آیا تابحال با این مورد مواجه شده‌اید که وقتی در فضای آنلاین جستجو می‌کنید، اکثر تبلیغات اینترنتی که به نمایش درمی‌آیند مشابه همدیگر هستند؟ در این درس به کسب و کار شما کمک می‌کنیم تا از طریق نوشتن تبلیغات قابل توجه، تیترهای جذاب و دعوت به اقدام واضح با سایر تبلیغات تفاوت داشته باشید.

بیایید با جستجو برای عکاس عروسی و تبلیغاتی که نمایش داده می‌شوند شروع کنیم. اولین چیزی که احتمالا متوجه می‌شوید این است که عکاسان عروسی زیادی حضور آنلاین دارند و همه تبلیغات در این شلوغی گم می‌شوند و دیده نمی‌شوند. علت این است که این تبلیغات مشخصا برای جستجوی ما مرتبط نیستند و به ظاهر چیز خاصی را ارائه نمی‌دهند.

همچنین میزان زیادی نتایج خالص موتور جستجو را داریم که در وسط صفحه قرار داشته و برای جذب توجه شما در حال رقابت هستند. به راحتی متوجه می‌شوید که تبلیغ شما چقدر راحت می‌تواند در این فضا گم شود به همین دلیل بسیار مهم است تا تبلیغی خاص و ویژه تهیه کنید که با رقبا تمایز داشته باشد.

روش‌های ایجاد تمایز برای تبلیغ

حال چطور می‌توانید تبلیغ خود را بهبود دهید و باعث شوید که در کل صفحه به صورت متمایز به چشم بیاید؟ برای تبدیل یک تبلیغ ساده به تبلیغی که توجه‌ها را به خود جلب می‌کند چند دستورالعمل ساده وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید.

  • تبلیغ مرتبط داشته باشید

ابتدا به سراغ بحث مرتبط بودن برویم. مرتبط بودن اصل اساسی در بازاریابی موتورهای جستجو است. تا جایی که می‌توانید عنوان تبلیغ خود را منطبق بر کلمات فردی قرار دهید که جستجو می‌کند. آن مثال عکاس عروسی را به خاطر دارید؟

اگر می‌خواهید مطمئن باشید که در نتایج جستجو با این عبارات قرار داشته باشید، از همین کلمات نیز برای عنوان تبلیغ استفاده کنید: سفارش عکاس عروسی. از این پس هر گاه فردی با این کلیدواژه‌ها جستجو کند، تبلیغ شما کاملا با آن چیزی که مورد جستجو بوده مطابقت دارد.

  • پیشنهادی ویژه داشته باشید

حال از چه روش‌های دیگری می‌توان تبلیغ را از بقیه متفاوت کرد؟ نظرتان در مورد یک پیشنهاد یا تخفیف مقطعی و ویژه چطور است؟ اگر در حال برگزاری یک حراج هستید یا مزیتی ویژه برای مشتریان ارائه می‌کنید، با این موارد خیلی راحت می‌توانید توجه جذب کنید. خط اول توصیف کسب و کار را در نظر بگیرید که می‌گوید عکاسی از هر گونه مجلس عروسی و آن را با یک پیشنهاد ویژه همراه کنید. مثلا به این صورت: ۲۵٪‌ تخفیف برای کلاژ عکس

تبلیغ به این صورت جذابیت بیشتری دارد و به مشتری دلیل خاصی برای بازدید از وب‌سایت شما می‌دهد. به صورت مشابه می‌توانید موردی مانند این را استفاده کنید: ارسال رایگان برای فروش بیش از ۱۰۰۰ هزار تومان.

  • دعوت به اقدامی مشخص کنید

آخرین موردی که باید در نظر داشته باشید این است که در تبلیغ، یک دعوت به اقدام واضح و قدرتمند نیز بگنجانید. به بیان دیگر به بازدیدکنندگان بگویید که در زمان مشاهده سایت شما چه کاری باید انجام دهند. می‌توانید بگویید چیزی را خرید کنید یا رزرو کنید. تحقیقات نشان می‌دهند زمانی که مردم را به سمت موردی خاص هدایت کنید، پاسخ مناسبی خواهید گرفت.

خیلی خوب است که در خط دوم تبلیغ خود این مسئله را بگنجانید تا فردی که جستجو می‌کند بداند که بعد از کلیک بر روی تبلیغ شما دقیقا چه کار باید انجام دهد. فرض کنیم که دعوت به اقدام شما این عبارت باشد: همین حالا رزرو کنید. این مورد خوب است اما خیلی هیجان انگیز نیست. بیایید یک مورد جذاب‌تر را امتحان کنیم. مثلا: گالری عکس عروسی ما را مشاهده کنید! این مورد خیلی بهتر است که به مشتری می‌‌گوید که در زمان مشاهده وبسایت شما چه کاری انجام دهد و همچنین به مشتری این پیام را می‌دهد که تبلیغ با نیاز او کاملا مرتبط است چرا که شما مجموعه‌ای از عکاسی عروسی دارید.

بسیار خب، حال به سراغ نسخه اولیه تبلیغ برویم تا شرایط قبل و بعد از تغییر را مقایسه کنیم. بسیار بهتر شده این طور نیست؟ عنوان تبلیغ حال بسیار مرتبط‌‌‌‌‌‌ تر با جستجو است. ما اکنون دارای یک پیشنهاد ویژه هیجان‌انگیز و نیز دعوت به اقدامی مشخص هستیم. این تبلیغ جدید با احتمال بیشتری مشتریان را به وبسایت شما جذب می‌کند.

جمع بندی

حال می‌خواهیم مواردی را که فرا گرفتیم مرور کنیم. استفاده از چند دستورالعمل ساده می‌تواند باعث شود تا تبلیغ شما در بین همه تبلیغ‌ها به چشم بیاید. اول از همه باید عنوان تبلیغ را با عبارت جستجو منطبق کنید. سپس یک پیشنهاد ویژه یا مقطعی نیز ذکر کنید و در نهایت دعوت به اقدامی جذاب داشته باشید.

این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود را به صورت کلی بهبود ببخشید. فقط به خاطر داشته باشید که تهیه تبلیغات خوب یک فرایند مداوم است، درست مانند تحقیق در مورد کلیدواژه‌ها یا پایش قیمت پیشنهادی برای مزایده. اگر در بلندمدت بر این نکات تمرکز داشته باشید، شاهد موفقیت در بازاریابی خواهید بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *