بازار رمزارزها به صورت تساعدی در حال رشد هستند و حالا با رونق گرفتن بازار NFT این رشد با سرعت بیشتری پیش می‌رود. بازار NFT شمایل خاصی پیدا کرده و با پلت‌فرم‌های مختلفی از جمله بازی‌های ویدیویی نیز کراس اور داشته است.

چه موافق این بازار باشید و چه مخالف آن، نمی‌توانید رونق و علاقه عده‌ی کثیری به آن را نادیده بگیرید و وقتی پای بازی‌های ویدیویی به میان می‌آید، طرفداران بیشتری نیز پیدا می‌شوند. در حال حاضر بعضی از پلت‌فرم‌های از جمله استیم، با ورود بازی‌های NFT مخالفت کرده‌اند اما بازی‌های موبایلی و PC زیادی هستند که به تازگی عرضه شده و در قالب NFT به درآمد زایی می‌پردازند.

در واقع در چنین بازی‌هایی شما با به دست آوردن آیتم‌های مختلف در بازی‌ها، می‌توانید آن‌ها را به فروش برسانید. البته این کار به همین سادگی‌ها نیست و از تکنولوژی پیشرفته‌ای در ساخت این بازی‌ها استفاده شده تا چنین تراکنش‌هایی ممکن شود، هر چند ممکن است خود بازی ساده به نظر بیاید.

برترین بازی‌های بازار NFT در حال حاضر

بازی‌هایی که امروز به شما معرفی می‌کنیم، نه تنها از نظر تکنولوژی به کار گرفته شده در خصوص NFT، کیفیت بالایی دارند بلکه از نظر خود بازی نیز حرف‌هایی برای گفتن دارند. تنوع آیتم‌هایی که می‌توانید جمع کنید و همچنین تعداد بازیکن‌های آن‌ها در دنیا زیاد است و در حال حاضر بهترین گزینه‌ها برای ورود به چنین دنیایی است.

  1. Axie Infinity

این بازی در حال حاضر پرطرفدارترین بازی NFT در جهان بوده و بر خلاف دیگر گزینه‌های لیست ما، Axie Infinity در واقع از NFT برای بهبود گیم پلی بهره می‌برد و به پرداخت ایده‌های آن به شکلی استثنایی صورت گرفته. بازی حال و هوای عناوینی همچون پوکیمون را داشته و شما باید هیولاهای فانتزی را در دنیا آن شکار کنید و این هیولاها به شکل NFT در بازی قرار داده شده‌اند و بعد از به دست آوردن می‌توانید آن‌ها را با دیگر بازیکن‌ها ترید کنید.

بهترین بازی‌ های متاورس و پروژه های NFT در سال 2022

Axie Infinity

تکنولوژی به کار گرفته شده از نظر NFT در این بازی واقعا عالی بوده و آن‌ها از AXS و SLP دو رمزارز بر پایه اتریوم استفاده می‌کنند. ارزش بازار و آیتم‌های این بازی در حال حاضر چیزی حدود 50 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

  1. Sorare

Sorare دیگر بازی محبوب در بازار NFT است که طرفداران زیادی داشته و ایده‌ی آن حول محور بازی محبوب فوتبال فانتزی شکل گرفته. شما یک سری کارت‌های بازیکن در اختیار دارید که بر اساس عملکردشان در دنیای واقعی، ارزش آن‌ها نیز تغییر خواهد کرد. تفاوت این بازی با فوتبال فانتزی این است که این‌جا، این کارت‌ها در واقع NFT هستند و معامله کردن آن‌ها به شکلی متفاوت انجام می‌شود.

Sorare

این بازی نیز مثل گزینه‌ی قبلی، بر اساس جمع آوری آیتم‌ها ساخته شده و شما باید به دنبال جمع کردن کارت‌های بیشتر از بازیکن‌ها باشید. جدا از مسائل مربوط به NFT، این عنوان بازی‌های قدیمی جمع آوری کارت‌های فوتبالی را نیز در دل آن‌هایی که سنشان قد می‌دهد، زنده می‌کند.

  1. Evolution Land

تفاوت‌های Evolution Land باعث می‌شود از نظر کیفیت بازی، آن را در صدر این لیست قرار دهیم و تنها به خاطر حجم بالاتر طرفداران دو عنوان دیگر، Evolution Land سومین بازی در این نوشته است که به شما معرفی می‌کنیم. عنوانی که به جای جمع آوری آیتم، در آن باید به دنبال ساخت شهر باشید، زمین‌های بیشتر خریداری کنید و در نهایت با داشتن فضای بیشتر، شهری بزرگ‌تر و متفاوت‌تر بسازید.

بهترین پلت‌فرم‌ها برای فروش آثار هنری به صورت NFT

Evolution Land

البته این بازی هنوز آیتم‌هایی برای جمع آوری دارد اما به هیچ وجه قرار نیست چیزی شبیه به پوکیمون باشد. بلکه بیشتر روی نوآوری و تلاش برای ساخت شهری متفاوت از دیگر شهرها دارد و بازیکن‌ها را به چالش می‌کشد.

  1. Gods Unchained

اگر به دنبال بازی نسبتا راحت و مفرح برای ورود به بازار NFT هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ بازی Gods Unchained بروید. یک بازی کارتی که با توجه به این که سازنده آن قبلا سری بازی Magic the Gathering را ساخته، کاملا المان‌های آشنا بین این عنوان را متوجه خواهید شد.

Gods Unchained

این بازی با توجه به داستان، جای پیشرفت و همچنین ایده‌آل نوآورانه در قالب یک بازی کارتی، جزو گزینه‌هایی است که آینده‌ای درخشان را برایش متصور می‌شوند. همچنین سبک بازی به گونه‌ای بوده که سازندگان آن تلاش دارند بر اساس آن مسابقات مختلف نیز برگزار کنند و آن را به عنوان یک esports در جهان و یک عنوان مهم در زمینه  NFT معرفی نمایند.

  1. CryptoKitties

یک بازی شاد و ساده که از بلاکچین اتریوم در آن استفاده شده است. اساس این بازی مراقبت از گربه و زیاد کردن تعداد آن‌هاست و در این راه یک سری بازی‌های پازلی کوچک نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز لذت ببرید. بازی‌های این شکلی زیادی قبلا ارائه شده بود اما این بازی اولین عنوانی است که سبک مورد نظر را به بازار NFT وارد می‌کند.

CryptoKitties

CryptoKitties به نوعی پدرخوانده بازی‌های NFT به حساب می‌آید و جزو اولین‌هاست و به همین دلیل بازیکن‌های زیادی در آن مشغول غذا دادن به گربه‌هایشان هستند!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *