در این مقاله قصد داریم به بررسی تمامی موارد موجود در طراحی سایت بپردازیم تا اگر مدیریت یک کسب‌وکار را بر عهده دارید، راحت‌تر بتوانید به راه‌اندازی سایت و هزینه‌های آن فکر کنید. در ادامه با ما و مقاله هزینه‌های طراحی یک سایت همراه باشید.

تهیه نسخه پشتیبان در سایت‌های وردپرسی با افزونه Updraftplus

افزونه Updraftplus نیز یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس است که توسط آن قادر به تهیه بکاپ در سایت وردپرسی خود خواهید بود که این افزونه نیز مانند سایر افزونه‌های معرفی شده ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد خود را دارا است. این افزونه توانسته است از میان +۱,۰۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۸ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

تهیه بکاپ در سایت‌های وردپرسی با افزونه Updraftplus

برخی از ویژگی‌های افزونه Updraftplus

  • امکان تهیه بکاپ کامل (Full Backup) از سایت
  • امکان بازگردانی بکاپ تهیه شده توسط افزونه
  • قابلیت ارسال نسخه پشتیبان به فضاهایی نظیر گوگل درایو، آمازون و وان درایو
  • سرعت بالای افزونه در بازگردانی اطلاعات
  • امکان زمان‌بندی برای تهیه نسخه پشتیبان
  • قابلیت تهیه خودکار نسخه پشتیبان در بازه‌های زمانی تعیین شده
  • قابلیت مدیریت بک آپ‌گیری چندین سایت توسط پیشخوان یک سایت
  • قابلیت بک آپ‌گیری دوباره در صورت وجود مشکل در فرآیند بک آپ‌گیری
  • پشتیبانی از تمامی نسخه‌های PHP

آموزش نحوه کار با سیستم مدیریت محتوا توسط طراح یا پشتیبان سایت

اگرچه کار با سیستم‌های مدیریت محتوا امر ساده‌ای است اما گاهی برخی از امکانات CMSها نیازمند آموزش است و بسیاری از افراد که قصد مدیریت سایت را دارند، تاکنون حتی به سیستم وبلاگ‌دهی هم سر نزده‌اند! بنابراین چنین افرادی نیازمند ارائه آموزش از طرف طراحی یا پشتیبان سایت است که به آنها نحوه گذاشتن مطلب، مدیریت سایت، پاسخ به نظرات کاربران و… را آموزش دهد. اگر از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی استفاده می‌کنید، ممکن است تاکنون کسی با چنین سیستمی کار نکرده باشد! بنابراین باید از برنامه‌نویس و طراح سایت بخواهید تا آموزش کار با آن سیستم مدیریت محتوا را به شما آموزش دهد.

متاسفانه بسیاری از طراحان سایت آموزش CMS طراحی شده را رایگان انجام نمی‌دهند و البته حق با آنهاست اما گاهی در قرارداد شما با طراح سایت مشخص می‌شود که چند ساعت به صورت رایگان طراح سایت باید به شما آموزش دهد که در اینصورت وظیفه طراح سایت است که به شما آموزش دهد. اگر طراح سایت آموزش را در قرارداد نیاورده باشد و شما نیز به این مورد دقت نکرده باشید، برای هر ساعت آموزش بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنید تا نحوه کار با آن سیستم مدیریت محتوا را فرا بگیرید.

همچنین اگر از سیستم‌های مدیریت محتوای آماده استفاده می‌کنید، معمولا آموزش‌های رایگان و تجاری زیادی وجود دارند که با استفاده از آن به راحتی می‌توانید نحوه کار با این سیستم‌ها را فرا بگیرید. اگر از کاربران وردپرسی نیز هستید، می‌توانید آموزش راه‌اندازی و نحوه کار با سیستم مدیریت محتوای وردپرس را در سایت‌های آموزشی مختلف مشاهده کنید و به راحتی از این سیستم مدیریت محتوای قدرتمند و حرفه‌ای استفاده کنید.

تضمین پشتیبانی سیستم مدیریت محتوا و رفع مشکلات تا مدت زمان معین

یکی از مسائلی که طراحان سایت همیشه باید آن را رعایت کنند، پشتیبانی سیستم تا مدت زمان معین است. افرادی که نیاز به طراحی سایت دارند نیز باید در قرارداد خود مدت‌زمان پشتیبانی خود را درج کنند تا در صورت بروز مشکل بین طراح سایت و کافرما بتوانند آن را پیگیری کنند. البته توجه داشته باشید که تمامی موارد شامل پشتیبانی باید ذکر شود و گاهی اوقات کارفرما نیازمند توسعه سایت است که در اینصورت باید هزینه‌ای در کنار هزینه کل پروژه به مجری بدهد تا بتواند انتظار توسعه سایت خود را داشته باشد.

هزینه‌های پشتیبانی پس از پایان یافتن مدت زمان گارانتی سایت در حدود ۱۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان در سال است که باتوجه به امکانات سایت و موارد موردنیاز شما این مبلغ می‌تواند بسته به آن نیازها افزایش پیدا کند.

طراحی سایت به صورت کاملا ریسپانسیو و انتخاب یک قالب واکنش‌گرا

یکی از مهم‌ترین مواردی که در طراحی سایت از دیدگاه‌های مختلف اهمیت زیادی دارد، ریسپانسیو و واکنش‌گرا بودن قالب سایت است. دیدگاه‌ اول از نظر کاربران است که باید توجه داشته باشید بسیاری از کاربران با استفاده از موبایل و تبلت‌ها از سایت بازدید می‌کنند و باید از قالب‌های ریسپانسیو استفاده کنید. همچنین برای موتورهای جستجو نیز واکنش‌گرایی سایت شما اهمیت زیادی دارد و اهمیت آن نیز بخاطر اهمیت قائل شدن موتورهای جستجو برای کاربران است.

اگر سایتی دارید که قالب آن به صورت ریسپانسیو طراحی نشده است و می‌خواهید آن را ریسپانسیو کنید، کافی است از یک کدنویس CSS بخواهید تا کدهای شما را برای دستگاه‌ها با رزلوشن‌های مختلف تنظیم کند. هزینه ریسپانسیو کردن یک سایت بستگی به قالب و محتویات آن دارد. البته اگر قالب شما اختصاصی باشد، طراح آن وظیفه دارد تا قالب را به صورت کاملا ریسپانسیو طراحی کند و اگر آن را واکنش‌گرا طراحی نکرده باشد، باید هزینه مربوط به ریسپانسیو کردن قالب را از هزینه کل پروژه کم کنید.

  • طراحی بد وب‌سایت چه معایبی دارد؟ – بخش سوم
  • نتیجه‌گیری: راه‌اندازی یک سایت برای کسب‌وکار تجاری شما یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای رقابت در بین رقبای خود نیازمند آن خواهید بود. بسیاری از برندهای تجاری امروزه با داشتن یک سایت می‌توانند خدمات و کسب‌وکار خود را معرفی کنند و کاربران به راحتی می‌توانند با برند تجاری شما آشنا شوند. همچنین استفاده از وبسایت مزیت‌های زیادی دارد که در چندین مقاله به بررسی آن پرداخته‌ایم.

در چند مقاله اخیر که در سایت پرشین تولز منتشر کردیم، به بررسی برخی از مواردی که در هزینه‌های طراحی سایت دخیل هستند پرداختیم. البته هزینه‌های طراحی سایت با توجه به امکانات و کیفیت کار بسیار متفاوت است و برخی از سایت‌هایی که امکاناتی زیادی را نیاز دارند، باید هزینه‌های سنگینی را متحمل شوند که باز هم بستگی به کیفیت و بهینه‌بودن طراحی سایت دارد. پس از طراحی سایت پشتیبان طراح سایت از شما مهم‌ترین بخش از طراحی سایت به شمار می‌آید و باید شرکت طراحی سایت خود را در این زمینه کاملا توجیه کنید.

 

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *