حفظ حریم شخصی برای خیلی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. کاربران زیادی هستند که دوست ندارند کسی بداند چه زمانی آنلاین هستند و چه زمانی نه، یا این که نمی‌خواهند شماره‌ تلفنشان برای همه به نمایش در بیاید. خوشبختانه با توجه به امکانات خیلی خوب امنیتی و حفظ حریم شخصی در تلگرام، شما می‌توانید بخش‌های مختلف از اکانت خود را برای دیگران پنهان کنید.

پنهان کردن شماره تلفن از دید دیگران

در زمینه شماره تلفن، یکی از خوبی‌های بزرگ تلگرام این است که به دو روش اکانت شما را ثبت می‌کند. یکی شماره تلفن و یکی دیگر آیدی مخصوص به خودتان. در واقع دیگران می‌توانند بدون این که شماره تلفن شما را بدانند و تنها با اکانتی که دارید، شما را به لیست دوستانتان اضافه کنند.

برای این که شماره تلفن خود را در گوشی‌های اندرویدی پنهان کنید، باید روی آیکون سه خط در بالا سمت چپ بزنید.

سپس به Settings رفته.

گزینه‌ی Privacy and Security را انتخاب نمایید.

همانطور که پیداست، این جا باید Phone Number را لمس نمایید.

حالا می‌توانید انتخاب کنید که چه کسانی شماره تلفن شما را ببینند. گزینه‌ی اول یا Everybody به معنی همه، گزینه‌ی دوم تنها مخاطبین شما و گزینه‌ی آخر، هیچ کس است. پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه از گزینه‌ی همه استفاده نکنید و تصمیم بگیرید که بین دو گزینه‌ی آخر، کدام یک مناسب شما است.

اگر یکی از دو گزینه‌ی هیچ کس یا مخاطبین را انتخاب کردید، یک بخش جدید با عنوان Who Can Find Me By My Number برای شما مشخص خواهد شد. یعنی این که چه کسی بتواند شما را با شماره تلفن پیدا کند که این جا نیز می‌توانید گزینه‌ی همه یا مخاطبینتان را انتخاب نمایید.

در نهایت روی تیک بالای صفحه لمس کنید تا کار به اتمام برسد.

حالا به سراغ گوشی‌های آیفونی برویم که شکل کار کمی در آن‌ها متفاوت است. در آیفون یا آیپد باید به برگه Settings بروید.

سپس گزینه‌ی Privacy and Security را انتخاب کنید.

باقی موارد تقریبا به همان شکل است و باید روی Phone Number لمس کنید.

می‌بینید که گزینه‌هایی که در نسخه اندروید وجود داشت، در این جا نیز هستند.

و دوباره بعد از این که یکی از دو گزینه‌ی آخر را انتخاب کردید، می‌توانید مشخص کنید، چه کسی با شماره تلفن می‌تواند شما را پیدا کند، همه یا تنها مخاطبینتان.

پنهان کردن آخرین باری که آنلاین بودید در تلگرام

این کار نیز به سادگی بوده و برای انجامش باید به بخش تنظیمات پیام رسان بروید. در آیفون این کار را با رفتن به برگه‌ی Settings باید انجام دهید و در اندروید باید ابتدا روی سه خط بالای صفحه زده و سپس Settings را انتخاب کنید.

از این جا به بعد دیگر بر روی هر دو گوشی کار به یک شکل انجام می‌شود. باید به Privacy and Security بروید.

Last Seen & Online را در زیر بخش Privacy انتخاب کنید و وقتی به این صفحه می‌رودی، سه گزینه در اختیار خواهید داشت. Everybody به معنی همه، My Contacts به معنی تنها مخاطبین و  به معنی هیچ کس است.

البته در پایین این بخش اگر دو گزینه‌ی آخر را انتخاب کرده باشید، می‌توانید با زدن روی exceptions، کاربرانی که می‌خواهید آخرین بار که آنلاین بودید را ببینند را یک به یک اضافه کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *