یکی از شایع‌ترین سوالات کاربران در ابتدای کار با وردپرس اینست که نمی‌دانند چگونه باید یک افزونه را فعال و یا نصب کنند. جواب این سوال ممکن است یک بند طولانی را در بر بگیرد که چرا کاربر نمی‌تواند منوی افزونه را وردپرس پیدا کند. در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که چرا نمی‌توانید یک افزونه را در وردپرس نصب کنید.

معرفی افزونه‌های کاربردی گوگل برای وردپرس

وردپرس خود را به این دلایل به‌روز نگه دارید

۱- شما در WordPress.com هستید

WordPress.com سرویس میزبانی وب است که نسخه محدودی از نرم افزار محبوب وردپرس را ارائه می‌دهد. کاربران WordPress.com نمی‌توانند افزونه‌ها را نصب کنند مگر اینکه آن را به نسخه ویژه با هزینه سالیانه حدود ۲۹۹ دلار ارتقا دهند. اگر شما از نسخه رایگان، شخصی و یا premium استفاده می‌کنید نمی‌توانید افزونه‌ وردپرس را نصب کنید.

اگر نمی خواهید ۲۹۹ دلار در سال پرداخت کنید، می توانید وبلاگ خود را از WordPress.com به WordPress.org منتقل کنید.

۲- شما با مشکل محدودیت حافظه روبرو هستید

دومین مساله رایج این داستان زمانی است که شما می‌توانید منوی افزونه‌ها را ببینید و به آن‌ها دسترسی پیدا کنید اما قادر به نصب آن‌ها نیستید و این موضوع هم معمولا بخاطر محدودیت حافظه PHP ایجاد می‌شود. تنظیماتی در هاست وردپرس و درون هسته آن وجود دارد که میزان استفاده‌ی یک اسکریپت PHP را از حافظه مشخص می‌کند حالا اگر فرایند در جریان به حد برسد، آن را قط کرده و خطایی مانند این می‌دهد:

Fatal error: Allowed memory size of 67108864 bytes exhausted

راه حل سریع این مشکل افزایش محدودیت حافظه PHP شما است. شما می‌توانید این کار را با اضافه کردن این خط به فایل wp-config.php انجام دهید:

define('WP_MEMORY_LIMIT', '256M');

۳- محدودیت‌های نقش کاربر

وردپرس با یک سیستم مدیریت نقش کاربر ساخته شده است. به این ترتیب توسعه‌دهندگان وب اجازه دسترسی به مدیران خود نداده و به جای آن یک حساب ویراستار برای آن‌ها ایجاد می‌کنند.

آموزش سطح دسترسی یا permissions در وردپرس

فقط مدیران می‌توانند افزونه‌ها را در یک سایت وردپرس نصب و فعال کنند. اگر شما صاحب وب‌سایت هستید باید از توسعه‌دهنده بخواهید که از مجوزهای مدیریتی شما اطمینان حاصل نماید.

۴- شما در یک شبکه سایت چندگانه هستید

شاید یکی دیگر از دلایل احتمالی این که چرا منوی افزونه‌ها را در وردپرس نمی‌بینید این باشد که سایت شما بخشی از یک شبکه چندسایتی وردپرس باشد و مدیر شبکه بخش منوی افزونه‌ها را در سایت‌های شبکه غیرفعال کرده باشد.

تامین امنیت وردپرس با تنظیمات افزونه Wordfence Security

تقریبا مشابه مسائلی که در WordPress.com وجود داشت، در اینجا هم مدیران شبکه باید ثبات سرور، امنیت وردپرس و مسائل مربوط به توازن بارگذاری را در نظر بگیرند. برای حل این مشکل می‌توانید از سرپرست شبکه بخواهید افزونه‌ها را برای شما نصب کند.

 

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *