قدم اول برای داشتن یک کسب‌وکار آنلاین، طراحی یک سایت است! اگر فردی بدون داشتن سایت ادعای داشتن یک کسب‌وکار آنلاین را دارید، حتما بر روی شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند که قابلیت توسعه نخواهد داشت! در واقع در شبکه‌های اجتماعی شما تنها یک مصرف‌کننده هستید که برخی امکانات را در اختیار شما قرار داده‌اند و شما نمی‌توانید از ابزارهای دیگری استفاده کنید. البته فعالیت در شبکه‌های اجتماعی در کنار سایت مربوط به کسب‌وکارتان اهمیت زیادی دارد و هر دوی آنها را باید در کنار هم استفاده کنید. تمام این موارد صحبتی بود تا از اهمیت داشتن سایت در کسب‌وکار آنلاین خود مطلع شوید و البته این مسئله را در نظر بگیرید که منظورمان از داشتن سایت، داشتن یک سایت خوب است تا بتواند نیاز کاربران را پاسخ بدهد! در واقع طراحی یک سایت خوب تاثیر زیادی بر روی کاربران می‌گذارد و سبب می‌شود تا بتوانید فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهید.

ابهام صفحه‌ اول وبسایت

هنگامی که کاربر شما وارد سایت می‌شود، در مرحله اول صفحه اصلی سایت است که توجه کاربر را جلب می‌کند! یک سایت حرفه‌ای و قدرتمند از برخی موارد مختصر و ارزشمند نظیر تصاویر جذاب، تماس با کارشناسان، توضیحات کوتاه درباره کسب‌وکار و… تشکیل شده است. در واقع صفحه ‌اصلی سایت برای ارائه اطلاعات ارزشمند و کوتاه درباره کسب‌وکار به کاربر طراحی می‌شود و طراحی بصری آن اهمیت بسیار زیادی دارد. سایت‌هایی که صفحه اول شلوغی دارند نه تنها نمی‌توانند دید بصری کاربر را به خود جلب کنند، بلکه تجزیه‌وتحلیل آن توسط چشم و مغز انسان مشکل‌تر است! از طرفی چنین سایت‌هایی هیچ‌گاه به اندازه یک سایت ساده و کاربردی قادر به جلب اعتماد کاربران نخواهند بود و با مشکل مواجه می‌شوند.

سایت‌های شلوغ قوانین ارزشمند وجود بخش سفید در صفحات سایت را نقض می‌کنند که وجود چنین صفحاتی برای حفظ توجه کاربران بسیار اهمیت دارد. مغز انسان به سادگی و نظم اشتیاق زیادی نشان می‌دهد و محتوای شلوغ و بیش‌ از حد در یک صفحه از سایت می‌تواند کاربران را از سایت شما دور کند.

وجود مشکلات محتوایی سایت

کیفیت بالای محتوای سایت و مفید بودن آن برای کاربران یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو است و به افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو و همچنین افزایش نرخ تبدیل کمک بسیار زیادی می‌کند. یک سایت تجاری برای آنکه بتواند اعتماد کاربران را جلب کند، باید با تولید محتوای باکیفیت و مفید بتواند خود را به صفحات اول گوگل برساند! در ادامه به برخی از موارد اشاره می‌کنیم که می‌تواند به محتوای شما آسیب بزنند:

  • یک سایت شرکتی بخش وبلاگ ندارد یا بخش وبلاگ این سایت فعال نیست! اگر بخش وبلاگ سایت خود را هر چندماه یک‌بار بروزرسانی می‌کنید، به این معنی است که به اندازه کافی برای سایت خود ارزش قائل نیستید! هدف از بخش وبلاگ یک سایت شرکتی این است که چندبار در هفته آن را بروزرسانی کنید. همین مسئله سبب می‌شود تا شانس حضور در رتبه‌های اول گوگل و شناخته‌شدن توسط کاربران را داشته باشید و در حوزه فعالیتی و صنعتی خود بتوانید کاملا فعال باشید.
  • محتوای نامربوط در بخش وبلاگ خود قرار می‌دهید! یکی دیگر از مسائلی که در برخی از وبلاگ‌ها به چشم می‌خورد، این است که بسیاری از شرکت‌ها به جای تولید محتوای مرتبط با صنعت و فعالیت خود، اقدام به تولید محتوای نامرتبط در سایت می‌کنند. چنین سایت‌هایی تنها به دنبال پر کردن محتوا در بخش وبلاگ خود هستند و از اهمیت بخش وبلاگ مطلع نیستند. بخش وبلاگ باید با محتوای باکیفیت و ارزشمند که متناسب با فعالیت تجاری شما است پر شود تا بتوانید به کاربران اطلاعات مفید ارائه کنید. مدیریت وبلاگ یک سایت شرکتی به معنای کاهش تعطیلات خانوادگی آخر هفته نیست و در صنعت خود باید برای آن نیرو کافی استخدام کرده و زمان کافی برای آن صرف کنید.
  • بازطراحی یک سایت چه مزایایی دارد؟ – بخش دوم
  • محتوای خود را به درستی مدیریت نمی‌کنید! بسیاری از تولیدکنندگان محتوا و شرکت‌ها در بخش وبلاگ خود برای افزایش رتبه سایت خود در موتورهای جستجو به دنبال کلمات کلیدی مهم‌ می‌گردند تا با لینک‌دادن به آن بتوانند رتبه خود را افزایش دهند؛ لینک‌دادن به کلمات کلیدی بسیار مهم است و می‌توانند سبب افزایش محبوبیت سایت شما در موتورهای جستجو شود اما شرط آن صحیح بودن لینک‌دهی است! با گذشت زمان اشتباهات شما نیز به مرور کاهش پیدا می‌کند و به یک سایت خوب دست خواهید یافت.

  • پاسخگوی انتظارات و نیازهای کاربران نیستید! کاربران هنگامی که از سایت شما بازدید می‌کنند، انتظاراتی دارند که مهم‌ترین آنها کاربردپذیری سایت است. یک‌پارچه‌ بودن یک سایت از دید کاربران بسیار مهم است و یک‌پارچگی سایت به این معنا است که کاربران به راحتی بتوانند به تمامی بخش‌های سایت شما دسترسی پیدا کرده و تمامی اطلاعات موردنیاز خود را آنالیز کنند. Hubspot به تازگی یک نظرسنجی ایجاد کرده است و از کاربران خواسته تا درباره مهم‌ترین مشخصه یک سایت نظر دهند؛ بیش از ۷۵درصد کاربران، سهولت استفاده از یک سایت را انتخاب کرده‌اند.
  • کلمات کلیدی طرح سئوی خود را چگونه شناسایی کنیم؟

محتوای سایت اهمیت بسیار زیاد برای کاربران و موتورهای جستجو دارد که نباید از آن غافل شوید! ایراد داشتن محتوای سایت به معنای شکست سنگین کسب‌وکار شما است و اگر می‌خواهید در موتورهای جستجو جایگاه خوبی داشته باشید، لازم است تا بخش وبلاگ را راه‌اندازی کنید و بر اساس یک استراتژی محتوایی جایگاه خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید.

داشتن یک سایت خوب برای کسب‌وکارهای آنلاین اهمیت بسیار بالایی دارد و البته منظورمان از داشتن سایت، داشتن یک سایت خوب است تا بتوانید به نیاز کاربران پاسخ بدهید. در این مقاله به بررسی معایب داشتن یک سایت بد پرداختیم تا اگر سایت کسب‌وکار شما خوب نیست، تجدیدنظری درباره‌ آن داشته باشید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *