بازی‌های تخته‌ای تجربه‌ای هیجان انگیز هستند که از دیرباز رواج داشته‌اند. مدل‌ها و دسته‌‌بندی‌های زیادی برای این بازی‌ها وجود دارد و از بازی‌های ساده‌ای همچون منچ و مارپله تا بازی‌های پیچیده‌ و بعضا خیلی گران قیمت را شامل می‌شوند.

اما همانطور که همه چیز این روزها به اپلیکیشن‌های موبایل تبدیل شده است، بسیاری از این بازی‌ها نیز نسخه‌ای برای iOS دارند که ما قصد داریم در این پست، چند نمونه از بهترین‌ها و جذاب‌ترین‌ها را به شما معرفی کنیم.

  1. Monopoly

Monopoly

مونوپولی را باید پادشاه بازی‌های تخته‌ای کلاسیک به شمار آورد. عنوانی که در سال ۱۹۰۳ ابداع شد و برآورد می‌شود، تنها نسخه اورجینال آن چیزی حدود ۲۵۰ میلیون جعبه فروخته باشد. ایده‌ی بازی ساده است، شما باید با خرید خانه‌های بیشتر و گرفتن اجاره از بازیکن یا بازیکنان دیگر، آن را از نظر مالی ورشسکته کنید.

نسخه‌ی دیجیتال بازی نیز دقیقا همان چیزی است که شما در بازی کلاسیک می‌بینید. حالتی برای بازی با کامپیوتر در نظر گرفته شده که اگر همبازی پیدا نکردید می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین حالت چند نفره‌ی آن نیز روی چند گوشی در کنار هم قابل انجام است.

  1. Connect 4

Connect 4

این بازی شامل صفحه‌ای می‌شود که ۷ ستون و ۶ ردیف دارد و دو بازیکن باید به گونه‌ای مهره‌های خود را بچینند که بتوانند یک ردیف عمودی، افقی یا قطری بسازند. بازی ساده‌ به نظر می‌رسد، اما پیچیدگی‌های جالبی دارد. کافی است بدانید که این صفحه به ۴ تریلیون روش مختلف می‌تواند چیده شود. نسخه‌های مختلفی از این بازی به صورت سه بعدی و ۲ بعدی ارائه شده است. ما برای اندروید به شما پیشنهاد می‌کنیم نسخه‌ای از این بازی با نام “Four in a Row” را پیشنهاد می‌کنیم که ۱۰ سطح سختی و همچنین امکان انتخاب بین حالت دو بعدی و سه بعدی را دارد. Connect 4 نیز بهترین گزینه برای آیفون و آیپد است که سه سطح سختی برایتان به همراه خواهد داشت.

  1. The Game of Life

The Game of Life

شاید باورتان نشود، اما ریشه‌های بازی معروف The Game of Life از مونوپولی نیز قدیمی‌تر است و به سال ۱۸۶۰ بر می‌گردد. التبه نسخه مدرن آن در سال ۱۹۶۰ معرفی شد، درست ۱۰۰ سال بعد از به وجود آمدنش. حالا این بازی آنقدر محبوب است که نسخه‌های مختلفی از آن برای موبایل عرضه شده است.

در این بازی شما باید شخصیت‌ها را از فارغ‌التحصیلی تا بازنشستگی هدایت کنید و برنده‌ی بازی کسی است که بیشترین پول را به دست آورده. The Game of Life هم در نسخه اندروید و هم در نسخه iOS با یک گرافیک عالی و پس زمینه‌ی سه بعدی عرضه شده که لذت بازی را دو چندان می‌کند.

منچ (Ludo)

Ludo

اگر طرفدار منچ هستید، حتما بازی Ludo را نصب کنید. این نسخه از بازی معروف منچ که در واقع یک بازی تخته‌ای هندی بسیار قدیمی است، به سه صورت بازی می‌شود. یکی حالت تک نفره که جلوی شما هوش مصنوعی قرار می‌گیرد. دومی حالت چند نفره آفلاین که بازیکن‌ها روی یک موبایل به بازی می‌پردازند و سومی حالت چند نفره آنلاین که می‌توانید با دیگران در سراسر دنیا بازی کنید. بازی نیز به صورت کاملا رایگان عرضه شده است.

تخته نرد (Backgammon)

Backgammon

این بازی کلاسیک که برآورد می‌شود تاریخ آن به بیش از ۵ هزار سال برسد، محبوبیت بالایی در کشورهای مختلف دارد. بهترین حالت برای انجام این بازی به صورت آنلاین است و نسخه‌ای که لینک آن را در ادامه گذاشته‌ایم، این امکان را برایتان فراهم می‌کند.

Risk

Risk

آخرین بازی در لیست امروز ما، بازی معروف Risk نام دارد. این بازی پیچیده مهره‌های زیادی داشته و در نهایت بسته‌های اورجینالش گران خواهد بود. به همین دلیل انجام این بازی روی موبایل که به صورت کاملا رایگان ارائه شده، می‌تواند گزینه‌ی خوبی به حساب بیاید. همچنین بسته‌های محتوایی متنوعی نیز به صورت مداوم برای این بازی عرضه می‌شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *