یکی از امکانات مرورگر کروم، امکان سینک و همگام‌سازی است. به این ترتیب اطلاعاتی از قبیل تاریخچه مرور سایت‌ها، پسوردها، بوکمارک‌ها و … در فضای ابری گوگل ذخیره می‌شود. به این ترتیب شما می‌توانید در دستگاه‌های دیگر نیز با جیمیل خود ورود کرده و تمامی تنظیمات را در هر چند دستگاه که بخواهید یکسان و با یکدیگر همگام نمایید .ابزار سینک به شما این امکان را می‌دهد که در صورت پاک کردن برنامه یا نصب ویندوز جدید، تمامی اطلاعات خود را بازآوری کرده و هیچ چیز از دست نرود.

فعال‌سازی سینک در کروم

برای این کار شما به یک اکانت جیمیل احتیاج دارید. در مرورگر کروم روی آواتار در سمت راست بالا کلیک کرده و گزینه Turn on sync را انتخاب کنید.


حالا ابتدا اکانت گوگل خود را وارد کرده و گزینه Next را بزنید و سپس پسورد خود را وارد کنید و دوباره روی Next کلیک کنید.

با این کار شما وارد مرورگر شده‌اید، حالا با انتخاب گزینه Yes, I’m In، گزینه سینک برایتان فعال می‌شود. از این به بعد تمامی اطلاعات شما در مرورگر در حافظه‌های ابری گوگل ثبت می‌شود.

تنظیمات سینک

اگر نمی‌خواهید تمامی اطلاعات سینک شوند و تنها به بخشی از آن‌ها احتیاج دارید، باید از طریق تنظیمات این بخش اقدام کنید. به این منظور ابتدا روی آواتار سمت راست کلیک کرده و گزینه‌ی Syncing to را انتخاب کنید.

در این بخش شما گزینه‌ای با عنوان Sync and Google services پیدا خواهید کرد که باید روی آن و سپس Manage Sync کلیک کنید.

حالا با خاموش کردن گزینه Sync Everything هر کدام از گزینه‌هایی که می‌خواهید را روشن گذاشته و دیگر گزینه‌ها را خاموش کنید. اگر می‌خواهید همه چیز در دستگاه‌های مختلف شما دقیقا به یک شکل باشد و همه جا همه‌ی اطلاعاتتان را در دسترس داشته باشید، تنظیمات اولیه را به همان حال رها کرده و تغییری در آن ندهید. بعد از انجام کار نیز می‌توانید به راحتی از صفحه خارج شوید، تنظیمات اعمال خواهند شد.

خاموش کردن حالت سینک

اگر نیازی نبود که سینک دیگر بر روی مرورگر شما فعال باشد و شما نمی‌خواهید که اطلاعاتتان جایی ثبت شود می‌توانید به راحتی این گزینه را غیر فعال کنید. دوباره روی آواتار کلیک کرده Sync Everything را انتخاب کنید.

اینجا گزینه‌ی Turn Off را انتخاب کنید.

قبل از اینکه دوباره Turn Off را بزنید تا سینک غیر فعال شود، گزینه‌ای در پایین این پنجره وجود دارد که با فعال کردن آن تمامی اطلاعاتی که به صورت محلی یا لوکال در دستگاه شما ذخیره شده نیز پاک خواهد شد. اگر تنها می‌خواهید سینک غیر فعال شود این بخش را فعال نکنید.

Join the Conversation

3 Comments

  1. من هر کاری می کنم اطلاعاتی که روی جیمیلم بوده بالا نمیاد.
    هنوز در حال همگامسازیه

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *