برنامه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به سازندگان در انتخاب رنگ مورد نظر خود کمک کنند. برنامه‌ی Digital Color Meter به صورت پیش‌فرض در مک وجود دارد و از کیفیت خوبی نیز برخوردار است؛ اما در این مطلب به معرفی چندین نرم‌افزار دیگر می‌پردازیم که در این راه بیش از پیش به کمک کاربران می‌آیند.

۱- Digital Color Meter

Digital Color Meter

همانطور که پیش‌تر گفته‌شد، این نرم‌افزار به صورت پیش‌فرض در سیستم عامل مک وجود دارد و در اوج سادگی بسیار کارآمد است. پس از اجرای برنامه، صفحه‌ی کوپکی باز می‌شود که در آن می‌توانید بر اساس RGB، P3 و دیگر سیستم‌های توصیف رنگ، به رنگ دلخواه خود برسید.

Digital Color Meter

پیشنهاد ما به کاربران این نرم‌افزار، مطالعه‌ی لیست کلیدهای میان‌بر این برنامه است؛ برای مثال فشردن Option + Cmd + C رنگ نقطه‌ی اشاره شده توسط موس را در کلیپ‌برد ذخیره می‌کند.

۲- ColorSlurp

دانلود این برنامه رایگان است و پس از اجرا، ظاهری بسیار زیباتر را به کاربر نشان می‌دهد. ColorSlurp ویژگی‌های جالبی از جمله ذره‌بین جهت تعیین دقیق رنگ و نیز امکان تهیه‌ی مجموعه‌ای از رنگ‌های مورد علاقه و کاربردی در خود دارد.

ColorSlurp

نسخه‌ی پولی این نرم‌افزار به کاربران امکان بهره‌مندی از ۲۰ فرمت متفاوت، ذخیره‌ی جستجوی رنگ‌ها و دیگر قابلیت‌ها را می‌دهد.

۳- Skala Color

تفاوت اصلی این نرم‌افزار با دیگر موارد این لیست، اجرای متفاوت آن است؛ بدین شکل که Skala Color به تنهایی اجرا نمی‌شود و باید در دیگر برنامه‌ها باز شود.

Skala Color

برای مثال وقتی TextEdit را باز کرده‌اید می‌توانید از طریق طی کردن مسیر زیر به این برنامه دسترسی پیدا کنید:
Format > Font > Show Colors

Skala Color

استفاده‌ی اصلی این برنامه برای افرادی است که با سیستم عامل مک، iOS، سیستم عامل اندروید یا وب کار می‌کنند. از ویژگی‌های Skala Color می‌توان به تغییر روشنایی و غلظت رنگ اشاره کرد که می‌تواند برای این دسته از کاربران بسیار کاربردی باشد.

۴- Sip

Sip

این برنامه مستقیما در منوبار قرار دارد و اجرای آن منجر به باز شدن یک ذره‌بین جهت ذخیره‌ی مشخصات یک رنگ به خصوص می‌شود. این برنامه رنگ‌های انتخاب شده را در خود ذخیره می‌کند و بنابراین می‌توانید چندین رنگ را به سرعت به آن اضافه کنید.

Sip

طراحان وب اهمیت انتخاب ترکیب رنگ مناسب را می‌دانند و Sip هم در این راه به آن‌ها کمک می‌کند. کاربران می‌توانند پلت‌های مورد علاقه‌ی خود را در Sip ذخیره کنند و حتی در صورت علاقه آن‌ها را به اشتراک گذاشته و یا مستقیما در دیگر نرم‌افزارهای معروف استفاده کنند.

۵- ColorSnapper 2

ColorSnapper 2

ظاهر این مورد شبیه Sip است و ذره‌بین آن از قدرت بالاتری برخوردار است؛ به‌طوری که کاربران می‌توانند رنگ‌ها را با دقت پیکسل انتخاب کنند.

ColorSnapper 2

نرم‌افزار رنگ‌های انتخاب شده را در خود ذخیره می‌کند و امکان استفاده از آن‌ها در فرمت‌های گوناگون را به کاربران می‌دهد. لازم به ذکر است که ColorSnapper 2 و Sip هر دو پولی هستند و البته به کاربران امکان تجربه‌ی رایگان برای مدتی محدود را هم می‌دهند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *