استفاده ما از مرورگرها بیش از هر برنامه‌ی دیگری در سیستم‌عامل است. به همین منظور بد نیست گاهی به سراغ مرورگرهایی غیر از اسم‌های بزرگ برویم. در این پست به مرور بعضی مرورگرهای دیگر PC پرداخته‌ایم؛

 مرورگر Maxthon

maxthon

Maxthon از زمره مرورگرهای اینترنتی برده‌ است. این برنامه که یک سیستم ذخیره‌ سازی ابری در دل خودش دارد، از دو موتور WebKit و Trident استفاده می‌کند.  سیستم ابری Maxthon امکان جستجو و مرور سریع‌تر و بهتر را برای کاربر فراهم می‌کند. با توجه به اینکه Maxthon عملا برای خواندن و مرور بهتر در اینترنت ساخته شده، امکاناتی همچون ابزار عکس گرفتن از صفحه نیز در نوار ابزار وجود دارد که می‌توان از آن‌ها نیز استفاده نمود. Maxthon با بیش از ۶۷۰ میلیون کاربر نسخه‌هایی برای سیستم عامل اندروید و  سیستم عامل iOS نیز داشته و یک ابزار ضد تبلیغات‌ اینترنتی مزاحم نیز در دل خود دارد.

مرورگر Lunascape

Lunascape

اولین مرورگری که به شما اجازه می‌داد تا بین سه موتور Webkit، Trident و Chromium سوییچ کنید. این امکان برای برنامه‌نویسانی که قصد صفحات وب را دارند موقعیتی فراهم آورده که در قالب مرورگری سبک به راحتی این کار را انجام دهند. Lunascape خیلی برای استفاده روزمره پیشنهاد نمی‌شود و بیشترین دلیل برای نصبش همین قابلیتی است که از آن یاد کردیم.

مرورگر Torch

Torch

Torch تغییر یافته مرورگر کروم است و به صورت ویژه برای کسانی تدارک دیده شده که قصد دیدن یا دانلود فایل‌های چند رسانه‌ای در اینترنت را دارند. از قابلیت‌های منحصر به فرد Torch کلاینت تورنتی است که در آن گنجانده شده تا به راحتی بتوانید فایل‌های مورد نیاز خود را دانلود یا آن‌ها را دیگران به اشتراک بگذارید. امکان دانلود ویدیو از سایت‌هایی همچون یوتیوب نیز، از دیگر قابلیت‌های این مرورگر محسوب می‌شود.

مرورگر Epic Privacy Browser

Epic Privacy Browser

از اسم این مرورگر پیداست که بیشترین تمرکزش بر روی  حریم خصوصی اینترنتی شخص است. پروکسی خصوصی خاصی در برنامه گنجانده شده و قابلیت جلوگیری از دسترسی سایت‌ها به اطلاعات مرور شما از همان ابتدا در Epic Privacy Browser فعال است. حریم شخصی در این مرورگر به هیچ وجه یک گزینه انتخابی نیست و می‌تواند تنها دلیل استفاده از آن باشد.

مرورگر Stainless

Stainless

Stainless را کروم مک می‌دانند. مرورگری که از نظر بصری فوق‌العاده‌ است و همچون کروم و سافاری از webKit استفاده می‌کند. اما یک ویژگی خاص این مرورگر را با دیگر همتایانش متمایز می‌کند. در Stainless شما می‌توانید پروفایل‌های مختلفی داشته باشید و هر پروفایل را در یک تب فعال کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا به راحتی بتوانید بین اکانت‌های کاری و شخصی خود سوییچ کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *