اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد تاثیر شادوبن اکانت اینستاگرام را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید از شادوبن خارج شوید یا اگر محدود نشده‌اید، محدود نشوید!

اگر مدیریت یک صفحه کسب‌وکارتان را در اینستاگرام برعهده دارید، حتماً برای معرفی کسب‌وکار خود به کاربران آن‌ها را فالو کرده و پس از فالو شدن توسط آن‌ها، آنفالو می‌کنید! جالب است بدانید اینستاگرام محدودیتی برای تعداد فالو کردن افراد ایجاد کرده است که شما نمی‌توانید بیش از ۷۵۰۰ نفر را دنبال کنید. دلیل اینستاگرام برای ایجاد چنین محدودیتی این است که شما نمی‌توانید با تعداد زیادی از کاربران تعامل داشته باشید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. حتی اگر شما تنها ۱۰۰۰ فالوور داشته باشید و تمام آن‌ها فعال باشند، نمی‌توانید به راحتی با آن‌ها ارتباط یا تعامل برقرار کنید! مثلاً اگر هر کدام از آن‌ها در هفته یک پست منتشر کنند، شما باید ۱۰۰۰ پست در هفته لایک کنید و کامنت بگذارید که کار بسیار سختی است! بنابراین اینستاگرام محدودیتی ایجاد کرده است که بتوانید با اکثر فالوینگ‌های خود تعامل داشته باشید. البته این محدودیت به نفع خود کاربران است که منجر به شادوبن اینستاگرام نمی‌شود و تنها پس از رسیدن فالوینگ‌ها به ۷,۵۰۰ عدد اخطاری دریافت می‌کنید که برای دنبال کردن افراد جدید باید تعدادی از فالوینگ‌های خود را آنفالو کنید.

تعداد لایک در ساعت هم اهمیت زیادی دارد!

محدودیت دیگری که اینستاگرام برای صفحات خود در نظر گرفته است، تعداد دنبال کردن افراد در یک بازه زمانی مشخص است که البته اطلاعات زیادی از این مورد در دسترس نیست. بسیاری از فعالان شبکه‌های اجتماعی در این زمینه آزمایش‌هایی انجام داده‌اند و در گزارش‌های مختلف شما تعداد مختلفی را می‌بینید. یکی از معتبرترین سایت‌هایی که در این زمینه آزمایشی انجام داده است، تعداد فالو کردن افراد را برای آن‌که شادوبن نشوید، ۳۰ عدد در ساعت اعلام کرده است. همچنین این سایت گفته است که شما به صورت روزانه تنها می‌توانید ۸۰۰ نفر را دنبال کنید و اگر تعداد آن بیشتر شود، احتمال شادوبن اینستاگرام وجود دارد. اطلاع دارید که برای لایک کردن، کامنت گذاشتن و یا فالو و آنفالو محدودیت‌هایی وجود دارد؟ این محدودیت‌ها شامل تعداد عکس‌هایی که لایک می‌کنید، تعداد کامنت‌هایی که زیر پست‌ها می‌گذارید و تعداد افرادی است که فالو و یا آنفالو می‌کنید، است. این محدودیت‌ها، بر اساس سن و قدمت اکانت متفاوت است. ولی به طور معمول بهتر است بیشتر از ۱۵۰-۲۰۰ لایک، ۶۰ کامنت و ۶۰ فالو و آنفالو در ساعت انجام ندهید. یکی از مهم‌ترین روش‌های برقراری تعامل با صفحات دیگر، لایک کردن پست‌های آن‌ها است! اگر از کاربران قدیمی اینستاگرام باشید، می‌دانید که در گذشته قابلیت‌های اینستاگرام بسیار کم بود و بسیاری از کاربران تنها با لایک و کامنت با هم تعامل برقرار می‌کردند! مثلاً در گذشته استوری اینستاگرام وجود نداشت و کاربران تنها از طریق کامنت و دایرکت اینستاگرام می‌توانستند باهم ارتباط برقرار کنند. یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب ربات اینستاگرام قابلیت لایک خودکار پست‌های کاربران است!

در واقع ربات‌ها با توجه به محدودیتی که برای آن‌ها تعیین کرده‌اید، پست‌های سایر کاربران را به صورت کاملاً خودکار لایک می‌کنند. اگر از ربات اینستاگرام استفاده می‌کنید، تعداد لایک را محدود کنید. تعداد ۳۵۰ لایک در هر ساعت بهترین حالت است و اگر بیشتر از آن شود، احتمالاً اینستاگرام صفحه شما را به دلیل استفاده از ربات، شادوبن می‌کند. بار اولی که اینستاگرام به دلیل لایک زیاد محدود می‌کند، این محدودیت حداقل ۲۴ ساعت است! هر بار که درگیر شادوبن اینستاگرام شوید، زمان محدودیت آن هم بیشتر می‌شود تا جایی که اینستاگرام شما را به عنوان نقض‌کننده قوانین شناسایی کند! در این صورت صفحه شما به صورت همیشگی دچار یک اختلال می‌شود و تحت هیچ شرایطی نمی‌توانید آن را رفع کنید.

اگر بخواهیم کمی منطقی به این قضیه نگاه کنیم، ۳۵۰ لایک در هر ساعت به معنای ۶ لایک در دقیقه یا یک لایک در هر ۱۰ ثانیه است! هیچ کاربری در اینستاگرام نمی‌توانید به صورت بی‌وقفه پست‌ها را ببینند و تمام آن‌ها را بپسندد. بنابراین این محدودیت کاملاً منطقی است و هیچ کاربری نمی‌توانید به این سرعت پست‌ها را لایک کند. اینستاگرام این محدودیت را تنها برای صفحاتی که از روش‌های غیرقانونی نظیر ربات اینستاگرام (که خلاف قوانین اینستاگرام است!) اعمال می‌کند. بنابراین حتی اگر از ربات اینستاگرام استفاده می‌کنید، سعی کنید تعداد لایک آن را کمتر از ۳۵۰ عدد در هر ساعت تعیین کنید تا با مشکل شادوبن اینستاگرام مواجه نشوید.

همچنین اینستاگرام برای تعدد کامنت‌هایی که یک اکانت در روز برای سایر اکانت‌ها می‌گذارد، حساس است! محدودیت آن واضح نیست اما باتوجه گزارش‌های معتبر تعداد آن ۱۰۰ عدد در روز است. بنابراین اگر شما  بیش از ۱۰۰ عدد کامنت در یک روز درج کنید، با مشکل شادوبن اینستاگرام مواجه می‌شود. البته باز هم باید توجه داشته باشید که این تعداد برای هر صفحه با توجه به شرایط و ویژگی‌های آن متفاوت بوده اما بهتر است بیشتر از این تعداد کامنت نگذارید.

یک نکته! اینستاگرام بر روی تعداد منشن کردن کاربران هم حساس است. در اینستاگرام شما می‌توانید چندین نفر را در یک کامنت منشن کنید اما بر اساس الگوریتم‌های اینستاگرام اگر تعداد منشن‌ها بیشتر از ۵ نفر باشد، شما در حال تبلیغ صفحه خود هستید؛ بنابراین در هر کامنت بیشتر از ۵ نفر را منشن نکنید! از طرف دیگر اینستاگرام به کامنت‌های مشابهی که در چند پست ارسال می‌شوند، شک می‌کند و پس از مدتی آن صفحه را شادوبن می‌کند. این مسئله در صفحاتی که از ربات اینستاگرام استفاده می‌کنند، زیاد دیده می‌شود و برای کامنت گذاشتن باید به صورت دستی عمل کنید.

به اندازه کافی فعالیت داشته باشید! منظورمان از میزان سالم فعالیت، این است که همان‌طور که قبلاً هم گفتیم، اینستاگرام از میانگین فعالیت شما، اطلاع دارد اگر در این باره، جهشی داشته باشد یعنی فعالیت‌های اکانت شما از جمله، فالو، آنفالو و لایک زیاد شود، اینستاگرام چنین برداشت می‌کند که ربات‌ها این کار را برای شما انجام می‌دهند و یا اینکه اکانت شما یک اکانت فیک است. پس به میزان معینی فعالیت داشته باشید و در اینستاگرام خود پست قرار دهید. اگر محتوایی که تولید می‌کنید مفید باشد مطمئناً به مرور زمان و به صورت تصاعدی رشد خوبی در تعداد فالوئر خود خواهید داشت، پس برای فعالیت در اکانت خود یک میانگین در نظر بگیرید و پیرامون همان مقدار بمانید.

تعداد دایرکت‌های گروهی خود را محدودتر کنید!

گاهی اوقات صفحات در اینستاگرام نیاز به ارسال یک پست یا پیام به صورت گروهی هستند که این کار به کمک دایرکت انجام می‌شود! اگر شما هم نیاز به ارسال گروهی پیام در دایرکت دارید، سعی کنید پیام خود را به ۱۵ نفر بیشتر ارسال نکنید یا اگر تعداد مخاطبان شما بیش از ۱۵ نفر است، چند گروه ایجاد کرده و پیام خود را ارسال کنید. زیرا اینستاگرام معتقد است که اگر قصد ارسال پیام به بیش از ۱۵ نفر را داشته باشید، حتماً هدفتان اسپم یا تبلیغات بوده که خلاف قوانین اینستاگرام است.

همچنین تعداد کاراکتر پیام گروهی مهم است! شما اگر بیش از ۵۰۰ کاراکتر در پیام خود بنویسید، تمام آن در دایرکت اینستاگرام دیده نمی‌شود. اگر پیام شما طولانی است، آن را به ۵۰۰ کاراکتر تقسیم‌بندی کنید و در چندین پیام آن را برای کاربران ارسال کنید. همان‌طور که گفتیم برای اینکه تعداد فالوئر‌های شما رشد کند باید محتوای مفید و معنا‌دار، تولید کنید. حالا باید به این نکته هم توجه داشته باشید که در تولید محتوای خود دقت زیادی به خرج بدهید که از نظر مخاطبان، توهین آمیز یا مضر نباشد، اگر مخاطبان درباره محتوای شما چنین تصوری داشته باشند و مکرراً اکانت شما را ریپورت کنند، جریمه سنگینی پرداخت خواهید کرد و یکی از اتفاقات تلخ می‌تواند شادوبن باشد! سعی کنید که از یک آی پی ثابت به اکانت خود متصل شوید زیرا اگر در بازه زمانی کوتاه و با آی پی‌های مختلف این کار را انجام دهید، برای اینستاگرام مشکوک خواهید بود. برای مثال اگر مجبور نیستید از نرم‌افزار های تحریم شکن استفاده نکنید و یا به هنگام استفاده از اینستاگرام، این نرم افزار‌ها را غیر فعال کنید. از هشتگ های متنوع و مرتبط استفاده کنید. در بسیاری از مواقع دیده می‌شود که افراد برای درج هشتگ، به یک یا چند هشتگ ثابت بسنده کرده و همین‌طور تا مدت‌ها آن‌ها را به کار می‌برند. ممکن است بعد از مدتی این تعداد هشتگ‌های ثابت بنا بر دلایلی که گفتیم ممنوعه شده باشند پس هر چند وقت یکبار هشتگ‌های خود را به روز کنید تا از شادوبن جلوگیری کرده و همگام با ترند‌ها باشید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *