FTP مخفف عبارت File Transfer Protocol محسوب می‌شود که به نوعی از انتقال اطلاعات در بستر اینترنت گفته می‌شود. خیلی از کسانی که سایت یا فروشگاه‌های اینترنتی دارند، به صورت روزمره از این بستر استفاده می‌کنند.

برای این که بتوانید فایلی را از طریق FTP جا به جا کنید، نیاز به یک کلاینت دارید و خب خیلی از کلاینت‌های معروف مخصوص PC هستند. اما ما امروز به شما کلاینت‌هایی را معرفی می‌کنیم که بر روی آیفون کار می‌کنند و به خوبی از پس این کار بر می‌آیند.

FTP Client Lite

اگر چه این برنامه محدودیت‌هایی دارد، اما از نظر خیلی‌ها، بهترین انتخاب برای کار روی آیفون محسوب می‌شود. FTP Client Lite ظاهری ساده دارد و کار با آن واقعا راحت است. سرور خود را وارد می‌کنید، یوزر و پس را می‌زنید و می‌توانید در میان فایل‌ها مرور کرده و به دانلود و آپلود بپردازید. این برنامه همچنین به شما اجازه میدهد تا فایل‌های خود را از روی آیکلود انتخاب کنید و همچنین در صورت نیاز، کانکش‌ها را ذخیره می‌کند و می‌توانید آن‌هایی را که بیشتر استفاده می‌کنید، بوکمارک نمایید.

FTP Client Lite

FTP Manager

با FTP Manager شما می‌توانید به هر سرور FTP که نیاز دارید وصل شوید یا سایت خود را از طریق آیفون خود مدیریت کنید. همچنین این برنامه به شما امکان آپلود و دانلود با یک دستگاه iOS دیگر را هم می‌دهد. این برنامه نیز طراحی ساده و کاربری راحتی دارد و به شما اجازه می‌دهد تا سرور FTP بسازید و به چند FTP یا SFTP به صورت همزمان متصل شوید. همچنین امکان جستجو در میان فایل‌ها و پوشه‌ها نیز برایتان مهیا شده است.

FTP Manager

FE File Explorer: File Manager

همانطور که از اسم این برنامه پیداست، FE File Explorer: File Manager هم به عنوان یک فایل منیجر مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم این که یک کلاینت FTP بسیار خوب برای کاربران آیفون است. از این اپ نه تنها برای دسترسی به فایل‌های محلی، بلکه برای انتقال فایل از PC نیز می‌توانید استفاده کنید. FE File Explorer: File Manager از سرورهای WebDAV، FTP و SFTP پشتیبانی می‌کند و به صورت خودکار می‌توانید کامپیوترهای مختلف را درون شبکه بشناسد. همچنین شما می‌توانید به وسیله‌ی این اپلیکیشن مفید، بین دو دستگاه iOS در کنار هم، فایل جا به جا کنید.

FE File Explorer: File Manager

FTPManager Pro

اگر به دنبال یک برنامه‌ی جامع با امکانات کامل برای مدیریت FTP می‌گردید، بهترین انتخاب برایتان روی آیفون، اپلیکیشن FTPManager Pro خواهد بود. این برنامه به شما دسترسی مستقیم از طریق سرورهای FTP را می‌دهد و همچنین می‌توانید آن‌ها را ویرایش کنید، اسمشان را عوض کنید و محتوای بعضی از فایل‌ها همچون فایل‌های تکست را نیز در خود برنامه ویرایش نمایید. از FTPManager Pro می‌توانید برای انتقال فایل بین دستگاه‌های iOS نیز استفاه کنید. همچنین نباید فراموش کنید که این برنامه از پروتکلهای مختلف همچون FTP، SFTP، FTPS و … پشتیبانی می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار عالی درباره FTPManager Pro، استریم ویدیو و موسیقی از طریق FTP بر روی آیفون یا آیپد شماست.

FTPManager Pro

FTP On The Go Pro

این اپلیکیشن هم خیلی برای کاربران عادی پیشنهاد نمی‌شود، چون FTP On The Go Pro یک کلاینت کامل FTP است که شکل و شمایل آن به شدت شبیه به نسخه‌های دسکتاپ برنامه‌های FTP است. در این برنامه شما امکان مرور، دانلود و آپلود از طریق FTP را دارید و می‌توانید فایل‌های HML، PHP، CSS و javascript را با ویرایشگر کد رنگی دار، ویرایش نمایید. البته بعضی از این قابلیت‌ها به صورت جداگانه از طریق خرید درون برنامه‌ای فعال خواهند شد.

FTP On The Go Pro

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *