رسانه وردپرس یکی از بخش های مهمی است که هر سایت وردپرسی از آن استفاده می کند. در واقع این بخش، همان بخشی است که فایل های آپلود شده شما در هر سایت وردپرسی، به آن منتقل می شوند. با ورود به بخش رسانه وردپرس می توانید به تمام فایل های آپلود شده دسترسی داشته باشید و به راحتی از آن ها استفاده کنید. این بخش تقریباً در تمام  وردپرس استفاده می شود و شما می توانید در صفحات مختلف به آن دسترسی داشته باشید. مثلاً اگر وارد بخش مطلب یا برگه در وردپرس شوید، می توانید فایل های مورد نظر خود را انتخاب کنید و در آن صفحه نمایش دهید. در این صفحه می خواهیم به بررسی یک افزونه کاربردی و حرفه ای بپردازیم که با استفاده از آن می توانید فایل های بخش رسانه وردپرس را پوشه بندی کنید.

افزونه FileBird

افزونه FileBird یکی از افزونه های کاربردی و حرفه ای وردپرس است که با استفاده از آن قادر به پوشه بندی فایل های خود خواهید بود. این پلاگین به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید به فایل های آپلود شده در رسانه وردپرس دسترسی داشته باشید و به راحتی فایل هایی که در یک دسته بندی یا موضوع خاص قرار می گیرند را در یک پوشه قرار دهید. در این افزونه به راحتی می توانید تعداد نامحدودی پوشه ایجاد کنید و در هر پوشه، تعداد نامحدود فایل و عکس قرار دهید. در واقع کاربرد این پلاگین زمانی است که شما بخواهید در محتوای سایت خود از تصاویر استفاده کنید؛ در این صورت به جای جستجو در میان هزاران فایل، کافی است وارد پوشه بندی موردنظر شده و فایل خود را پیدا کنید.

این پلاگین به صورت تجاری عرضه شده است و به راحتی می توانید از طریق مارکت های معتبری به آن دسترسی داشته باشید. با توجه به مشکلات پرداخت ارزی ممکن است نتوانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید اما به راحتی می توانید آن را از طریق سایت ما خریداری کنید. راه اندازی و استفاده از این پلاگین کاملاً آسان است و کافی است پس از نصب، اقدام به پوشه بندی فایل های رسانه وردپرس کنید. در ادامه به بررسی قابلیت های این پلاگین که کمک زیادی در مدیریت محتوای فایل های سایت وردپرس می کند، می پردازیم.

قابلیت های افزونه FileBird

پیش از آن که بخواهید این پلاگین را خریداری و استفاده کنید، ابتدا لازم است تا با قابلیت های این افزونه آشنا شوید. این افزونه قابلیت های زیادی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به رابط کاربری بسیار کاربر پسند و ساده آن اشاره کرد! در واقع شما اصلاً نیازی به انجام فرآیند های سخت برای راه اندازی این افزونه وردپرس ندارد و به راحتی می توانید فایل های سایت خود را پوشه بندی کنید. در ادامه به بررسی مهم ترین قابلیت های این پلاگین که در اختیار شما کاربران عزیز قرار دارد، اشاره می کنیم.

  • نصب و راه اندازی ساده و آسان

اولین چیزی که برای استفاده از این پلاگین با آن روبرو می شوید، نصب آسان و ساده آن است. این افزونه مانند برخی از افزونه ها که نیاز به تنظیمات سخت و مشکل دارند، نیست و به راحتی می توانید آن را در سایت خود پیاده سازی کنید. برای نصب این پلاگین کافی است آن را از طریق سایت خریداری کنید و سپس از طریق افزونه های وردپرس و بخش نصب، به راحتی آن را نصب کنید. این پلاگین حجم نسبتاً کمی دارد و نیازی به نصب آن از طریق هاست نیست! بنابراین لازم است بگوییم نصب و راه اندازی این پلاگین بسیار ساده است و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

  • رابط کاربری آسان و حرفه‌ای

پس از نصب این پلاگین، مهم ترین ویژگی آن رابط کاربری ساده و آسان این افزونه است. در واقع شما پس از نصب، تنها با چند کلیک ساده می توانید پوشه بندی فایل های خود را انجام دهید. همچنین این افزونه تنظیمات ساده ای دارد که از طریق تنظیمات آن قادر به دسترسی خواهید بود. رابط کاربری این پلاگین کاربر پسند است! به طوری که هنگام استفاده از آن با مشکل روبرو نمی شوید و به راحتی می توانید به بخش های مختلف آن دسترسی داشته باشید. همه گزینه با چند کلیک ساده در اختیار شما خواهد بود و هنگام استفاده از آن، با سردرگمی مواجه نمی شوید.

گاهی اوقات پلاگین ها مراحل استفاده خاصی دارند و بسیاری از کاربران با مشکل روبرو می شوند. پلاگین هایی هم وجود دارند که همه چیز را به صورت بصری و گرافیکی در اختیار کاربران قرار داده اند تا با چند کلیک ساده بتوانند از آن استفاده کنند. این پلاگین هم از آن دسته افزونه هایی است که به راحتی می توانید با کشیدن و رها کردن، از آن استفاده کنید. در واقع شما می توانید پوشه های مربوط به فایل های خود را ایجاد کنید و در نهایت، با قابلیت کشیدن و رها کردن فایل های خود را به پوشه دلخواه خود اضافه کنید.

  • دسته‌بندی دقیق و حرفه‌ای فایل های رسانه

یکی دیگر از مزایای استفاده از این پلاگین، دسته بندی دقیق و حرفه ای فایل و تصاویر شما است. شما می توانید برای تصاویر خود، بی نهایت دسته بندی و پوشه ایجاد کنید تا اگر به تصاویر یا فایل های یک موضوع خاص نیاز داشتید، به دنبال آن نگردید. در این صورت کافی است وارد دسته بندی مورد نظر خود شوید و فایل هایتان را ببینید. اگر می خواهید در کمتر از چند ثانیه به تمام تصاویر و فایل های یک دسته خاص دسترسی داشته باشید، استفاده از این پلاگین وردپرس کمک زیادی به شما می کند. همچنین لازم است بگوییم که دسترسی به پوشه های ایجاد شده کاملاً ساده است و نیازی به جستجو ندارد.

  • امکان ایجاد بی نهایت پوشه و زیر پوشه

یکی از مهم ترین دغدغه های کاربران این است که موضوعات رسانه وردپرس آن ها بسیار متنوع است و شاید نیاز به ایجاد ده ها پوشه برای دسته بندی تصاویر دارند! خوشبختانه این پلاگین محدودیتی برای ایجاد پوشه قائل نشده است و می توانید بی نهایت پوشه ایجاد کنید. همچنین شما می توانید برای هر پوشه، بی نهایت زیر پوشه ایجاد کنید تا دسته بندی شما کاملاً دقیق و بدون ایراد انجام شود. همچنین می توانید برای تمام پوشه ها اسم انتخاب کنید تا اگر روزی به محتوای رسانه خود نیاز داشتید، به راحتی آن را پیدا کنید و نیازی به چندین ساعت جستجو در میان فایل های رسانه نباشد.

  • سازگاری با اکثر افزونه های معتبر و حرفه ای

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که برای کاربران اهمیت زیادی دارد، عدم سازگاری با پلاگین های دیگر است! این مسئله باعث می شود تا کاربران هنگام استفاده از پلاگین های دیگر با تداخل و مشکل روبرو شوند و نتوانند عملکرد درستی از آن پلاگین ببینند. خوشبختانه این پلاگین به صورت کاملاً استاندارد کدنویسی شده است و هیچ تداخلی با افزونه های معتبر که در مارکت های معتبر وجود دارد، نخواهد داشت. از مهم ترین پلاگین هایی که می توان به عدم تداخل این پلاگین با آن ها اشاره کرد، افزونه های زیر هستند:

  • WooCommerce
  • WPML
  • WPBakery
  • Elementor
  • Gutenberg
  • Beaver Builder
  • Divi
  • Thrive Architect
  • Slider Revolution
  • Smush

پلاگین های بالا از مهم ترین پلاگین هایی هستند که در سایت های دیگر استفاده می شوند. پلاگین FileBird هیچ تداخلی با افزونه های بالا ندارد و به صورت کاملاً استاندارد و تمیز کدنویسی شده است.

صفحه سازها یکی از بخش های جدا نشدنی از سایت های امروزه هستند. در واقع بسیاری از کسب و کارها ترجیح می دهند که سایت خود را با استفاده از صفحه سازها طراحی کنند و طراحان قالب هم این موضوع را به خوبی می دانند. به همین دلیل اکثر قالب های وردپرسی از صفحه ساز های مختلفی نظیر ویژوال کامپوزر و المنتور پشتیبانی می کنند. اگر شما می خواهید هنگام ایجاد صفحه سایت خود با استفاده از صفحه ساز، به فایل های خود بر اساس پوشه بندی و دسته بندی خاصی دسترسی داشته باشید، این پلاگین کمک زیادی به شما می کند. با استفاده از این پلاگین می توانید رسانه وردپرس را بر اساس پوشه بندی مشاهده و از آن استفاده کنید.

  • امکان آپلود در پوشه خاص

یکی دیگر از قابلیت هایی که پلاگین FileBird در اختیار کاربران قرار داده است، این است که شما می توانید به صورت مستقیم فایل های خود را در یک پوشه خاص آپلود کنید. در این صورت دیگر نیازی به این ندارید که ابتدا آپلود کنید و سپس آن را به یک پوشه خاص منتقل کنید. این کار باعث می شود تا سرعت شما افزایش یابد! فرض کنید بخواهید صد ها فایل و تصویر را در مدیای وردپرس آپلود کنید؛ اگر بخواهید ابتدا آپلود کنید و آن را در پوشه خاصی قرار دهید، قطعاً زمان زیادی از شما می گیرد! در حالی که با استفاده از این پلاگین به راحتی می توانید فایل های خود را در یک پوشه خاص آپلود کنید و نیازی به دوباره کاری نیست.

  • امکان فیلتر کردن دسته بندی ها برای نمایش فایل های خاص

گاهی اوقات پیش می آید که بخواهید تنها فایل های آپلود شده بر اساس یک ویژگی خاص را ببینید. مثلاً می خواهید فایل های آپلود شده در یک تاریخ خاص را ببینید که در این صورت نیاز به استفاده از فیلتر ها دارید. این پلاگین امکان فیلتر کردن فایل های شما را دارد و به راحتی می توانید فایل ها با ویژگی خاص را ببینید. بنابراین اگر می خواهید به سادگی به محتوای رسانه وردپرس بر اساس فیلتر ها دسترسی داشته باشید، شاید پلاگین های دیگر این امکان را در اختیار شما قرار ندهند اما این پلاگین به راحتی این امکان را برای شما فراهم می کند.

  • امکان سفارشی سازی نمایش فایل ها در هر پوشه

یکی دیگر از مواردی که در سایت های مختلف لازم دارید، امکان سفارشی سازی نمایش فایل ها بر اساس نیاز خودتان است. مثلاً ممکن است در یک پوشه نیاز داشته باشید که ابتدا فایل هایی که قبل تر آپلود شده اند نمایش داده شود و سپس فایل هایی که بعد ها آپلود شده اند، نمایش داده شود. این پلاگین به شما این امکان را می دهد که نحوه نمایش فایل های رسانه وردپرس را بر اساس نیاز خود شخصی سازی کنید. این امکان بر اساس هر پوشه است و این مورد به شما کمک می کند تا همه پوشه ها از تنظیمات پیش فرض استفاده نکنند.

  • امکان جایگزین کردن به جای افزونه های دیگر

علاوه بر این پلاگین، پلاگین های مختلف دیگری هم وجود دارند که به شما اجازه پوشه بندی رسانه وردپرس را می دهند اما قابلیت های آن ها بسیار محدود است. افزونه FileBird قابلیت های زیادی در اختیار شما قرار می دهد و به همین دلیل، بسیاری از کاربران می خواهند از این پلاگین استفاده کنند. اگر شما هم قصد استفاده از این پلاگین را دارید و قبلاً از پلاگین دیگری استفاده کرده اید، به راحتی می توانید مهاجرت کنید! این پلاگین به سادگی اجازه می دهد تا بتوانید تنظیمات پلاگین های مرتبط را به آن منتقل کنید! بنابراین دیگر نیازی به انجام تنظیمات و پوشه بندی از ابتدا نیست و به راحتی می توانید آن را جایگزین کنید.

گاهی اوقات پلاگین های وردپرسی به صورت بهینه نشده ارائه می شوند که مشکلات زیادی برای شما ایجاد می کند. این مشکلات از کاهش سرعت سایت تا عدم کارکرد درست را شامل می شود که برای یک سایت حرفه ای مشکلات بزرگی هستند. این پلاگین به صورت کاملاً بهینه سازی شده در اختیار کاربران قرار گرفته است و هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی کند! به عبارت دیگر، این پلاگین سرعت سایت شما را کاهش نمی دهد و به راحتی می توانید از آن در کنار پلاگین های دیگر بدون آن که مشکلی ایجاد شود، استفاده کنید.

  • امکان ویرایش یا حذف فایل های ایجاد شده بدون از دست رفتن فایل ها

یکی دیگر از قابلیت هایی که این پلاگین در اختیار شما قرار داده است، این است که می توانید پوشه ها را در صورت نیاز ویرایش کنید. با استفاده از این قابلیت اگر بعدها قصد تغییر مشخصات پوشه نظیر نام آن را داشتید، دیگر نیازی به ایجاد یک پوشه دیگر و انتخاب فایل های آن نیست. به راحتی می توانید نام و دیگر مشخصات پوشه موردنظر را تغییر دهید و به استفاده از آن پوشه ادامه دهید. همچنین شما می توانید پوشه های اضافی خود را حذف کنید یا پوشه های جدید بدون محدودیت ایجاد کنید.

  • پشتیبانی حرفه ای

هنگام استفاده از هر پلاگین یا سیستمی ممکن است با مشکل روبرو شوید! هیچ سیستمی از این مسئله جدا نیست و برای هر پلاگین یا قالبی ممکن است این مشکل به وجود بیاید. مسئله مهم این است که پلاگین یا قالب شما پشتیبانی قوی داشته باشد تا در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی شما باشد. با خرید این پلاگین از پشتیبانی حرفه ای بهره مند می شوید و هنگام استفاده از این پلاگین می توانید مشکلات خود را رفع کنید. البته این پلاگین بدون مشکل ارائه شده است و پشتیبانی به منظور پاسخگویی برای اتفاقات غیر منتظره در کنار شما است. بنابراین هر مشکلی وجود داشته باشد، کافی است با تیم پشتیبانی در ارتباط باشید تا مشکل در اسرع وقت در سایت شما رفع شود یا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.

  • امکان دسته بندی فایل های ووکامرس

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید، این است که آیا فایل های ووکامرس هم قابلیت دسته بندی و پوشه بندی را دارند! فایل های ووکامرس هم بخشی از فایل های وردپرس هستند و شما بدون هیچ مشکلی می توانید آن ها را پوشه بندی کنید. برای پوشه بندی فایل های ووکامرس هم هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد و به سادگی می توانید این کار را انجام دهید. همچنین اگر از پلاگین های دیگری هم استفاده می کنید که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با رسانه وردپرس در ارتباط هستند، برای آن ها هم می توانید پوشه بندی کنید و جای نگرانی نیست.

  • کاملاً واکنش گرا و قابل نمایش در موبایل

این پلاگین به صورت کاملاً واکنش گرا و ریسپانسیو ارائه شده است و در موبایل یا سایر دستگاه های جانبی با مشکل مواجه نمی شوید. یکی از مهم ترین نگرانی های کاربران این است که شاید پلاگین FileBird در موبایل و تبلت به درستی نمایش داده نشود. ما این اطمینان را می دهیم که فایل های شما به صورت کاملاً ریسپانسیو در موبایل نمایش داده می شود و هنگام استفاده از آن با هیچ مشکل خاصی روبرو نخواهید شد.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی کامل افزونه FileBird پرداختیم! این پلاگین به شما کمک می کند تا بتوانید فایل های رسانه وردپرس را به خوبی طبقه بندی کنید و در مواقعی که تنها به تصاویر یک حوزه خاص نیاز داشتید، از آن استفاده کنید. داشتن نظم و سازماندهی رسانه وردپرس یکی از مواردی است که هر سایتی به آن نیاز دارد و این پلاگین به خوبی نیاز شما را برطرف می کند. اگر در مورد این پلاگین سوالی دارید، از طریق پشتیبانی مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *