راه‌اندازی و ایجاد یک سایت سبب می‌شود تا بتوانید کاربران و مشتریان خود را از خدمت و محصولات خود مطلع سازید و بتوانید با قرار دادن آموزش‌های مختلف و متناسب با نوع کسب‌وکار خود مشتریان بیشتری را جذب کنید. همچنین در سایت خود می‌توانید بخشی را برای پشتیبانی و پاسخ به سوالات مشتریان خود در نظر بگیرید و با اینکار علاوه بر رفع مشکلات و نیاز کاربران خود، محبوبیت خود را نیز در میان آنها افزایش دهید.

دسترسی آسان به بخش‌های مختلف سایت یک مزیت بسیار مهم

یکی دیگر از مشکلاتی که در تبلیغات‌ کسب‌وکارها دست شما را می‌بندد، محدودیت در معرفی سرویس‌های شما است! فرض کنید بخواهید یک تراکت چاپی را به دست مشتریان و افراد معمولی برسانید که در اینصورت باید خدمات و محصولات خود را معرفی کنید! در نهایت باید بخش‌های مهم کسب‌وکار خود را معرفی کنید و بدلیل بالا بودن هزینه‌های چاپ و تبلیغات و همچنین کمبود فضای کافی برای درج مزیت‌های همکاری با برند تجاری شما ممکن است نتوانید یک تبلیغات ارزشمند را ارائه دهید. با داشتن یک سایت می‌توانید صفحات مختلفی را ایجاد کنید و در آن از مزیت‌ها و خدمات خود برای کاربران صحبت کنید. همچنین می‌توانید در بخش‌های مختلف سایت خود پشتیبانی کاربران را در نظر بگیرید و با قرار دادن راه‌های ارتباطی کاربران با خود می‌توانید اعتماد آنها را نسبت به خود بیشتر جلب کنید. همچنین می‌توانید به جای محدود کردن معرفی خدمات خود، تمامی خدمات را به صورت دسته‌بندی شده برای کاربران مختلف درج کنید.

امکان‌ پشتیبان سریع‌تر کاربران با هزینه بسیار کمتر

یکی از مسائلی که برای مشتریان و کاربران کسب‌وکار شما اهمیت بسیار زیادی دارد، پشتیبانی کاربران، پاسخ به سوالات آنها و همچنین رفع مشکلات مشتریان خود است. این یک مسئله بسیار روشن است که اگر نتوانید به کاربران و مشتریان سایت خود خدمات مناسبی را ارائه کنید، یکی از اصول اساسی کسب‌وکار و ارائه خدمات به مشتریان خود را رعایت نکرده‌اید و زیاد طول نمی‌کشد تا از میدان رقابت خارج شوید! خودتان را به عنوان فردی که از یک فروشگاه واقعی یا آنلاین خرید می‌کند بگذارید که یک محصول را خریداری کرده‌اید! اگر روش کار با آن محصول را یاد نداشته باشید، یکی از وظایف فروشنده این است که به شما نحوه استفاده از محصول را آموزش دهد و همچنین در صورت بروز مشکل در عملکرد آن محصول، فرد فروشنده یا پشتیبان آن فروشگاه وظیفه دارد تا مشکل شما را رفع کند تا بتوانید از محصول خریداری شده به بهترین شکل ممکن استفاده کنید؛ حال اگر فروشنده از پاسخ دادن به سوالات و رفع مشکلات شما خودداری کند، ممکن است آن محصول را از آن فروشگاه خرید نکنید و به فروشگاه دیگری مراجعه کنید که نه تنها باعث کاهش درآمد فروشگاه می‌شود، بلکه برای اعتبار آنها نیز مشکل‌ساز خواهد شد! زیرا پس از مواجه شدن با چنین صحنه‌ای اگر بخواهید به کاربری آن محصول را پیشنهاد دهید، فروشگاه دیگری را که به سوالات و مشکلات شما پاسخ بدهد را پیشنهاد می‌کنید و هیچ‌گاه فرد موردنظر خود را به سمت آن فروشگاه ارجاع نخواهید داد.

داشتن سایت برای کسب‌وکارها علاوه بر موارد و مزیت‌های مطرح‌شده در مقاله‌های قبلی، در بحث پشتیبانی نیز می‌تواند کمک زیادی به شما کند. با داشتن یک سایت می‌توانید روش‌های پشتیبانی خود را از روش‌های سنتی به روش‌های آنلاین منتقل کنید و کاربران نیز راحت‌تر می‌توانند به مشکلات و سوالات خود پاسخ دهند. در روش پشتیبانی از طریق وبسایت، روش‌های مختلفی وجود دارد که به بررسی برخی از رایج‌ترین و مهم‌ترین آنها خواهیم پرداخت.

پشتیبانی آنلاین از طریق چت و گفتگو با کاربران

یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین راه‌های پشتیبانی کاربران، گفتگو به آنها به صورت آنلاین و از طریق پشتیبانی چت است که در سایت‌های مختلفی به چشم می‌خورد. در این روش می‌توانید با استفاده از ابزارهای آنلاین به سوالات و مشکلات کاربران خود پاسخ دهید و وجود ابزارها، افزونه‌ها و سرویس‌های آنلاین در این زمینه می‌تواند پاسخگوی نیاز شما باشد. اگر از کاربران وردپرسی هستید که می‌خواهید کاربران خود را به صورت آنلاین پشتیبانی کنید، کافی است از یکی از افزونه پشتیبانی آنلاین استفاده کنید. همچنین اگر از کاربران دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا باشید، افزونه‌های متعددی وجود دارند که یاری‌گر شما خواهند بود. از طرفی وجود سرویس‌های آنلاین نظیر crisp می‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند. مزیت این روش این است که کاربران به صورت آنی سوالات و مشکلات خود را مطرح می‌کند و پشتیبان سایت در همان لحظه پاسخگوی نیاز آنها خواهد بود و نیازی به انتظار کشیدن کاربران و مشتریان شما که ممکن است سبب کاهش اعتبار شما شود، نخواهد بود. همچنین در این روش می‌توانید ایمیل یا شماره تماس را به همراه اطلاعات کاربران دریافت کنید تا در صورت نیاز با آنها از طریق تماس گفتگو کنید و در صورتی که نیازی به اینکار نباشد، از طریق گفتگو مشکلات آنها را رفع کنید.

پشتیبانی از تیکت

یکی دیگر از روش‌های رایج پشتیبانی کاربران، پشتیبانی آنها از طریق ارسال تیکت و مطرح کردن سوالات آنها است. در این روش کاربران می‌توانند با ورود به ناحیه کاربری خود از طریق نگارش متن سوال خود و ارسال برای پشتیبانان مشکلات خود را رفع کنند. همچنین در این روش شما می‌تواند اطلاعات کامل کاربران را که در هنگام ثبت‌نام در سایت و سیستم پشتیبانی شما ثبت کرده‌اند را مشاهده کنید و دیگر نیازی به پرسیدن سوال و اتلاف وقت ندارید. اکثر سیستم‌های مدیریت محتوا این امکان را با استفاده از افزونه‌ها و ماژول‌های مختلف فراهم کرده‌اند و سیستم‌های فروشگاهی نیز معمولا از این امکان پشتیبانی می‌کنند. در وردپرس نیز افزونه‌های مختلفی برای پشتیبانی کاربران وجود دارد و در صورت نیاز می‌توانید از یک سیستم پشتیبانی تیکتی برای کاربران سایت و فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید.

گسترش روابط تجاری با برندهای همکار

اگر صاحب یک فروشگاه در یک شهر کوچک یا بزرگ هستید، حقیقت این است که مخاطبان و مشتریان شما محدود هستند و کمتر فرصت همکاری با سایر همکاران تجاری خود را خواهید داشت! به طور مثال فروشگاهی که در یک شهر کوچک است اما محصولات بسیار پرطرفدار دارد، اگرچه مشتریان آن فروشگاه و مردم آن شهر از آن فروشگاه راضی هستند اما مخاطبان آن فروشگاه بسیار محدود هستند. با راه‌اندازی یک سایت برای فروشگاه اینترنتی و کسب‌وکار خود می‌توانید به مخاطبان و همکاران تجاری بیشتری دسترسی داشته باشید و به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنید.

افراد زیادی هستند که شاید در شهر شما زندگی نمی‌کنند اما اگر یک سایت برای کسب‌‎وکار خود راه‌اندازی کرده باشید، به راحتی می‌توانند شما را ببینند و از محصولات شما استفاده کنند. همچنین با ایجاد یک صفحه همکاری به راحتی می‌توانید همکاران تجاری را به همکاری با خود دعوت کنید و با اینکار به افزایش درآمد و سود فروشگاه خود کمک کنید؛ حتی اگر برندهای تجاری دیگر شما را نشناسند یا برند شما در میان مردم و کسب‌وکارها خیلی شناخته شده نباشد، اما این شانس برای شما وجود دارد که با برندهای دیگر همکاری کنید و اعتبار خود را در میان برندهای تجاری افزایش دهید.

این روش نه تنها برای مدیران فروشگاه‌های اینترنتی حائز اهمیت است، بلکه برای شرکت‌های مختلف و افرادی که تخصصی را دارند می‌تواند بسیار سودمند باشد؛ یک متخصص تولید محتوا می‌تواند با راه‌اندازی سایت و درج سوابق و توانایی‌های خود در آن، کاربران و افرادی را که نیاز به تولید محتوا برای سایت، شرکت، مجله و… خود داشته باشند را به سمت خود جذب کند و یک همکاری جدید با افراد و برندهای جدید را آغاز کند.

بسیاری از افراد شاید فکر کنند به صورت سنتی نیز می‌توانند به افراد و برندهای جدید همکاری داشته باشند و ما نیز این موضوع را تایید می‌کنیم! اما باید بدانید با داشتن یک سایت می‌توانید خود را برندهای جدید آشنا کنید و همکاری‌های بیشتری را نسبت به روش سنتی آغاز کنید و این شروع یک درآمدزایی فوق‌العاده و سودآوری برای کسب‌وکار و فعالیت تجاری شما خواهد بود.

داشتن یک سایت برای برند تجاری یکی از مهم‌ترین مواردی است که صاحبان کسب‌وکارها از آن برای معرفی و افزایش محبوبیت برند تجاری خود در مقابل کاربران اینترنت استفاده می‌کنند.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *