قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از مرز ۵۰۰۰ دلار عبور کرد و به رکوردی جدید برای این پول مجازی دست یافت البته پس از زمانی کوتاه دچار کاهش ارزش شد.

بنا به شاخص CoinDesk، ارزش بیت کوین در روز جمعه به مبلغ ۹۱/۵۰۱۳ دلار رسید و برای ده دقیقه در این قیمت باقی ماند و سپس به مبلغ ۱۹/۴۸۶۷ دلار کاهش یافت.

 

بنا به گزارش‌‌ها، این پول مجازی در صرافی OkCoin چین به بالاترین قیمت یعنی ۵۱۴۹ دلار رسید. افزایش محبوبیت بیت‌‌کوین عمدتا به علت رشد توجه و علاقه به پول‌های مجازی، فناوری‌های بهبود یافته و جریان ورودی نسبتا پایدار از طرف سرمایه‌گذاران است.

مشخص نیست چه زمانی نمودار ارزش قیمت بیت‌کوین این شیب تند را ادامه خواهد داد، کما اینکه به باور بسیاری قیمت این پول مجازی همچنان سیر صعودی‌اش را ادامه می‌دهد و حتی به رقم ده یا صد هزار دلار می‌رسد.

آخرین باری که بیت کوین این افزایش قیمت شدید را تجربه کرد سال ۲۰۱۳ میلادی بود که البته در سال ۲۰۱۵ مجددا توانست به وضعیت سابق خود باز گردد و در سال ۲۰۱۶ نیز با یک افزایش قیمت قابل توجه روبرو شد.

بیت‌کوین اخیرا نرم‌افزار پلت‌فرم خود را ارتقا داد تا ظرفیت تبادلات آن افزایش یابد و در ماه نوامبر ظرفیت پردازش تبادلات خود را از این هم بیشتر خواهد کرد. در ارتقای ماه نوامبر پول خرد بیت‌کوین هم معرفی خواهد شد.

تعداد روزافزونی از شرکت‌ها و سازمان‌ها درحال بررسی استفاده‌های بالقوه از پول‌های دیجیتال هستند و علی‌رغم نامعینی‌ها، قیمت بیت‌کوین همچنان درحال رشد باقی مانده است.

+ منبع: RT

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *