برای پاک کردن اکانت اینستاگرام، دلایل زیادی وجود دارد، اما سوال این جاست که چطور باید اکانت خود را به درستی پاک کنید چون در نهایت عکس‌های شخصی شما در این شبکه اجتماعی وجود دارد و شاید نخواهید که برای همیشه آن‌ها باقی بمانند.

پاک کردن یا غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام

تفاوت‌هایی بین پاک کردن و غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام وجود دارد که با توجه به تعریف هر کدام، شما باید گزینه‌ای که مناسب شماست را انتخاب کرده و آن را پیش ببرید.  اول از همه در مورد غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام بگوییم که کاری موقتی است. وقتی شما اکانت خود را غیر فعال می‌کنید، اطلاعات پروفایل، عکس‌ها کامنت‌ها و هر چیز دیگری برای دیدن دیگران کاملا مخفی می‌شود و وقتی که دوباره به این شبکه‌ی اجتماعی بازگردید، همه چیز به شکل اولیه بازیابی می‌شود.

اما وقتی اکانت خود را پاک می‌کنید، تمام اطلاعات اعم از عکس‌ها، لایک‌ها و هر رد پایی که در اینستاگرام دارید برای همیشه پاک خواهد شد. فراموش نکنید که بعد از پاک کردن اکانت هیچ راهی برای بازگشت اطلاعات شما وجود ندارد و اگر دوباره به اینستاگرام باز گردید همه چیز را باید از نو شروع کنید. حتی نام کاربری شما نیز بعد از پاک کردن اکانت آزاد شده و خود شما یا دیگران می‌توانند دوباره آن را ثبت کنند

حالا که تفاوت این دو بخش را متوجه شدید، برویم سراغ روش انجام کار هر دوی این موارد.

نحوه غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام

برای این کار ابتدا سایت اینستاگرام را بر روی مرورگر باز کنید و در نظر بگیرید که انجام این کار از روی اپلیکیشن قابل انجام نیست. سپس به پروفایل خود رفته و روی Edit Profile کلیک کنید. از میان گزینه‌های مختلف، در پایین صفحه Temporarily disable my account را انتخاب کنید. بعد از اینکه روی این گزینه کلیک کردید اینستاگرام دلیل این کار را از شما می‌پرسد و مهم نیست کدام گزینه را انتخاب می‌کنید، یکی را برگزیده تا به مرحله بعدی بروید. در اینجا دوباره باید پسورد خود را بزنید و سپس Temporarily disable account را کلیک کنید.

ذخیره تمام عکس‌هایی که روی اینستاگرام دارید، قبل از پاک کردن اکانت

ممکن است قبل از این که بخواهید اکانت خود را برای همیشه پاک کنید، نیاز باشد تا عکس‌های خود را ذخیره کنید. برای این موضوع بهتر است از یک ابزار آنلاین استفاده کنید که امکان دانلود تمامی عکس‌ها به صورت یک جا را می‌دهد. ابتدا به سایت اینستاگرام و نه اپلیکیشن رفته و پروفایل خود را باز کنید.

یک آیکون چرخ دهنده کنار Edit Profile وجود دارد، وی آن کلیک کرده و Privacy and Security را انتخاب کنید. به پایین صفحه بروید و گزینه‌ی Data Download را پیدا کنید و Request Download را بزنید. در این بخش باید ایمیل خود را وارد کنید و سپس دوباره پسورد را بزنید. تمام عکس‌ها و استوری‌های شما در همان لحظه به ایمیل شما ارسال نمی‌شود، مخصوصا اگر تعداد زیادی عکس داشته باشید، اما در نهایت به ایمیل شما خواهد آمد و بعد از آن می‌توانید روند پاک کردن اکانت را ادامه دهید. (این زمان گاهی تا ۴۸ ساعت به طول می‌انجامد)

نحوه پاک کردن اکانت اینستاگرام

دوباره به سایت اینستاگرام بروید و وارد اکانت خود شوید. سپس از این لینک ادامه کار را پیش ببرید. در پایین صفحه دلیل شما برای این کار پرسیده می‌شود که یک چیزی به دلخواه انتخاب کرده . Delete Your Account‌ را بزنید. پسورد خود را دوباره وارد کنید و برای بار آخر Permanently delete my account را بزنید تا اکانت شما برای همیشه پاک شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *