امروزه مارکت برنامه‌های موبایلی و دسکتاپ، پر شده از انواع و اقسام برنامه‌های پیام رسان که هر کدام با قابلیت‌های خاص خود، سعی بر جذب کاربران بیشتر دارند. اما یکی از اطلاعاتی که بخش زیادی از این برنامه‌ها از شما طلب می‌کنند، شماره تلفن شماست و خب کاربرانی هستند که خیلی با دادن شماره تلفن خود به این برنامه‌ها راحت نیستند.

خوشبختانه پیام‌رسان‌های بسیار خوبی با امکانات کامل وجود دارند که نیازی به شماره تلفن برای استفاده از آن‌ها نیست و در نوشته امروز ما به مرور آن‌ها خواهیم پرداخت.

دیسکورد

بیایید در شروع کار به واضح‌ترین انتخابمان بپردازیم. دیسکورد را خیلی‌ها به محفلی برای گیمرها می‌شناسند، اما واقعیت این است که این پیام‌رسان قابلیت‌های زیادی دارد که آن را به بهترین انتخاب برای کاربردهای عمومی در این لیست بدل خواهد کرد.

دیسکورد

شما در دیسکورد می‌توانید به صورت یک به یک با کاربران به گفتگوی متنی و تماس‌های صوتی و تصویری بپردازید و همچنین انواع فایل‌ها با فرمت‌ها مختلف را ارسال نمایید. امکانات اضافی زیادی در دیسکورد وجود دارد، مثلا شما می‌توانید گروه‌های عمومی یا خصوصی بسازید، به گفتگوی‌های صوتی و تصویری گروهی بپردازید، از بات‌های مختلف برای اضافه کردن به قابلیت‌های گروه‌ها استفاده نمایید و کارهای زیاد دیگری را در آن انجام دهید. دیکسورد برای تمامی پلت‌فرم‌ها ارائه شده و به طور کلی ظاهر و باطنی متفاوت از پیام‌رسان‌های معمول و انتخاب‌های بعدی ما دارد.

اسکایپ

اسکایپ یکی از قدیمی‌ترین پیام‌رسان‌هایی است که هنوز هم با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. نرم‌افزاری که همیشه برای تماس‌های صوتی با کیفیتش معروف بود و حالا قابلیت‌های متنوعی دارد. شما برای ثبت نام در اسکایپ هم نیازی به شماره تلفن ندارید و اگر از طریق نسخه دسکتاپ اقدام کنید، کافی است ایمیل وارد کرده و ثبت نام خود را برای استفاده از این ابزار، کامل نمایید.

اسکایپ

اسکایپ همه‌ی چیزهایی که پیام‌رسان‌های برتر بازار دارند را در اختیار شما می‌گذارد. از تماس‌های صوتی و تصویری با کیفیت تا ارسال پیغام‌های متنی، صوتی و تصویری و یا ارسال گیف و شکلک‌های مختلف و … . اسکایپ نیز برای تمامی پلت‌فرم‌ها حتی لینوکس ارائه شده و نسخه وب نیز دارد.

Threema

Threema تنها گزینه‌ی لیست ماست که به صورت کاملا رایگان ارائه نشده و بعضی از قابلیت‌های آن پولی است اما امکانات امنیتی خاصی که دارد، باعث شده تا در لیست ما قرار بگیرد. شما در Threema نیازی به وارد کردن شماره تلفن ندارید و تنها با ایمیل می‌توانید ثبت نام خود را کامل کنید. بعد از ثبت نام نیز می‌توانید انتخاب کنید تا اطلاعات شما روی سرورهای کدام کشور این شرکت نگهداری شود! کدگذاری پیشرفته نیز از دیگر قابلیت‌های امنیتی Threema به شمار می‌رود.

Threema

Threema برای سیستم عامل ویندوز، مک، اندروید و iOS ارائه شده و قابلیت‌های کاملی از جمله گفتگوی متنی، صوتی و تصویری، امکان ارسال انواع فایل‌ها، ساخت گروه و … را دارد. البته Threema ضعف‌هایی نیز داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به تعداد کم کاربران و پرداخت برای قابلیت‌های پیشرفته برنامه اشاره کرد. اما تمامی قابلیت‌های پایه که در دیگر پیام‌رسان‌ها نیز می‌بینید، در Threema رایگان هستند.

Wickr Me

سه نسخه از برنامه‌ی Wickr ارائه شده اما برای استفاده‌ی شخصی، باید از Wickr Me استفاده کنید. این نرم افزار کاملا رایگان است و از نظر امنیتی، استانداردهای بسیار بالایی دارد. نسخه شخصی Wickr Me نیازی به شماره تلفن نداشته و یک سری امکانات کلی از جمله امکان ارسال و دریافت پیغام، تماس صوتی و تصویری، گفتگوی گروهی، ارسال فایل و … را در خود دارد.

Wickr Me

البته محدودیت‌های Wickr Me نسبتا زیاد است. مثلا شما تنها تا 10 مگ می‌توانید فایل ارسال کنید، تماس صوتی و تصویری گروهی نمی‌توانید برقرار نمایید و گروه‌های شما نیز تا 10 نفر خواهد بود. اگر برنامه‌ای می‌خواهید که از نظر امنیتی از آن مطمئن باشید، Wickr Me انتخاب شماست. در این برنامه امکاناتی از جمله رمزگذاری پیشرفته، امکان پاک شدن پیغام بعد از خوانده شدن و چیزهایی از این دست در آن گنجانده شده است.

Moco: Chat & Meet New People

Moco یک برنامه جذاب و متفاوت دیگر است که شما با اکانت گوگل یا فیسبوک می‌توانید در آن ثبت نام کنید و به صورت کاملا رایگان از این برنامه استفاده نمایید. Moco در کنار قابلیت‌های معلوم گفتگوهای متنی و صوتی و تصویری، راهی برای پیدا کردن دوستان جدید نیز هست.

Moco: Chat & Meet New People

گفتگوهای گروهی در این برنامه بسیار رایج بوده، می‌توانید افراد نزدیک به خود را پیدا کنید و کاربران دیگر را تنها با آیدی اد کنید. همچنین گذاشتن لایو، پست کردن عکس و فیلترهای مختلف برای عکس گرفتن یا تماس‌های تصویری از دیگر قابلیت‌های Moco محسوب می‌شود.

Google Meet

Google Meet

Google Meet بسیاری از شاخصه‌های بودن در لیست ما را نداشت. این ابزار گوگل که جایگزین برنامه‌های پیشین این شرکت شده، خیلی به عنوان یک پیام رسان قابلیتی ندارد و بیش‌تر برای تماس‌های تصویری و گفتگوهای گروهی طراحی شده. اما در نهایت به خاطر این که نیازی به ثبت شماره تلفن برای استفاده از Google Meet ندارید و می‌توانید از آن برای تماس‌های تصویری استفاده کنید، بد ندیدیم تا از آن نیز در لیستمان نام ببریم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *