایمیل مارکتینگ تنها به دنبال افزایش فروش محصول یا خدمات به کاربران فعلی کسب‌وکار شما است.

ویدیو مارکتینگ مزایای بسیار زیادی دارد که در مقاله بعدی به بررسی کامل تمامی این مزایای خواهیم پرداخت و می‌توانید با برخی از ترفندها تاثیر آن را افزایش دهید.

 

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *