اگر می‌خواهید وارد دنیای رمز‌ارزها یا همان ارز دیجیتال شوید، باید درک درستی از کلیت آن داشته باشید. با توجه به قیمت‌های بالای این ارزها، اگر دقیقا ندانید که با چه چیزهایی سر و کار دارید، ممکن است به راحتی دچار مشکل شده یا دارایی خود را از دست بدهید. یکی از این موارد، کیف پول دیجیتال است که امروز می‌خواهیم درباره آن به شما بگوییم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

در واقع کیف پول ارز دیجیتال را باید چیزی شبیه به حساب بانکی در دنیای مالی واقعی دانست. البته در کیف پول ارز دیجیتال شما هیچ ارزی ذخیره نمی‌شود، بلکه کلید عمومی و شخصی شما ذخیره می‌شود که به وسیله‌ی بلاکچین می‌توانید به ارز خود دسترسی داشته باشید.

چطور از کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنیم

همانطور که بازار ارز رمزپایه در حال گسترش است، تعداد کیف پول‌های ارز دیجیتال نیز زیادتر شده و هر کدام امکانات متفاوتی را ارائه می‌کنند تا کاربران بیشتری جذب کنند. اما در نهایت همه یک اصول مشخص دارند و در کار اصلی که انجام می‌دهند، تفاوتی وجود ندارد.

شما یک کلید عمومی خواهید داشت و یک کلید خصوصی که کلید عمومی برای همه به اشتراک گذاشته می‌شود و کلید شخصی شما در کیف پول ارز دیجیتال ذخیره می‌شود و تنها شما به آن دسترسی خواهید داشت. به وسیله‌ی این کلید شخصی است که شما می‌توانید اقدام به خرید یا فروش ارز کنید و به هیچ وجه نباید این کلید دست کسی بیفتد. فراموش نکنید که اگر به هر نحو، پسوردهای لازم برای دسترسی به کیف پول ارز دیجیتال خود را فراموش کنید، به هیچ وجه دیگر نمی‌توانید به کلید خود و دارایی‌هایتان دسترسی داشته باشید.

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال

در حال حاضر مدل‌های مختلفی از کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد. شما می‌توانید از کیف پول‌های آنلاین استفاده کنید یا از نمونه‌های آفلاین بهره ببرید، به سراغ برنامه‌های موبایلی بروید یا حتی از تجهیزات سخت‌افزاری استفاده کنید.

کیف پول‌های سخت افزاری

در حال حاضر، بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال به صورت سخت‌افزاری هستند. این گجت‌ها عموما اندازه‌ی کوچکی دارند و با درگاه USB متصل می‌شوند. کلید خصوصی و عمومی شما در آن‌ها ذخیره شده و عموما از ارز‌های دیجیتال مهم پشتیبانی می‌کنند. البته مدل‌هایی که از طریق بلوتوث نیز متصل می‌شوند در بازار وجود دارد.

کیف پول کاغذی

یکی از مدل‌های بسیار پرطرفدار و کارآمد در زمینه کیف پول ارز دیجیتال، “کیف پول سرد” (cold wallet) که دیگر به اینترنت متصل نیست و آفلاین کار می‌کند. مدل اصلی این گونه کیف‌های ارز دیجیتال به صورت کاغذی بوده و شما یک کد QR خواهید داشت که پرینت می‌گیرید و آن را در جایی امن می‌گذارید و هر زمان که به کد خود نیاز داشتید، آن را اسکن می‌کنید.

برنامه‌های موبایلی

در نهایت با توجه به این که موبایل‌ها حالا قفل‌های امنیتی کارآمدی دارند، شما می‌توانید از برنامه‌های مخصوص ارز دیجیتال بر روی اندروید یا iOS بهره ببرید. بهترین گزینه‌ها در این بازار شامل Coinomi، Jaxx و Exodus برای اندروید و DropBit، Green و BitPay برای iOS هستند.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *