اینستاگرام امکان جذابی دارد که شما می‌توانید به وسیله‌ی آن، هنگام پست کردن یک عکس، موقعیت مکانی جایی که عکس گرفته شده را نیز همراهش به اشتراک بگذارید. این امکان برای بسیاری از کاربران جذاب بوده و به صورت روزمره از آن استفاده می‌کنند، اما همه‌ی استفاده کنندگان از اینستاگرام از اینکه این برنامه به موقعیت مکانی آن‌ها دسترسی داشته باشد، خوشحال نیستند. همین باعث می‌شود که بخواهند دسترسی اینستاگرام به لوکیشن خود را ببندند. اگر شما نیز از همان دسته کاربران هستید، در ادامه به شما می‌گوییم که چطور این کار را انجام دهید.

اگر از آیفون استفاده می‌کنید

ابتدا به Settings گوشی آیفون خود را در صفحه خانگی باز کنید.

اینقدر به سمت پایین اسکرول کنید تا در میان برنامه‌ها به اینستاگرام برسید و سپس با لمس آیکون برنامه به تنظیمات آن بروید. اگر نمی‌توانید اینستاگرام را در میان این برنامه‌ها پیدا کنید، این برنامه از موقعیت مکانی شما استفاده نمی‌کند، پس اگر دسترسی‌ داشته باشد شما آن را در لیست خود پیدا می‌کنید در غیر این صورت کار شما در همین مرحله به اتمام رسیده است.

در میان تنظیمات مختلفی که در زیر مجموعه اینستاگرام می‌بینید، Location را پیدا کنید و آن را لمس کنید.

در میان گزینه‌های نشان داده شده، گزینه Never را انتخاب کنید تا این برنامه هرگز به لوکیشین شما دسترسی نداشته باشد.

اگر از اندروید استفاده می‌کنید

از میان برنامه‌های خود در سیستم عامل اندروید ، Settings را پیدا کنید و آن را اجرا کنید.

صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Location در زیر مجموعه Personal برسید. این گزینه را انتخاب کنید.

با خاموش کردن لوکیشین، این گزینه به صورت کلی برای تمامی برنامه‌های اندروید از جمله اینستاگرام خاموش خواهد شد.

نکته: شما قبل از این کار، احتمالا عکس‌هایی منتشر کرده‌اید که موقعیت مکانی شما در آن‌ها لحاظ شده است. برای اینکه لوکیشن را از روی تمامی عکس‌ها پاک کنید، اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید، به پروفایل بروید و لوکیشن را باز کنید. در اینجا لیستی از عکس‌ها بر روی نقشه به شما نمایش داده می‌شود. روی سه نقطه تنظیمات در بالای صفحه کلیک کنید، Edit را انتخاب کنید و حالا تمامی عکس‌ها را از حالت انتخاب خارج کرده و تایید کنید تا لوکیشین شما از روی تمامی عکس‌ها برداشته شود.

Join the Conversation

12 Comments

  1. سلام
    اگر جلوی اینستاگرام رو بگیرید و نذارید به لوکیشن دسترسی پیدا کنه چند خوبی داره و چند بدی. خوبیش رو که نوشتید ولی بدیش اینه که پست های مرتبط با شهر و محل شما براتون نمایش داده نمیشه! اینستاگرام به صورت هوشمند از طریق لوکیشن اینکارو میکنه

  2. سلام
    اگر جلوی اینستاگرام رو بگیرید و نذارید به لوکیشن دسترسی پیدا کنه چند خوبی داره و چند بدی. خوبیش رو که نوشتید ولی بدیش اینه که پست های مرتبط با شهر و محل شما براتون نمایش داده نمیشه! اینستاگرام به صورت هوشمند از طریق لوکیشن اینکارو میکنه

  3. ببینید این اینستاگرام همیشه به مکان دسترسی داره یعنی فقط برای پست کردن اطلاعات مکان رو نمیگیره اگه دقت کنید وقتی بازش میکنید اون بالا عکس مکان می یاد این یعنی که اینستاگرام از مکان برای به اشتراک گذاشتن پست از مکان استفاده میکنه ولی اون میخواد ببینه شما کجا هستید وباید دسترسی مکان بهش رو محدود کنید

  4. یک سوال، چرا در قسمت تنطیمات اینستاگرام در قسمت امنیت، به طور مداوم موقعیت مکانی دستگاهی که من دارم ازش اینستاگرام استفاده میکنم عوض میشه!؟

      1. سلام چون هردفعه با سرورهای مختلفی که تو ایران هستش به اینترنت وصل میشید بخاطر همین موقعیت سروری که ازش وصل هستید رو تو لوکیشن میزنه

    1. منم این مشکلو دارم
      و اینکه همش از پیج دیگم میبینم تو این پیجم لایو گذاشتم دور پروفایلم قرمز میشه بعد بازش میکنم میبینم خبری از لایو نیست
      😐😐😐😐😐😐

  5. سلام خداقوت ببخشید توی این ایام که اینستا قطع شده و بدون فیلترشکن نمیاد من فیلترشکن پولی خریرم و با آی پی ثابت و راحت میتونسم وارد اینستا بشم ولی یه پست دیدم که برای نپریدن پیجتون لوکیشن رو داخل تنظیمات اینستا غیزفعال کنید و با فیلترشکن واردبشین منم همسن کارو کردم ولی بعد میخواستم به حالت قبل برگردونم و لوکیشن رو که فعال کردم کلا پیجام پرید.. حالا چکارباید کنم؟ چطور برگردونم؟

  6. من پستم تو اینستاگرام برای بعضی از افراد نمایش داده نمیشه. هم پیجم عمومیه، هم حافظه‌ی اینستاگرام رو پاک کردم، هم تعداد هشتگ‌ها روکم گذاشتم(یعنی ۵ تا ۸ هشتگ)، هم پیج رو به مدت ۳روز لاگ اوت کردم. بازدید پست‌ها زیاده ولی تعداد لایک‌ها کمه و البته این رو هم میدونم که برای بعضی از افراد، پستم نمایش داده نمیشه. استوری هم همین‌طور. چیکار کنم؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *