بازار ارز دیجیتال یکی از بازارهای مالی پرریسک و البته پردرآمد است. برای کسب درآمد در بازار کریپتوکارنسی باید از استراتژی‌های خاصی استفاده کنید. هر معامله‌گر با توجه به اهداف معاملاتی خود از یک استراتژی منحصر به فرد استفاده می‌کند. استراتژی‌های که افراد برای انجام معاملات استفاده می‌کنند از فردی به فرد دیگر متفاوت است. یکی از استراتژی‌های که باید همه تریدرها از آن استفاده کنند، استراتژی سیود سود در ارز دیجیتال است. با استفاده از این استراتژی می‌توانید سود خود را در زمان مناسب از بازار خارج و ذخیره کنید. ما در این مطلب به صورت کامل نحوه سیو سود در ارز دیجیتال را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم.

سیو سود (SAVE PROFIT) در ارز دیجیتال به چه معناست؟

در بازار کریپتوکارنسی مانند هر بازار دیگر مالی دو نوع ریسک وجود دارد. ریسک اول که مربوط به خود بازار است و تریدرها امکان مدیریت آن را ندارند و ریسک نوع دوم که مربوط به خود تریدر و اهدافش است و به راحتی با استفاده از استراتژی‌های خاص امکان مدیریت آن وجود دارد.

برای مدیریت ریسک نوع دوم شما باید از استراتژی سیو سود در ارز دیجیتال استفاده کنید. نحوه انجام این استراتژی به این صورت است که شما مشخص می‌کنید که در چه نقطه‌ای از قیمت، سرمایه و سود خود را از بازار خارج کنید.

برخی از تریدرها وقتی که سودشان در بازار در حال افزایش است، طمع می‌کنند و به امید افزایش سودشان سرمایه خود را از بازار خارج نمی‌کنند. از آنجا که بازارهای مالی همیشه در حال نوسان هستند با شروع روند نزولی تمام سود و سرمایه خود را از دست می‌دهند.

برای اینکه مانع نابودی سودتان شوید بهترین روش این است که یک سطح را به عنوان نقطه سیو سود در نظر بگیرید و زمانی که سودتان به آن نقطه رسید بدون توجه به روند قیمتی سرمایه خود را از بازار خارج کنید.

استراتژی‌های رایج سیو سود

برخی از افراد تصور می‌کنند منظور از سیو سود در ارز دیجیتال این است که به صورت کامل معامله خود را خاتمه دهند و تمام سرمایه‌شان را از بازار خارج کنند. در حالی که شما بدون بستن معاملات نیز می‌توانید از استراتژی سیو سود استفاده کنید. به صورت کلی چهار استراتژی رایج برای سیو سود وجود دارد که ما در ادامه آن را معرفی می‌کنیم:

خروج تمام سرمایه: در این حالت بعد از اینکه میزان سودتان به مقدار تعیین شده رسید تمام سرمایه خود اعم از سرمایه اولیه و سود را از بازار خارج می‌کنید و به معاملاتتان خاتمه می‌دهید. این روش برای افرادی که ریسک‌گریز هستند بسیار مناسب است.

خروج‌ سود: اما اگر قصد بستن معاملات خود را ندارید، می‌توانید فقط سود را خارج کنید و اصل سرمایه اولیه را در بازار برای انجام معاملات نگه دارید.

خروج سرمایه اولیه: یکی دیگر از استراتژی‌های سیو سود این است که سرمایه اولیه خود را خارج کنید و با سودی که کسب کردید به معامله بپردازید.

خروج‌ درصد مشخصی از سرمایه: همچنین شما می‌توانید درصد مشخصی از سرمایه که در بازار دارید را برای مدیریت ریسک از بازار ارز دیجیتال خارج کنید. اینکه چه درصدی از سرمایه را از بازار خارج کنید بستگی به هدف معاملاتی شما دارد.

نحوه سیو سود در ارز دیجیتال

شما به دو صورت می‌توانید سطح سیو سود را تعیین کنید. در روش اول سطح مشخصی را در ابتدا معاملات برای سودتان تعیین کنید و هر زمان که سود به آن سطح مشخص رسید، به سیو سود بپردازید.

اما برخی از افراد در ابتدا کار سطحی را برای خروج از بازار تعیین نمی‌کنند. بلکه بعد از اینکه روند صعودی می‌شود با توجه به روند صعودی تصمیم می‌گیرند چه زمانی از بازار خارج شود. زمانی که درصد رشد افزایش قیمت در حال کاهش است یعنی بازار در حال خروج از روند صعودی پس بهتر از استراتژی سیو سود استفاده کنید.

به عنوان مثال بازار ابتدا یک رشد 20 درصدی داشته و سپس چند درصد کاهش یافته و دوباره رشد کرد که در این حالت میزان رشد 15 درصد بود. در نوسان بعدی میزان رشد 7 درصد است. این نوسانات نشانگر اصلاح یا ریزش قیمت است و باید به معاملات خود پایان دهید.

حدضرر

برای سیو سود در ارز دیجیتال می‌توانید از گزینه حدضرر در صرافی آنلاین استفاده کنید. در گزینه حدضرر قیمتی که برای سیو سود در نظر گرفته‌اید را بنویسید. زمانی که قیمت به آن میزان برسد، سیستم صرافی به صورت خودکار ارز دیجیتال شما را می‌فروشد.

صرافی‌های داخلی و بین‌المللی متعددی برای معامله ارزهای دیجیتال وجود دارد که گزینه حدضرر را نیز برای فروش ارزهای دیجیتال دارند. برای خرید ارز دیجیتال با امنیت بهتر از صرافی‌های داخلی که دارای مجوز هستند، استفاده کنید. بسیاری از صرافی‌های داخلی با ارائه خدمات متنوع و پشتیبانی آنلاین وجود دارند که شما می‌توانید در آن‌ها حساب کاربری بسازید.

چرا باید از استراتژی سیو سود استفاده کنیم؟

یکی از مشکلات افراد در زمان انجام معاملات این است که براساس هیجانات و احساساتی که دارند تصمیم به ادامه یا خاتمه ترید می‌گیرند. حس طمع باعث می‌شود که بدون توجه به تحلیل‌های تکنیکال بنیادی معامله‌ای را ادامه دهید و در نتیجه دچار ضرر شوید. استراتژی سیو سود به شما کمک می‌کند که براساس منطق و تحلیل و به دور از احساسات به انجام معاملات در بازار کریپتوکارنسی بپردازید.

چند نکته مهم در مورد سیو سود

براساس پیش‌بینی شما یک ارز دیجیتال در روند صعودی خود به دو مقاومت مختلف 70 و 90 برخورد می‌کند. بهترین استراتژی سیو سود در این حالت فروش بخشی از سود یا سرمایه اولیه در مقاومت اول است. با این کار اگر قیمت از مقاومت اول نتواست بالاتر برود شما ضرر نمی‌کنید و سرمایه خود را حفظ می‌کنید. با مازاد سرمایه که در بازار نگه داشتید به معاملات بپردازید و در صورت ادامه روند صعودی به کسب سود بیشتر بپردازید. بهترین استراتژی سیو سود در ارز دیجیتال این است که به صورت مرحله به مرحله سرمایه خود را از بازار خارج کنید.

سخن آخر

در بازار کرپیتوکارنسی نمی‌توانید بگویید که به چه میزان سود کرده‌اید مگر اینکه سرمایه خود را از بازار خارج کرده باشید. اگر سرمایه شما هنوز در بازار، با یک نوسان ممکن است که کل سرمایه و سود خود را از دست بدهید. بنابراین برای اینکه بدانید به چه میزان سود کرده‌اید باید از استراتژی سیو سود در بازار ارز دیجیتال در زمان درست استفاده کنید. استراتژی سیو سود یک استراتژی بسیار مناسب برای اینکه از سود زیاد هیچگاه سرمست نشوید و براساس تحلیل به صورت منطقی معامله کنیم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *