شیائومی Book S یک تبلت دو در یک است که پتانسیل بالایی در بازار دارد. طراحی بدنه‌ی خوب، کیبورد جدا، عملکرد عالی و … از این محصول، یک تبلت دو گانه خوب ساخته که البته در مواردی، به عنوان یک تبلت مستقل، مشکلاتی را هم دارد. با نگاهی به جزییات Book S، از خوبی‌ها و بدی‌های این محصول جدید شرکت شیائومی بگوییم.

درباره تبلت شیائومی Book S

شیائومی یک تبلت دو در یک است که از پردازنده نسل دوم Qualcomm Snapdragon 8cx بهره می‌برد و دارای یک نمایشگر بسیار خوب و روشن است. بازار لپتاپ‌ یا تبلت‌های دو در یک تا حد زیادی در دست مایکروسافت است. سرفیسپرو 8 یکی از بهترین محصولات بازار در این زمینه بوده و البته حالا با ورود سرفیس پرو 9، مایکروسافت جای پای خود را محکم‌تر هم می‌کند. از همین رو ورود شیائومی در چنین بازاری، با ریسک خودش مواجه است.

به نظر می‌رسد شیائومی سعی کرده در مسیر امن قدم بردارد و در خیلی از موارد، کارهایی که مایکروسافت انجام داده را پیاده کند.

طراحی بدنه شیائومی Book S

چیزی که در بدنه این محصول مشاهده می‌کنید، یک طراحی شکیل، کیبوردی که از خود تبلت جدا می‌شود و درگاه‌های محدود است. محصولی که در نگاه اول بسیار زیباست و هنگام استفاده نیز حس و حال خوبی به کاربر می‌دهد. البته باید همین اول کار در نظر داشته باشید که کیبورد Book S به صورت جداگانه فروخته می‌شود و بخشی از پکیج اصلی آن نیست.

این تبلت به خودی خود 720 گرم وزن داشته و وقتی کیبورد را به آن اضافه می‌کنید، 317 گرم به وزن کلی‌اش می‌افزایید. یکی از نکات منفی در مورد طراحی کلی محصول، همین وزن بالای آن است که موقع حمل، شبیه به جا به جا کردن نوت بوک به نظر می‌آید.

تبلت Book S دارای بدنه‌ی آلومینیوم-منیزیوم بوده و ساختاری ساده دارد که در پشت، تنها دوربین 13 مگاپیکسلی آن مشخص است. کاور پشتی و کاور کیبورد از چرم مصنوعی درست شده و برند شیائومی هم بر روی آن نقش بسته است.

در مورد کیبورد Book S هم برایتان بگوییم که هم از نظر سرعت بازخورد خوب است و هم عمق مناسبی دارد و باعث می‌شود، حس بسیار خوبی از تایپ کردن به شما دست دهد. اما در مورد تاچ پد باید گفت که نسبت به برخی از لپتاپ‌های خوب بازار به فشار مضاعفی برای کار کردن نیاز دارد.در کنار بدنه پورت USB-C و جک صدای 3.5 میلی‌متری را مشاهده خواهید کرد که درگاه USB-C به عنوان شارژر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله محدودیت های درگاه‌ها این است که برای اتصال دستگاه‌های قدیمی باید از تبدیل USB-C به USB-A استفاده کنید.

کیفیت صدا در شیائومی Book S

برای چنین دستگاه کوچکی، کیفیت صدای خروجی آن واقعا عالی است و در اجرای موسیقی، شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. صدا به اندازه کافی بلند و از نظر کیفیت، کاملا شارپ و گوش نواز است. به همین دلیل، این محصول را کاملا می‌توان برای تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی پیشنهاد کرد.

نمایشگر و دوربین شیائومی Book S

نمایشگر شیائومی Book S 12.4 اینچی بوده و قدرت روشنایی آن بیش از 500 نیز است. رزولوشن این نمایشگر 1600×2560 بوده و با این که LCD است و در آن از نمایشگر OLED استفاده نشده، باز هم رنگ‌ها بسیار عالی و واقعی هستند و برای تماشای فیلم پیشنهاد می‌شود. به طور کلی قدرت روشنایی، کنتراست و کیفیت نمایشگر، نسبت به خیلی از لپتاپ‌های بازار هم بهتر است و به راحتی می‌توانید با Book S در محیط روباز نیز کار کنید.

دقت رنگ در این محصول نیز بر اساس تست‌های sRGB، Adobe RGB و DCI-P3 به ترتیب 97.9 درصد، 85.2 درصد و 93 درصد است. رفرش ریت نمایشگر البته 60 هرتز است و نمی‌توانید آن را تغییر دهید.

این محصول از یک دوربین 13 مگاپیکسل با قابلیت فیلم‌برداری 1080p بهره می‌برد و نمی‌تواند جایگزینی برای دوربین موبایل باشد اما اگر بخواهید چیزی را در لحظه ثبت کنید، نسبتا خوب است.

سخت‌افزار و عملکرد شیائومی Book S

جایی که شیائومی Book S ممکن است با مشکل مواجه شود، در بحث عملکرد است. Book S از پردازنده Qualcomm Kryo 495 بهره برده و 8 گیگ رم و 256 گیگ هارد دارد. این که مدلی با فضای بیشتر برایش در نظر گرفته شده یکی از ضعف‌ها به شمار می‌رود. با این که قطعات نسبتا قوی در Book S‌ وجود دارد اما با این حال در هنگان کار کردن با لودینگ‌های طولانی و سنگینی در کارهای روزمره مواجه خواهید شد.

همین امر باعث می‌شود تا این محصول را به هیچ وجه برای طراحی‌های سنگین، ویرایش ویدیو و کارهای گرافیکی سنگین توصیه نکنیم. همچنین استفاده از ویندوز 11، احساس یک سیستم عامل محلی را به آدم نمی‌دهد، چون عملا گویی برای چنین دستگاهی درست نشده است. همچنین با توجه به استفاده از پردازنده موبایل، بعضی از برنامه‌های ویندوز 11 نیز مشکل سازگاری دارند. عمر باتری Book S کمی بیش از 6 ساعت در کارهای روزمره بوده و از این منظر هم متوسط دیده می‌شود.

نکات مثبت:

  • طراحی زیبا
  • نمایشگر و صدای عالی برای تماشای فیلم
  • کیبورد بسیار خوب
  • شارژ سریع

نکات منفی:

  • خرید کیبورد به صورت جداگانه
  • قدرت کم و عملکرد نسبتا ضعیف
  • عملکرد بد به عنوان تبلت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *