اگر طراح سایت باشید، یا اینکه برای تبلیغات کارهای مختلف خود بخواهید طرحی را بر روی گوشی، تیشرت یا هر چیز دیگری بندازید، می‌دانید که به جای هزینه‌ای گزاف و عکاسی از مدل اصلی، می‌توانید با استفاده ازموکاپ‌ها، طرح یا اسکرین‌شات مورد نظر خود را آنگونه که می‌خواهید و با هزینه‌ای ناچیز همان‌کار را انجام دهید. برای مثال اگر می‌خواهید طرح خود را بر روی تیشرتی بندازید یا اینکه اسکرین‌شات خود را بر روی یک گوشی آیفون عکس بگیرید، کافی است عکس خود را به یکی از این سرویس‌ها داده تا آن را بر روی تیشرت یا آیفونی که می‌خواهید بندازد و شما عکس آماده را تحویل بگیرید.

نکته: در این مقاله بیشتر به سرویس‌های رایگان یا ابزارهایی که بخش رایگان دارند پرداخته‌ایم. اما اگر شما می‌خواهید با پرداخت مبلعی حدود ۸ تا ۲۸ دلاری (بر اساس طرح ماهانه‌ای که انتخاب می‌کنید)  سرویسی عالی داشته باشید، بدون شک باید به سراغ Placeit  بروید.

  1. PicApp

PicApp

ساده‌ترین جایی که می‌توانید به راحتی موکاپ‌های محصولات اپل را پیدا کرده و بر روی گوشی‌ها یا تبلت‌ها اسکرین شات خود را بندازید، PicApp خواهد بود . البته در کنار تنوع خوبی که  برای محصولات اپل وجود دارد، چند محصول از گوگل، HTC، سامسونگ، هواوی و شیائومی نیز در این سایت گنجانده شده که همگی رایگان هستند.

تصاویری با کیفیت ۱۳۳۴ در ۷۵۰ با یک واترمارک کوچک قابل ذخیره‌اند، در صورتی که نیاز به کیفیت خیلی بالاتر دارید، باید به ازای هر طرح ۵ دلار پرداخت کنید.

  1. Dunnnk

Dunnnk

اگر طراح باشید و تعداد دفعات زیادی به موکاپ‌های گوشی و تبلت در فضاهای مختلف احتیاج داشته باشید، به نظر Dunnnk انتخاب مناسبی برای شما باشد. متاسفانه بخش زیادی از محصولات اپل که در بین طرح‌ها دیده می‌شود هزینه‌ای ۵ دلاری برایتان خواهد داشت، اما دیگر محصولات موجود همگی رایگان هستند.

کار با این سایت بسیار ساده‌ است و به راحتی می‌توانید عکس خود را آپلود کرده و نتیجه کار را بدون واترمارک و تا حداکثر عرض رزولوشن ۲۰۰۰ پیکسل دانلود کنید.

  1. Behance

Behance

این سایت نسبتا بزرگ، بازه‌ی وسیعی از محصولات مختلف از گوشی تا تی‌شرت و لیوان را پوشش می‌دهد و البته کیفیت محصولا نهایی‌اش هم بسیار عالی است. کلیت سایت پر از طرح‌های پولی است، اما بخشی رایگان نیز وجود دارد که می‌توانید طرح‌های بسیار خوبی در میانشان پیدا کنید. طراح‌های رایگان به راحتی، با رزولوشن بالا و بدون واترمارک قابل دانلود هستند.

کار با این سایت البته به صورت مستقیم انجام نشده و شما یک فایل حاوی چند طرح PSD دریافت خواهید کرد. این طرح‌ها در همان موضوع و از زوایای مختلف هستند. برای جاگذاری عکس‌ها شما نیاز به اندکی سواد فتوشاپ دارید تا در لایه مناسب عکس خود را جاگذاری کنید، باقی کار را خود فایل PSD به عهده می‌گیرد.

  1. Magic Mockups

Magic Mockups

یکی از سایت‌های بسیار عالی و کاملا رایگان که اگر نیاز به موکاپ محصولات اپل در فضاهای مختلف داشتید، بهترین گزینه برای شما خواهد بود. تمامی طرح‌های موجود در این سایت با رزولوشن بالای ۵۰۰۰ پیکسل در دسترس است و بدون واترمارک قابل دانلود. تنها مشکل Magic Mockups این است که برای هر وسیله تعداد بسیار محدودی طرح آماده دارد اما به مرور به آن‌ها اضافه می‌کند.

  1. App Launchpad

App Launchpad

این سایت، تنها سرویسی در لیست پنج گانه ماست که نیاز به ثبت نام اولیه (رایگان) دارد. البته باید در نظر داشت که App Launchpad در واقع برای برنامه‌نویسان طراحی شده اما طرحهای موکاپ خوبی نیز دارد که می‌توان از آن‌ها در محصولات مختلف استفاده کرد.

تمامی طراح‌ها بعد از ثبت نام رایگان هستند و مجموعا بیش از ۱۰۰۰ مورد را تشکیل می‌دهند. از نکات بسیار جذاب App Launchpad شیوه استفاده از آن است که بعد از آپلود عکس‌های مورد نیاز، تمام بخش‌های قابل تغییرش به صورت کشیدن و رها کردن (درگ اند دراپ) قابل تغییرند که برای کاربران آماتور موضوع بسیار مهمی محسوب می‌شود. در نهایت نیز می‌توانید کارها را با رزولوشن ۳۳۰۰ پیکسل ذخیره کنید.

Join the Conversation

3 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *