منو‌های هر سایتی یکی از مهم‌تر‌‎ین بخش‌های آن را تشکیل می‌دهند که دسترسی کاربران به بخش‌های مختلف سایت را راحت می‌کنند. اگر شما نیز یکی از مدیران یا حتی از کاربران سایت باشید، حتما از اهمیت وجود منو‌ها در سایت‌های مختلف اطلاع دارید.

فرض کنید شما یکی از مدیران وب‌سایت هستید و‌ می‌خواهید لینک‌های مهم خود را در دسترس کاربران سایت قرار دهید! برای انجام چنین کاری دست به انجام چه کاری می‌زنید؟ قطعا برای انجام چنین موردی در سایت اقدام به درج لینک‌ها در منوهای سایت می‌کنید تا کاربران بتوانند آن را در هر صفحه‌ای از سایت که قرار دارند مشاهده کنند و با یک کلیک به صفحه موردنظر خود منتقل شوند.

همچنین فرض کنید به عنوان یک کاربر وارد یک سایت شده‌اید و نیاز به بخش خاصی از سایت پیدا می‌کنید. در اولین فرصت به سراغ منوهای موجود در این سایت می‌روید و در این بخش اقدام به جستجو صفحه موردنظر خود می‌کنید. حال اگر سایت موردنظر فهرستی را برای کاربر در نظر نگرفته باشد، قطعا شما نیز با مشکل مواجه خواهید شد و نمی‌توانید به صفحه موردنظر خود دسترسی پیدا کنید.

تا اینجای کار حتما متوجه اهمیت این بخش از عناصر وب، یعنی منوها و فهرست‌های مورد استفاده در سایت شده‌اید. در ادامه این مقاله قصد داریم یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس را جهت ایجاد منوی عمودی در وردپرس داریم که توسط آن قادر به ایجاد انواع منو و زیرمنو به صورت عمودی و شناور در سایت وردپرسی خود خواهید بود.

افزونه وردپرس WordPress Menu Vertical

افزونه وردپرس WordPress Menu Vertical یک افزونه حرفه‌ای و کاربردی برای وردپرس است که با استفاده از آن قادر به ایجاد انواع منوهای شناور به صورت عمودی در سایت وردپرسی خود خواهید بود. این افزونه توانسته است از میان +۱,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۲/۸ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

برخی از ویژگی‌های افزونه WordPress Menu Vertical

  • قابلیت ایجاد انواع منو به صورت عمودی
  • قابلیت ایجاد منو به صورت کاملا شناور
  • قابلیت نمایش منوها در تمامی صفحات سایت
  • قابلیت شخصی‌سازی کامل عناصر سازنده منوها
  • قابلیت استفاده به صورت ثابت در وردپرس
  • سازگاری کامل با بخش فهرست‌های وردپرس
  • پشتیبانی از منوهای ایجاد شده توسط وردپرس
  • پشتیبانی از زیرمنوها
  • ظاهر زیبا و حرفه‌ای
  • قابلیت نمایش در بخش راست یا چپ وب‌سایت

نصب و راه‌اندازی افزونه WordPress Menu Vertical

برای استفاده از این افزونه ابتدا از طریق مخزن وردپرس و یا بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس اقدام به نصب و فعال‌سازی آن کنید.

برای استفاده از افزونه ابتدا باید از طریق بخش فهرست‌ها اقدام به ایجاد منو کنید. برای ایجاد منو کافی است وارد بخش نمایش> فهرست شوید تا صفحه‌ای مطابق صفحه زیر برای شما نمایش داده شود.

نام فهرست: در این بخش باید نامی را جهت منویی که می‌خواهید ایجاد کنید، انتخاب نمایید تا در صورت نیاز به ویرایش منو دسترسی به این بخش راحت‌تر باشد. همچنین در هنگام ایجاد منوی کشویی این نام را در بخش نام منو وارد کنید تا در سایت فعال شود.

پس از انتخاب نام برای فهرست خود بر روی ساخت فهرست کلیک کنید تا منوی شما ایجاد شود. در مرحله بعد باید لینک‌هایی را جهت اضافه شده به منوی خود انتخاب کنید. با استفاده از بخش پیوندهای دلخواه می‌توانید لینک‌های موردنظر خود را به سایت اضافه کنید. همچنین با استفاده از بخش‌های دیگر نظیر برگه‌ها، نوشته‌ها و دسته‌ها و انتخاب یکی از آنها می‌توانید لینک‌ آنها را به صورت خودکار به منوی خود اضافه کنید.

پس از نصب بخشی به نام Folder Menuدر منوی پیشخوان ظاهر می‌شود. در بخش اول افزونه برخی از ویژگی‌های مربوط به افزونه به شما نمایش داده می‌شود.

Folder Menu Parametrs

در این بخش تنظیمات مربوط به نمایش فهرست به صورت شناور در وردپرس در دسترس است.

Menu Name: در این بخش باید نام منویی که از طریق بخش نمایش> فهرست ایجاد کرده‌اید را وارد کنید تا در بخش نمایش منو به صورت افقی تنظیم شود.

Position: در این بخش باید نوع قرارگیری منو را انتخاب کنید. با استفاده از این بخش می‌توانید تعیین کنید منوی سایت شما به صورت ثابت باشد و یا با اسکرول کردن صفحه شناور شود.

Distance from top: با استفاده از این گزینه باید فاصله منوی نمایش داده شده در سایت وردپرسی را از بالای سایت مشخص کنید.

Menu Background Color: در این بخش باید رنگی را برای بک‌گراند منوی سایت وردپرسی خود مشخص کنید.

Menu Text Color: در این بخش باید رنگی را جهت نمایش متن‌های استفاده شده در بخش منو انتخاب کنید.

Menu Hover Color: در منوهای مورد استفاده در سایت‌های مختلف، در صورتی که موس خود را بر روی لینکی از منو ببرید با تغییر رنگ مواجه می‌شوید که به چنین قابلیتی در وب Hover گفته می‌شود. در این بخش باید رنگ Hover خود را انتخاب کنید.

Submenu Text Color: در این بخش باید رنگ متن‌های مورد استفاده در زیرمنوی فهرست ایجاد شده را مشخص کنید.

Submenu Hover Color: در این بخش باید رنگ Hover مربوط به زیرمنوهای خود را انتخاب کنید.

Menu Font: در این بخش باید نام فونت مورد استفاده در بخش منوهای سایت وردپرسی خود را انتخاب کنید.

نتیجه‌گیری: فهرست‌های یکی عناصر ضروری و پرکاربرد در طراحی یک سایت هستند. وردپرس نیز باتوجه به اینکه برترین سیستم سایت‌ساز در دنیا است، از این مورد پیروی می‌کند و باید در طراحی‌های وردپرسی خود این مورد را نیز در نظر بگیرید. یکی از منوهای بسیار جذاب و در دسترس که در سایت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از منوهای شناور است. در این مقاله یکی از برترین افزونه‌های مربوط به طراحی چنین منوهایی در وردپرس را خدمت شما کاربران وردپرسی معرفی کردیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

8 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *