فرض کنید وارد یک صفحه اینستاگرامی شده اید و می خواهید ببینید که آن صفحه ارزش دنبال کردن را دارد یا خیر! چه چیزی تعیین کننده است؟ تصویر پروفایل یا نام؟ هر کدام از آن ها مهم هستند اما در نهایت همه آن ها زیر مجموعه بخشی به نام بیو هستند. بیو اینستاگرام تعیین می کند که کاربران شما را دنبال کنند یا خیر. قطعاً هیچ صفحه اینستاگرامی بدش نمی آید که کاربران زیادی آن را دنبال کنند و همین مسئله باعث شده تا بیو اینستاگرام نقش بسیار مهمی را ایفا کند. در این مقاله می خواهیم به بررسی مفهوم بیو اینستاگرام بپردازیم و ببینیم که برای داشتن یک بیو حرفه ای باید چه کاری انجام دهیم! پس اگر این سوال برای شما پیش آمده است، در این مقاله همراه ما باشید.

بیو اینستاگرام؛ مهم ترین نقش در تصمیم گیری کاربران

صفحات اینستاگرامی از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که بالاترین بخش آن، بیو است. بیو بخش کوچکی از یک صفحه اینستاگرام است که اطلاعات بسیار ارزشمندی دارد! متخصصان شبکه های اجتماعی معتقدند که بیو مهم ترین بخش از یک صفحه اینستاگرامی است که کاربر به کمک آن تصمیم می گیرد که شما را دنبال کند یا خیر. در این بخش، اطلاعات مهم هر صفحه ارائه شده است و کاربر را راهنمایی می کند تا ببیند که این صفحه در مورد چه چیزی است و چگونه قرار است به کاربران کمک کند.

بیو از بخش های مختلفی تشکیل شده است که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر هستند:

  • نام کاربری
  • تصویر پروفایل
  • نام صفحه
  • توضیحات صفحه
  • لینک سایت
  • لوکیشن
  • اطلاعات تماس

بنابراین در بیو با وجود آن که بخش کوچکی است، اما اطلاعات ارزشمندی قرار دارد و به همین دلیل است که برای کاربران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یکی از دلایلی که باعث شده تا این بخش اهمیت زیادی داشته باشد، این است که اگر با دقت این بخش را تکمیل کنید به راحتی می توانید در کمتر از چند ثانیه کاربران را ترغیب به دنبال کردن صفحه خود کنید. حتی شما می توانید از اهداف خود برای راه اندازی این صفحه و دلایلی که کاربر باید شما را دنبال کند، صحبت کنید. در ادامه مقاله می خواهیم ببینیم که چطور می توان یک بیو جذاب و تاثیرگذار بنویسیم!

حرفه ای بیو بنویسید و فروش بالایی را تجربه کنید!

اگر تصمیم گرفته اید که یک بیو جذاب بنویسید تا کاربران در کمتر از چند ثانیه ترغیب به دنبال کردن شما شوند، در این بخش همراه ما باشید. 10 نکته بسیار مهم وجود دارد که اگر آن ها را به خوبی رعایت کنید، می توانید کاربران زیادی را از طریق مشاهده بیو جذب کنید. این نکات عبارتند از:

  1. نام کاربری مناسب

اولین چیزی که هنگام راه اندازی یک صفحه حرفه ای باید در نظر بگیرید، این است که نام کاربری مناسب انتخاب کنید! نام کاربری مناسب، یک نام کاربری است که در آن کلمات به راحتی خوانده می شوند و از هم تفکیک هستند. به عنوان مثال اگر شما یک صفحه شخصی دارید، می توانید نام و فامیل خود را به کمک یک نقطه از هم جدا کنید. یا حتی می توانید در پایان نام کاربری، حوزه فعالیت خود را بنویسید تا برای کاربر واضح باشد. مثلاً اگر در حوزه گرافیک فعالیت دارید، می توانید از کلمه designer در پایان نام کاربری خود استفاده کنید.

  1. تصویر پروفایل مناسب

ذهن کاربران همیشه به دنبال تصاویر است! اگر تصاویری که استفاده می کنید جذاب باشد، کاربر ترغیب به بررسی صفحه شما می شود. تصویر پروفایل یکی از مهم ترین بخش های بیو اینستاگرام است که باید در انتخاب آن دقت زیادی داشته باشید. تصویر پروفایل باید کاملاً متناسب با نوع صفحه باشد! مثلاً اگر یک صفحه شرکتی دارید، می توانید از لوگوی شرکت استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر یک صفحه شخصی دارید، باید یک تصویر پروفایل جذاب و باکیفیت از خودتان قرار دهید تا در ذهن کاربران ماندگار شوید. اگر برندسازی شخصی انجام می دهید، تصویر پروفایل باید از خودتان باشد تا در ذهن کاربران باقی بماند.

  1. استفاده از کلمات کلیدی در بخش نام

یکی از بخش های مهم بیو که باید حتماً به درستی از آن استفاده شود، بخش نام است! در بخش نام می توانید نام شخص یا شرکت را قرار دهید. گاهی اوقات صفحات برای آن که در بخش جستجوی اینستاگرام بالا باشند، در این بخش کلمات کلیدی مربوط به صفحه خود را درج می کنند. مثلاً اگر در حوزه آموزش محتوا فعالیت می کنید، می توانید از کلمه “تولید محتوا” در بخش نام استفاده کنید یا اگر در حوزه بازاریابی دیجیتال فعالیت دارید، می توانید از واژه “دیجیتال مارکتینگ” استفاده کنید. این مسئله به شما کمک می کند تا اگر کاربری این نام را در اینستاگرام جستجو کرد، صفحه شما بالا باشد.

  1. ارائه توضیحات راجع به کسب و کارتان

در بخش توضیحات، باید در مورد کسب و کارتان بگویید! شما باید به کاربران این مسئله را بگویید که در چه حوزه ای فعالیت می کنید، کاربر قرار است با چه محتوایی روبرو شود، خدمات شما چیست و در نهایت، دنبال کردن صفحه شما توسط کاربران چه مزیتی برای آن ها دارد. سعی کنید در این بخش نظر کاربر را برای دنبال کردن خود جلب کنید. برخی صفحات از شعار کسب و کارشان استفاده می کنند و البته نتیجه خیلی خوبی هم می گیرند. اگر شما هم شعاری دارید، از آن استفاده کنید و در غیر این صورت، خیلی ساده برای کاربران بگویید که قرار است در این صفحه چه اتفاقی بیفتد تا شما را دنبال کنند. سعی کنید متنی را انتخاب کنید که تنها مخاطبان هدف شما جذب شوند؛ این مسئله به شما در تبدیل فالوور به مشتری کمک زیادی می کند.

  1. ارائه متن مزیت دنبال کردن شما توسط کاربران

یکی دیگر از مسائلی که در بیو اینستاگرام باید بنویسید، این است که مزایای دنبال کردن شما توسط کاربران را بنویسید! اگر در صفحه خود چیزی آموزش می دهید، به کاربران بگویید که با دنبال کردن صفحه شما فلان چیز را یاد می گیرند. کاربران عاشق یادگیری هایی هستند که در آن سرگرم هم بشوند! بنابراین با چاشنی طنز آن ها را دعوت کنید که برای یادگیری حوزه دلخواه شما، صفحه شما را دنبال کنند و بهترین نتیجه را بگیرند. این مسئله کمک زیادی به افزایش فالوورهای شما می کند و می تواند روی رشد کسب و کارتان تاثیرگذار باشد.

  1. قرار دادن راه های ارتباطی در بیو

کاربران برای آن که بتوانند به شما اعتماد کنند، نیاز به راه ارتباطی دارند! در اینستاگرام قابلیت قرار دادن شماره تماس و ایمیل در صفحات تجاری وجود دارد که با قرار دادن آن، کاربر می تواند روی آن کلیک کند و با شما در ارتباط باشد. اگر شما محصول یا خدماتی برای ارائه دارید، باید در بیو مطرح کنید که چگونه می توانند آن را سفارش دهند. مثلاً اگر کاربر باید از طریق واتس اپ یا دایرکت سفارش دهد، آن را قرار دهید و شماره های مربوط به سفارش را هم قرار دهید. سپس از کاربران بخواهید که برای سفارش با آن شماره در ارتباط باشند؛ دقت کنید که باید پلتفرم موردنظر را هم مشخص کنید.

  1. قرار دادن لوکیشن دفتر یا فروشگاه خود

اگر شما دفتر یا فروشگاه فیزیکی دارید، بهتر است لوکیشن را قرار دهید! درج لوکیشن باعث می شود تا کاربران به شما اعتماد کنند و محصول شما را تهیه کنند. البته گاهی اوقات شما نگران مراجعه بدون هماهنگی هستید که این مسئله به سادگی قابل حل است. از کاربر بخواهید که پیش از مراجعه به دفتر یا فروشگاه، با شما هماهنگ کند تا مشکل خاصی پیش نیاید. این مسئله را می توانید در توضیحات بیو یا هایلایت درج کنید تا کاربر شرایط مراجعه حضوری را ببیند.

  1. استفاده از کال تو اکشن مناسب

کال تو اکشن مناسب بهترین راه برای افزایش ترافیک سایت و فروش است! اگر شما سایتی دارید که اینستاگرام قرار است به افزایش ترافیک و مشتریان شما کمک کند، یک کال تو اکشن مناسب درج کنید. مثلاً اگر می خواهید اطلاعات تماس مشتری نظیر شماره تماس یا ایمیل را بگیرید، کافی است در بیو لینک صفحه از سایت خود را قرار دهید که پس از درج اطلاعات توسط کاربران، کد تخفیف ارائه شود. البته این موضوع بستگی به نوع کسب و کارتان دارد و با کمی خلاقیت می توانید بهترین نتایج را بگیرید. البته کال تو اکشن هر چیزی می تواند باشد، می توانید از کاربر بخواهید به دایرکت مراجعه کند تا کد تخفیف اولین سفارش را بگیرد.

  1. قرار دادن لینک سایت

اگر کال تو اکشن شما مربوط به سایت نیست، می توانید لینک سایت را جداگانه قرار دهید. این مسئله باعث می شود تا کاربر پس از دیدن لینک سایت، وارد سایت شود و آن را بررسی کند. بنابراین لینک سایت اهمیت بسیار زیادی دارد! گاهی اوقات ممکن است نیاز به درج چندین لینک داشته باشید. در این صورت باید از ابزارهایی استفاده کنید که با کمک آن می توانید چندین لینک را در یک لینک قرار دهید تا کاربر به هر کدام که نیاز داشت، کلیک کند و منتقل شود.

  1. ایجاد خلاقانه هایلایت

هایلایت بخش مهمی از صفحه اینستاگرام است که باید با دقت ایجاد شود! برای طراحی هایلایت ها می توانید کاور مناسب انتخاب کنید و اگر با هم متناسب باشند، زیبایی صفحه شما را افزایش می دهد. در هایلایت هم محتوای جذاب و جدید قرار دهید! همچنین سعی کنید محتوای منقضی شده را در هایلایت نگه ندارید تا کاربر سردرگم نشود!

نتیجه گیری

بیو اینستاگرام بخش بسیار مهمی است که می تواند به رشد صفحه شما کمک زیادی کند! گاهی اوقات یکی از دلایل رشد نکردن صفحه اینستاگرام، عدم ایجاد یک بیو بهینه است. در این مقاله به بررسی نحوه ایجاد بیو اینستاگرام حرفه ای و کاربردی پرداختیم! اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *