امروزه یکی از راه‌های کسب‌وکار آنلاین راه‌اندازی وبسایت و افزایش فروش و درآمد است یکی از مهمترین راه‌های کسب درآمد از طریق وبسایت، فروش جایگاه‌های تبلیغاتی و ارائه خدمات تبلیغات اینترنتی به کاربران است در مطالب قبلی آموختیم که چگونه جایگاه‌های تبلیغاتی خود را با افزونه وردپرس AdRotate Banner Manager مدیریت کنیم.

اما مهم‌ترین مسئله‌ای که همواره دغدغه وبمستران و مدیران سایت‌های مختلف است، مشکل زمان نمایش بنر است! این مشکل زمانی بوجود می‌آید که کاربران یکی از جایگاه‌های تبلیغاتی را برای مدت زمانی محدود اجاره می‌کنند و مدیریت سایت وظیفه دارد تا پس از پایان زمان تعیین شده، آگهی تبلیغاتی را حذف یا تعلیق کند. به خاطر سپردن این بازه زمانی و مدیریت آن هنگامی که در سایت تعداد تبلیغات زیاد باشد، مدیر سایت را با مشکل مواجه می‌کند.

قبل‌تر در مورد تنظیمات وامکانات افزونه وردپرس AdRotate Banner Manage صحبت کردیم در این مقاله نیز قصد داریم آموزش مربوط به افزونه AdRotate را کامل کنیم تا بتوانید مدیریت تبلیغات سایت وردپرسی خود را بسیار آسان و لذت‌بخش کنید.

Miscellaneous

این بخش مربوط به تنظیمات متفرقه و اضافی افزونه است که با استفاده از آن می‌توانید بخش‌های دیگر افزونه را نیز تنظیم کنید.

Widget alignment: با استفاده از این گزینه می‌توانید از افزونه در صورتی که قالب شما از ابزارها پشتیبانی نمی‌کند، استفاده کنید. البته این گزینه همیشه پاسخگو نخواهد بود اما ممکن است به شما کمک کند.

Widget padding: با استفاده از این گزینه می‌توانید در صورت استفاده از فضای خالی خود موجود در ابزارک‌های سایت خود را از بین ببرید و تنها بنر تبلیغاتی خود را نمایش دهید.

W3 Total Caching: با استفاده از این گزینه می‌توانید حالت Cache را جهت استفاده در نمایش بنرهای استفاده شده توسط افزونه فعال کنید تا از این طریق سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید.

Maintenance

این بخش مربوط به زمانی است که سایت شما دچار مشکل شده باشد و با استفاده از آن می‌‌توانید مشکلات سایت خود را بهبود ببخشید. البته این گزینه تنها در زمانی پاسخگو خواهد بود که مشکل پیش آمده مربوط به افزونه باشد.

Optimize Database: با استفاده از این گزینه می‌توانید جداول دیتابیس مربوط به افزونه را بهینه‌سازی کنید و موارد اضافی موجود در آن را حذف کنید.

Clean-up Database and Files: با استفاده از این گزینه نیز می‌توانید بخش‌های مربوط به دیتابیس و فایل‌های مورد استفاده توسط افزونه را پاک‌سازی کنید.

Delete stats older than 356 days: با انتخاب این گزینه می‌توانید تمامی اطلاعات شمارش‌گر بازدید مربوط به یک سال گذشته را پاک کنید.

Delete leftover export files: با استفاده از این گزینه تمامی فایل‌ها و اطلاعاتی که از ابتدای کار افزونه ذخیره شده‌اند را پاک کنید.

Re-evaluate Ads: با استفاده از این گزینه می‌توانید تمامی اطلاعات مربوط به افزونه را دوباره ارزیابی و محاسبه کنید.

Status and Versions

در این بخش برخی از اطلاعات مربوط به وضعیت و ورژن مورد استفاده در افزونه وردپرس را مشاهده کنید.

Manual upgrade: با استفاده از این گزینه می‌توانید افزونه خود را به صورت دستی آپدیت کنید.

در نهایت بر روی Save Options کلیک کنید تا تنظیمات اعمال شده در این بخش ذخیره شوند.

Media

با استفاده از این گزینه می‌توانید تمامی فایل‌ها و مدیای آپلود شده در بخش افزونه را به طور کامل مشاهده کنید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید از طریق این بخش مدیای اضافی را پاک کنید تا حجم فایل شما سبک‌تر شود.

Statistics

در این بخش نیز برخی از اطلاعات مربوط به شمارش‌گر و بازدید از تبلیغات شما مشاهده می‌شود. با استفاده از این بخش می‌توانید اطلاعات کاملی از نمایش بنر، بازدید، کلیک و… مشاهده کنید. این بخش اطلاعات کاملی را به صورت روزانه، ماهانه و سالانه در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌تواند برای برنامه‌ریزی و استراتژی آینده سایت شما کمک زیادی کند.

Schedules

با استفاده از این بخش نیز می‌توانید بنرهای سایت وردپرس خود را زمان‌بندی کنید تا در زمان خاصی نمایش داده شود و در زمانی که نیاز دارید، آن را به صورت کامل غیرفعال کنید تا در سایت نمایش داده نشود. یکی از مزیت‌های این بخش به جای حذف تبلیغات، قابلیت مشاهده آگهی‌های صورت گرفته در سایت است و در صورت نیاز می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

Group Management

با استفاده از این بخش می‌توانید برای وبسایت خود گروه‌های تبلیغاتی مشخص کنید تا راحت‌تر بتوانید آن را مدیریت کنید. برای افزودن گروه تبلیغاتی کافی است بر روی Add New کلیک کنید تا صفحه ایجاد گروه تبلیغاتی مشاهده شود.

Name: در این بخش باید نامی را برای گروه تبلیغاتی خود انتخاب کنید.

Mode: در این بخش باید حالتی را برای گروه تبلیغاتی خود مشخص کنید.

Block size: با استفاده از این گزینه می‌توانید سایزی را جهت نمایش بلوک مربوط به گروه تبلیغاتی خود مشخص کنید.

Advert size: با استفاده از این گزینه می‌توانید برای نمایش بنر خود سایزی را مشخص کنید.

Automated refresh: با استفاده از این گزینه می‌توانید زمانی را برای بارگذاری مجدد تبلیغات به صورت خودکار مشخص کنید تا در صورتی که تبلیغات صورت گرفته توسط افزونه کامل بارگذاری نشده باشد، افزونه آن را به صورت خودکار بارگذاری کند.

Usage: در این بخش برخی از اطلاعات مربوط به اطلاعات منابع سرور توسط افزونه را مشاهده کنید.

Advanced: در این بخش برخی از تنظیمات پیشرفته مربوط به افزونه قابل مشاهده و دسترسی است که در صورت نیاز باید آن را تکمیل کنید.

Post Injection: با استفاده از این گزینه می‌توانید مشخص کنید تبلیغات این گروه تبلیغاتی در چه دسته‌بندی از سایت شما نمایش داده شوند. این بخش به هدفمندی تبلیغات سایت شما کمک زیادی می‌کند.

Wrapper code: با استفاده از این گزینه می‌توانید کدهای جاوا اسکریپت و CSS را در نمایش تبلیغات سایت خود اضافه کنید.

پس از اعمال تنظیمات بالا بر روی Save Group کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند. از این پس می‌توانید با خیالی آسوده تبلیغات سایت وردپرسی خود را مدیریت کنید.

نتیجه‌گیری: با استفاده مدیریت تبلیغات در وب‌سایت خود می‌توانید با خیالی آسوده درآمد خود را بدون دغدغه و زمان گذاشتن، افزایش دهید. در این مقاله و در ادامه دو مقاله قبلی، افزونه‌ای حرفه‌ای برای مدیریت تبلیغات سایت وردپرسی خود معرفی کردیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

3 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *