رفتارهایی که بر روی وب‌سایت خود انجام می‌دهد ممکن است بر روی سایت شما تاثیر بسیار خوبی داشته باشد و همچنین در صورت اشتباه بودن هریک از آنها سایت شما به شدت افت کند. در چند مقاله گذشته اقدام به بررسی فاکتورهای اساسی در بهینه سازی سئو کردیم که اگر بتوانید آنها را به صورت کامل اجرا کنید، می‌توانید به رتبه‌های خوبی در موتور جستجو دست پیدا کنید. در این مقاله نیز به بررسی چند فاکتور دیگر از سئو خواهیم پرداخت که امیدواریم برای آشنایی شما با قوانین گوگل مفید واقع شود.

سرعت بارگذاری سایت

یکی از مواردی که در مطالب قبلی بارها و بارها از اهمیت آن سخن گفتیم، سرعت بارگذاری سایت یا Page Speed است که از جهات مختلفی حائز اهمیت است. اولین اهمیت آن برای کاربرانی است که از سایت شما بازدید می‌کنند؛ در صورتی که سایت شما سریع‌تر بارگذاری شود کاربران سایت شما نیز راضی‌تر خواهند بود. از طرفی موتورهای جستجو نیز اهمیت زیادی برای سرعت بارگذاری سایت قائل هستند و یکی از فاکتورهای اساسی سئو به شما می‌آید.اگر از قالب وردپرس برای سایت خود استفاده می کنید ما افزونه LiteSpeed Cache  و افزونه W3 Total Cache  را جهت افزایش سرعت بارگذاری سایت به شما معرفی کردیم که پیشنهاد می کنیم آنها را حتما بخوانید. بنابراین سعی کنید به بهینه‌سازی قالب سایت خود اهمیت دهید تا با افزایش سرعت آن بتوانید رتبه سایت خود را در نتایج  جستجو افزایش دهید.

جلوگیری از انتشار مطالب تکراری

یکی از مواردی که برخی سعی می‌کنند با آن کاربران را به سایت خود جذب کنند، انتشار مطالب تکراری در سایت است! اگر کمی باهوش باشید متوجه می‌شوید که پس از انتشار یک مقاله در سایت دیگر، نیازی به انتشار آن نیست؛ زیرا اگر کاربران به چنین مقاله‌ای نیاز داشته باشند قطعا آن را در موتورهای جستجو بررسی می‌کنند و در صورت وجود آن مقاله دیگر نیازی به سایت شما نخواهد بود. گوگل نیز چنین پیش‌بینی‌ای از سایت شما دارد و انتظار دارد که محتوای اختصاصی و حرفه‌ای تولید کنید تا بتوانید علاوه بر تولید محتوای کاربرپسند به سئوی سایت خود کمک کنید.

از دیدگاه دیگر می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در صورت تکراری بودن مقالات شما گوگل امتیاز فعلی سایت شما را کاهش می‌دهد و در صورت تولید محتوای تکراری، به رتبه‌های بدتری نسبت به وضعیت فعلی خود منتقل خواهید شد. البته اگر بخواهید بخشی از یک مقاله سایت دیگر را در مقاله خود قرار دهید، مشکلی وجود ندارد و به راحتی می‌توانید تا ۳۰درصد از مقاله خود را از طریق مقالات موجود در سایت‌های دیگر تامین کنید؛ این موضوع به این معنی است که مقالات سایت شما باید بالای ۷۰درصد اختصاصی باشند تا بتوانید توسط گوگل به عنوان یک تولیدگر حرفه‌ای محتوا شناخته شوید.

استفاره هم‌زمان از آدرس سایت با WWW و بدون WWW

یکی از مشکلاتی که سبب تعجب بسیاری از وبمستران می‌شود، تکراری شناخته شدن مطالب آنها باوجود تولید محتوای کاملا اختصاصی است! در چنین سایت‌هایی ممکن است آدرس آنها در گوگل هم با WWW و هم بدون WWW ایندکس شود که این امر باعث کپی شناخته شدن مطالب شما و در نتیجه از دست رفته رتبه سایت شما شود؛ زیرا این دو آدرس به عنوان دو سایت کاملا جداگانه از هم شناخته می‌شوند که باید این مورد را نیز دقت کنید و سایت خود را تنها با یکی از این دو آدرس ثبت کنید.

گوگل برخی از اطلاعات را از طریق مرورگر گوگل کروم فراخوانی می‌کند!

اگر شما نیز توسعه‌دهنده یک محصول باشید، ممکن است از برخی اطلاعات عمومی مورد استفاده توسط کاربران استفاده کنید! مرورگر کروم نیز محصولی از گوگل است پس قطعا گوگل از اطلاعات بدست آمده توسط کاربران استفاده می‌کند. بنابراین سعی کنید اطلاعات سایت خود را با گوگل‌کروم سازگاری کنید؛ سازگاری با گوگل‌کروم به معنای پشتیبانی کامل این مرورگر از سایت شما است. در مرحله بعدی سعی کنید سرعت سایت خود را با گوگل کروم استفاده کنید و از افزونه یا کدهایی که بهتر توسط کروم پشتیبانی می‌شود استفاده کنید.

بهینه‌سازی تصاویر

تصاویر یکی از بخش‌های اصلی محتوای هر سایتی را تشکیل می‌دهند و در هر مطلب از یک یا چند تصویر استفاده می‌شود. سعی کنید نکات مربوط به بهینه سازی تصاویر سایت را بدانید تا تصاویر شما حداقل حجم ممکن را در عین کیفیت مناسب داشته باشند و بتوانید آنها را در کمترین زمان ممکن فراخوانی کنید. همچنین بهینه‌سازی تصاویر یکی از فاکتورهای بسیار مهم گوگل به شما می‌آید؛ در کنار بهینه‌سازی تصاویر می‌توانید از altهای تصویر استفاده کنید تا علاوه بر عنوان مطالب در بخش سایت‌های ثبت شده در گوگل، در بخش تصاویر گوگل نیز تجربه جذب کاربران از طریق موتورهای جستجو را تجربه کنید.

بروزرسانی منظم محتوایی و مطالب سایت

اگر بخواهیم رتبه‌بندی‌ای میان فاکتورهای گوگل برای تعیین مهم‌ترین آنها انجام دهیم، شاید نتوان میان برخی از آنها رتبه‌بندی یا امتیازبندی انجام داد! اما به جرعت می‌توانیم بگوییم محتوای هر سایتی مهم‌ترین قسمت آن است که به گفته متخصصان سئو، به محتوا پادشاه سئو گفته می‌شود. کاربران نیز عمدتا برای بازدید از مطالب سایت شما از طریق موتورهای جستجو وارد سایت می‌شوند. بروزرسانی مطالب سایت شما باید منظم باشد و در کنار آن اگر فواصل بروزرسانی سایت کوتاه باشد و بتوانید مطالب بیشتری را بر روی سایت قرار دهید، می‌توانید بازدید بهتری را از طریق گوگل نصیب خود کنید؛ این مورد به این معنی است که می‌توانید رتبه خود را در نتایج گوگل افزایش دهید و با اینکار به کسب‌وکار آنلاین و ترافیک سایت خود کمک کنید.

علاوه بر تولید محتوای جدید، باید سعی کنید محتوای قدیمی سایت خود را نیز بروزرسانی کنید. اینکار شاید از نظر شما اهمیت نداشته باشید، اما باید بدانید گوگل سایت‌هایی را که مطالب قدیمی خود را آپدیت می‌کنند ستایش می‌کند و به آنها رتبه‌های بسیار خوبی به عنوان پاداش ارائه می‌کند.

مقالات سئوی مختلفی در سایت‌های مختلف وجود دارند که می‌توانند مفید باشند؛ ما سعی کردیم در این مجموعه مقالات به بررسی تمامی قوانین مهم گوگل برای بهینه سازی سئو از دیدگاه موتورهای جستجو بپردازیم تا با استفاده از آنها بتوانید وضعیت فعلی سایت خود را بهبود ببخشید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

3 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *