استوری اینستاگرام یکی از قابلیت‌های بسیار عالی و جذاب است که به کاربران امکان اشتراک‌گذاری تصاویر را به صورت موقت می‌دهد! مدت زمان ماندگاری یک استوری دقیقاً ۲۴ ساعت است و پس از آن برای کاربران نمایش داده نمی‌شود. البته استوری‌های شما در بخش آرشیو استوری در اکانت شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید آن را برای کاربران دوباره به اشتراک بگذارید. این ابزار در کسب‌وکارهای اینترنتی اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌توان محصولات، مقالات و خدمات خود را به کاربران اشاره کنید. همچنین اگر رویدادهایی در روزهای مختلف و بازه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارید به راحتی می‌توانید از چند روز قبل آن را به کاربران یادآوری کنید. در روزهای خاص هم می‌توانید تخفیف‌های مختلفی به کاربران ارائه کنید و با استفاده از آن به راحتی می‌توانید فروش کسب‌وکار اینترنتی خود را افزایش دهید. استوری در بازاریابی اینستاگرام اهمیت زیادی دارد و اگر مدیریت یک کسب‌وکارآنلاین را برعهده دارید که با استفاده از اینستاگرام محصولات یا خدمات خود را بازاریابی می‌کنید، استوری را فراموش نکنید. تعامل استوری‌ها به تعامل صفحه اینستاگرام شما کمک زیادی می‌کند و اگر بتوانید استوری‌های جذابی انتشار دهید که ریپلای خوبی بگیرید، تعامل صفحه شما تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند.

استوری اینستاگرام چیست و چرا اهمیت دارد؟

استوری اینستاگرام یکی از ابزارهای پرطرفدار این شبکه‌ است که روزانه بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. کسب‌وکارهای اینترنتی با استفاده از استوری تعامل کاربران خود را افزایش می‌دهند و خدمات خود را به کاربران معرفی می‌کنند. استوری‌ها، پست‌های موقتی هستند که تنها ۲۴ ساعت در دسترس کاربران هستند؛ بنابراین کاربران تنها ۲۴ ساعت فرصت دارند استوری شما ببینند. اما جالب است بدانید در همین ۲۴ ساعت تعداد زیادی از فالوورهای فعال شما آن را مشاهده می‌کنند.

به همین دلیل نمی‌توانید بدون استفاده از استوری در توسعه کسب‌وکار خود، موفق باشید. استوری اینستاگرام قابلیتی است که در سالهای اخیر به اینستاگرام افزوده شود و توانست رشد فوق العاده زیادی را تجربه کند و امروزه بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد! این تعداد حتی از استوری اسنپ چت که سابقه بیشتری دارد نیز بسیار بیشتر است! با توجه به این آمار و ارقام، کاملا منطقی است اگر بخواهیم استوری اینستاگرام را هم جز ابزارهای بازاریابی در شبکه های اجتماعی برشماریم.

افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام

شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که از استوری اینستاگرام زیاد استفاده می‌کنید؟ پس باید راه‌های افزایش تعامل کاربران در استوری را بدانید! جالب است بدانید در اینستاگرام افراد ابتدا به سراغ استوری‌ها می‌روند و پس از دیدن آن‌ها، اگر خسته نشده باشند، پست‌ها را هم می‌بینند. استوری اینستاگرام به طور کلی کمک های بسیاری به برندسازی کسب و کارها می کند. استفاده اصلی استوری اینستاگرام و لایو که تقریبا با یکدیگر شناخته می شوند، برای کسب و کارها این است که پشت صحنه سیستم های خود را مخاطب نشان دهند. احتمالا برندهای مختلفی را در اینستاگرام دنبال می کنید و تا بحال دیده اید که چگونه این کار را انجام می دهند. یکی از راه های متداول این است که از کاربر بخواهید جواب یک سوال یا نظرسنجی را در دایرکت به شما بگوید. روش دیگر این است که از قابلیت نظرسنجی اینستاگرام که در قسمت استیکرها موجود می باشد استفاده کنید. در این قابلیت شما می توانید ۲ گزینه برای کاربر تعریف کنید و این استیکر به طور خودکار درصد کاربران مخالف یا موافق را محاسبه می کند و نمایش می دهد.

بنابراین استوری اینستاگرام یکی از بخش‌های مهم آن محسوب می‌شود که باید استفاده از آن را در استراتژی کسب‌وکارتان قرار دهید. برای افزایش تعامل کاربران در استوری اینستاگرام چندین راه‌کار وجود دارد که این بخش به بررسی تمامی این راه‌کارها خواهیم پرداخت:

  • استفاده از امکان قرار دادن لینک در استوری (Swipe Up)

اگر مدیریت یک صفحه تجاری را برعهده دارید، باید به شما تبریک بگوییم! برای مدیریت یک کسب‌وکار، شما نیازمند آنالیز صفحه اینستاگرام خود هستید و با استفاده از صفحه تجاری می‌توانید آمار دقیقی از فعالیت کاربران خود در بخش استوری، پست‌ها و صفحه خود بدست بیاورید. همچنین اگر صفحه تجاری شما بالای ۱۰K فالوور دارد، دوباره به شما تبریک می‌گوییم! شما یک قابلیت بسیار عالی در بخش استوری اینستاگرام در دسترس دارید؛ قابلیت درج لینک در استوری یا Swipe Up به شما کمک می‌کند تا بتوانید کاربران را به سایت خود منتقل کنید. انتقال کاربران به صفحه سایت، شانس تبدیل شدن کاربر به مشتری را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در استوری اینستاگرام معمولاً نمی‌توان اطلاعات زیادی به کاربران داد و اطلاعاتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، کاملاً مختصر است. حال اگر صفحه شما بالای ۱۰K فالوور داشته باشد، می‌توانید در کنار اطلاعات مختصری که در بخش استوری به آن‌ها ارائه می‌کنید، از آن‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر دعوت کنید تا از لینک قرار داده شده بازدید کنند! مثلاً اگر یک محصول مثل دوربین عکاسی دارید، می‌توانید تصویر دوربین را به همراه نام و ویژگی منحصر به فرد آن محصول درج کنید و از کاربران بخواهید برای مشاهده مشخصات کامل یا خرید دوربین به لینک درج شده مراجعه کنند.

استفاده از استوری اینستاگرام به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا بتوانید تعامل صفحه را افزایش دهید. استوری‌ها در ابتدا در اینستاگرام وجود نداشت اما پس از بروزرسانی‌های مختلف اینستاگرام، چندین سال است که در اختیار شما قرار دارد و تاثیر بسیار خوبی هم روی کسب‌وکار شما دارد! اما چگونه می‌توان تعامل کسب صفحه خود را افزایش دهید؟ با استفاده از استوری می‌توانید کاربران را تشویق به تعامل با خود کنید و به راحتی فروش خود را افزایش دهید. افزایش تعامل به افزایش اعتماد کاربران هم کمک زیادی می‌کند. در این مقاله و چندین مقاله دیگر قصد داریم به بررسی روش‌های افزایش تعامل کاربران بپردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *