ویندوز ۱۰ با شکل و شمال جدید و کلی امکانات متنوع عرضه شده که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها تغییرات در سبک آیکون به ویژه نسبت به ویندوز ۷ و XP است. به لطف آیکون‌های مایکون حالا شما می‌توانید سبک‌های جدید آیکون را در ویندوز ۱۰ به سمت راست سایت خود اضافه کنید. این مجموعه آیکون که در قالب فونت آیکون قرار گرفته به صورت رایگان از طریق GitHub منتشر شده است.

مایکروسافت آپدیت Fall Creators ویندوز ۱۰ را منتشر کرد

نحوه جلوگیری از به روزرسانی خودکار ویندوز۱۰

ساختار واقعی وب‌سایت به شکل مشابهی از فرمت Font Awesome پیروی می‌کند. می‌توانید تمام آیکون‌ها را بارگذاری کرده و برای دیدن جزئیات آن‌ها در صفحه جدید کلیک کنید. برای نمونه یک آیکون شارژر باتری را که در طراحی‌اش از یک باتری و یک دوشاخه استفاده شده انتخاب کنید، یک پیش نمایش از آیکون و اندازه‌های مختلف آن با کلاس آیکون CSS می‌بینید، در این مورد  mi-BatteryCharging10 ظاهر می‌شود.

ویژگی‌های برتر و جدید در ویندوز ۱۰

این مجموعه آیکون در جایی که می‌توانید آیکون‌ها را در HTML خود جاسازی کنید بسیار شبیه Font Awesome کار می‌کند. کد آیکون این باتری نیز همان کار را انجام می‌دهد:

<i class="mi mi-BatteryCharging10"></i>

کپی CSS stylesheet مایکون و داشتن دانش پایه برای شروع کافیست. شما باید پک مایکون را از GitHub دانلود کرده و stylesheet یا لیست مشخصات (همراه با فونت و آیکون مناسب)  را در صفحه خود قرار دهید. از آنجا، فقط نام کلاس‌ها را ارجاع دهید.

همانطور که می‌دانید این یک پروژه منبع باز است و می‌توانید از این آیکون‌ها در هر پروژه شخصی و تجاری استفاده کنید. همچنین  می‌توانید فایل خود را با پیروی از دستورات ساخت Micon GitHub ایجاد کرده و فقط آیکون‌هایی که مدنظر دارید را به  فایل‌های فونت اضافه کنید و حجم کلی فایل را کاهش دهید.

تنوع فونت‌ها و تنظیمات راحت آن می‌تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد جدای از این‌ها می‌توانید نمونه‌های بیشتر از جمله آیکون‌های متحرک را در وب‌سایت پیدا کنید.

این آیکون‌ها به خوبی با  Bootstrap کار می‌کنند بنابراین می‌توانید برای لایه‌های شخصی‌ساز شده آن‌ها را با پیکربندی BS3/BS4 ترکیب کنید.

یک کپی رایگان از صفحه اصلی مایکون دانلود کنید و ببینید که چگونه می‌توانید این آیکون‌های ویندوز ۱۰ را در طراحی بعدی خود استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *