در میان انبوهی از بازی‌های شلوغ و استرس‌زا، گاهی باید رو به بازی‌های آرامش‌بخش آورد. البته بازی‌هایی که امروز به آن‌ها خواهیم پرداخت، در عین داشتن فضایی آرام و به دور از هر گونه استرس، عناوین معرکه‌ای هستند که بسیار محبوب شده و فروش‌ بالایی داشته‌اند. همراه ما باشید تا در مقاله‌ی امروز پرشین تولز، آن‌ها را به شما معرف کنیم.

 Abzu

این بازی در دنیایی رنگارنگ و جذاب در زیر آب جریان دارد و بر خلاف اکثر بازی‌ها که همیشه استرس بقا دارید و در حال مبارزه هستید، در این‌جا به کاوش در این دنیا خواهید پرداخت و از داستانی زیبا لذت می‌برید. روایت این بازی خیلی به عنوان معروف Journey شباهت دارد و طراحی گرافیکی آن – مخصوصا زمانی که به ویرانه‌های زیر آب می‌رسید- چشم گیر است. معماهایی که بر اساس نور انجام می‌شود، فوق‌العاده عالی بود و جاهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید ، در کل دنیای بزرگی برای این بازی ساخته شده است.

Stardew Valley

بازی در همان لحظات ابتدایی، با چند نمایش کوتاه با مضمون «یک زندگی مدرن و روزمره‌ی کسالت بار»، مخاطبش را برای پذیرش، ورود و غرق شدن در جهان بازی آماده می کند ابتدا سراغ داستان بازی برویم. نویسنده‌ی داستان بازی خود شما هستید و پس از اینکه بنیان داستانی اثر برایتان ترسیم می شود، ریش و قیچی را در دست می گیرید و ماجرای منحصر به فرد و مخصوص خود را در دنیای بازی رقم می‌زنید. داستان از این قرار است که شما در اوج غرق شدن در کار و زندگی مدرن و رویارویی با روزمرگی‌های شدیدا حوصله سربر، نامه‌ای از پدربزرگتان دریافت می کنید؛ پدربزرگی که حالا مزرعه‌ی بزرگ خود را به شما بخشیده و از شما می‌خواهد که هروقت توانستید، به آن زمین بزرگ و حاصل خیز سربزنید و دوباره آن را به روزهای اوجش بازگردانید!

House Flipper

House Flipper بازسازی خانه یکی دیگر از عناوین ساخته شده در سبک شبیه سازی از استودیوی خوش ذوق و خلاق PlayWay SA کشور لهستان است که به شکل رایگان ساخته و برای دیوایس های اندرویدی در گوگل پلی عرضه شده است. این استودیو به ساخت بازی های سبک شبیه سازی معروف است و تاکنون بازی های مختلفی از جمله Hotel Dracula ، Ultimate Fishing Simulator ، Cooking Simulator Mobile یا سری بازی های Car Mechanic Simulator را تا به امروز توسعه داده است. در این بازی اندرویدی شرایطی برای شما مهیا شده است تا بتوانید یک مرکز مخصوص به این کار را راه اندازی و مشتریان خود را جذب و از این راه کسب درآمد کنید. در این بازی، شما به عنوان یک طراح دکوراسیون داخلی منزل ایفای نقش می کنید که باید کسب و کار خود را از ابتدا آغاز و شروع به جذب مشتری کنید.

Katamari Damacy REROLL

Katamari Damacy از آن دسته از بازی‌ها و نام‌هایی است که از گذشته با نام پلی‌استیشن عجین بوده است. اثری که بیش از 16 سال پیش برای اولین بار توسط نامکو برای کنسول نسل ششمی سونی یعنی پلی‌استیشن 2 عرضه شد و ناگهان به‌عنوان یکی از بازی‌های محبوب این کنسول نام گرفت. اکنون، بعد از سال‌ها این اثر با گرافیک بهتر و با نام کامل Katamari Damacy REROLL بازگشته تا مهمان بازیکنان امروزی شود. نکته‌ی متفاوت این است که این بار ابتدا مهمان خانه‌ی کنسول هیبریدی نینتندو بوده و حال بازی Katamari Damacy REROLL پس از دو سال برای پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه شده است تا دوباره طرفداران قدیمی خود را در کنسول سونی خوشحال کند. واقعیت بازی Katamari Damacy REROLL این است که اگرچه کاملاً ابلهانه و عجیب‌وغریب به نظر می‌رسد، اما ذات آن و طراحی ساختار مراحلش به‌شدت ظریف و سرگرم‌کننده انجام شده است. بازی Katamari Damacy REROLL از آن دسته از بازی‌های منحصر‌به‌‌فردی است که نمونه‌اش را در هیچ مکان دیگری جز این اثر پیدا نمی‌کنید.

Donut County

در بازی Donut County شما کنترل یک حفره‌ی کوچک را در دست دارید که اجسام اطرافش را می‌بلعد اما این حفره تا همیشه کوچک نمی‌ماند و با هر جسمی که می‌بلعد بزرگ‌تر می‌شود تا جایی که می‌تواند خانه‌ها و کوه‌ها را هم ببلعد ولی این پایان ماجرا نیست و بازی به همینجا ختم نمی‌شود بلکه داستان جالبی هم برای تعریف کردن دارد که به عقیده‌ی من بزرگ‌ترین نقطه‌ی قوت این بازی نسبت به بازی‌های مشابه است و باعث می‌شود که صرفا با یک گیم‌پلی یکنواخت و تکراری روبرو نباشیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *