بسیاری از کاربران در حال حاضر به دنبال پول در آوردن از فضای مجازی هستند و یکی از راه کار های آن، تبدیل شدن به یک ویلاگر است. در مقاله قبلی به بررسی این موضوع پرداختیم و در این مقاله به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

چند قدم پایه برای ویلاگر شدن

اگر می خواهید به یک ویلاگر تبدیل شوید، چند قدم زیر را طی کنید:

۱. برای ویلاگر شدن خلاقیت به خرج دهید و ایده پردازی کنید!

ویلاگینگ مانند هر کار موفق دیگری با یک ایده‌ی خوب شروع میشود. زمان مناسبی را برای فکر کردن در مورد موضوع ویدیویی خود اختصاص دهید. اگر به زندگی روزمره‌تان خوب نگاه کنید قطعا اتفاقات جالبی را پیدا خواهید کرد، که ممکن است برای افراد دیگر هم جذاب باشد. اگر هنوز در یافتن ایده ویدیویی مشکل دارید، باید نقشه فکری و هدف نهایی خود را ترسیم کنید و بر اساس آن اقدام به تهیه ویدیو کنید.

۲. عضو شبکه های اجتماعی شوید!

گام بعدی در اصل عضو شدن در تمام شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب، آپارات، اینستاگرام، تلگرام و… است. این مرحله شاید آسان ترین گام در این فرآیند باشد و زمان کمی نیز خواهد برد. اما به خاطر داشته باشید که هرکدام از شبکه های اجتماعی استراتژی خاص خود را میطلبد که باید آنها را یاد بگیرید.

۳. یک دوربین با کیفیت یا یک وسیله فیلمبرداری خوب تهیه کنید!

ساخت یک ویدیوی با کیفیت، به تجهیزات مناسب نیاز دارد. بنابراین به فکر یک دوربین خوب و با کیفیت باشید. اگر بودجه کافی برای خرید دوربینی عالی را ندارید، استفاده از گوشی های هوشمند با دوربین مناسب برای ساخت ویدیویی مناسب، کفایت میکند. میتوانید مانند خیلی از افراد دیگر کارتان را با گوشی های هوشمند شروع کنید.

۴. شروع به ضبط کنید!

حالا دیگر زمان آن رسیده که آستین هایتان را بالا زده و شروع به تهیه ویلاگ کنید. البته این مرحله میتواند زمان خوبی برای بازبینی ایده و موضوع ویدیوی شما نیز باشد. درضمن اگر در زمره تهیه کنندگان خلاق قرار دارید، برای الهام گرفتن از ایده های باقی افراد، نگاهی به ویدیوها و مطالب ویلاگرهای محبوب هم بیندازید. دقت داشته باشید که ذهن شما نیاز به خوراک دارد.

۵. محتوای خود را ویرایش کنید!

بر اساس تیپ شخصیتی شما، این کار می تواند لذت بخش و یا کسل کننده باشد. این مرحله مهمترین مرحله ی اجرایی ویلاگ میباشد و نیاز به صبر و حوصله بسیار زیادی دارد. چرا که باید از بین چندین ویدیوی ضبط شده بهترینشان را انتخاب کرده و با ادغام آنها به یک ویدیوی جامع، منسجم و البته جذاب برسید. نکته اساسی در این مرحله این است که سعی نکنید با حذف یا اضافه کردن بی مورد، از موضوع اصلی خارج شوید.

۶.ویدیوی آماده شده را دانلود و منتشر کنید!

پس از آنکه تمام تلاش خود را صرف ساخت ویدیوی مورد نظر کردید، زمان بهره برداری و انتشار ویدیو در فضای مجازی فرا میرسد. اضافه کردن یک عنوان جذاب و تاثیرگذار میتواند به عنوان عاملی تحریک کننده بازدید بیشتری برای ویدیوی ایجاد کند. همچنین میتوانید با اضافه کردن توضیحاتی مختصر در مورد ویدیوی خود بر محبوبیت ویلاگتان بیافزایید.

در نهایت، چگونه می توانید از طریق ویلاگ کسب درآمد کنید؟

  • اول و مهم تر از همه، شما باید یک موضوع برای ویلاگتان انتخاب کنید. این موضوع مهم است بنابراین باید زمان کافی را برای تصمیم گیری در این مورد صرف کنید. برای ایجاد یک ویلاگ، لازم است موضوعی وجود داشته باشد که با آن راحت باشید. شما باید برنامه ­ریزی بلندمدتی داشته باشید.
  • شما باید برروی شخصیت دوربینی خود کار کنید. این موضوع مهم است چون شما باید خود را به گونه ای نشان دهید که مردم شما را دوست بدارند. یک ویلاگ تنها درصورتی می تواند موفق عمل کند که دنبال کنندگان و مخاطبینی برای آن وجود داشته باشند.
  • گام بعد برنامه ریزی کردن کردن بر روی اسکریپت محتوایی است؛ شما باید به خوبی تحقیق کنید و مطمئن شوید که ایده ای که ارائه می دهید موثق و سرگرم کننده است.
  • گام بعدی تصویربرداری ویدیو می باشد. اگر می ­خواهید یک کانال ایجاد کنید، باید ویدیوهای باکیفیتی بسازید. مطمئن شوید که اطلاعات بنیادی درمورد تجهیزاتی که از آن ها استفاده می کنید را دارید.
  • پس ­از اینکه ویدیویتان را تصویربرداری کردید، باید آن را تدوین کنید. هرچیزی که تصویربرداری می ­کنید در زمان بازبینی جالب نخواهد بود. بخش­هایی وجود خواهند داشت که می خواهید آن­ها را پاک کنید. تدوین چنین امکانی را برای شما فراهم می کند. شما همچنین باید جلوه هایی متناسب به محتوایتان به تصاویر اضافه کنید.
  • وقتی ویدیویتان بارگذاری شد، لازم است به طور گسترده ­ای برای آن بازاریابی کنید. مردم باید درباره ویلاگ و ویدیوهایتان بدانند. این امر تنها زمانی ممکن است که محصولتان را به خوبی بازاریابی کنید. به سوی جذب دنبال کننده و بیننده حرکت کنید.
  • وقتی به سطح مشخصی از ویلاگ کردن رسیدید، ممکن است لازم باشد که برای بهبود درآمدتان با یک مدیر استعداد تماس بگیرید. شما می توانید بلاگ و وب سایت خود را به ویلاگ متصل کنید. شما می ­توانید با سایر ویلاگرها همکاری کنید. اینها روشهایی برای افزایش دادن درآمدهایتان هستند.
  • شخصی‌سازی محتوا در کسب‌وکارها چه اهمیتی دارد؟ – بخش اول

یک ویلاگر حرفه ای چه استانداردهای را باید رعایت کند؟

در تهیه و ساخت یک ویلاگ خوب و عالی چه نکات و استانداردهای وجود دارد؟ خیلی دقیق نمی توان گفت چون هر ویلاگر می تواند موضوع متفاوتی داشته باشد اما به بخشی از آنها در ادامه اشاره می کنیم.

  • موضوع جذاب و خلاقانه: این که یک موضوع جذاب و خلاقانه برای ویلاگ خود انتخاب کنید که حوصله مخاطب را سر نبرد و واقعا هم جذابیت داشته باشد که مخاطب آن را پیگیری کند.
  • حس کنجکاوی در مخاطب: ویلاگی واقعا موفق است که بتواند حس کنجکاوی در مخاطب را تحریک کند اینکه مدام علاقمند باشد ادامه ویدیو را ببینید و یا صحنه های که خود هیچگاه فرصت تجربه آنهارا پیدا نمی کند را در ویلاگ شما لمس کند.
  • تکنیک های ادیت ویدیو: هر چه ویدیو شما مهندسی تر باشد و از سکانس های متعدد و جذاب استفاده شده باشد و با تکنیک های میکس و صداگذاری و افکت ادغام شود قطعاً روایت شما را جذاب تر و دلنشین تر خواهد کرد. بهتره که روایت یا بلاگ شما یک مسیر طولانی و یکنواخت و کسل کننده نداشته باشد.
  • تعامل با مخاطب: برقراری ارتباط و تعامل با مخاطب در ساخت ویلاگ یعنی همه چیز! هیچ گاه تصویر نکنید در ویلاگ شما با لنز دوربین خود صحبت می کنید بلکه در واقع لنز شما دریچه ای است برای ارتباط با مخاطبینی که شما را دنبال و پیگیری می کنند پس خیلی صمیمی و تاثیرگذار باشید این ارتباط را زنده و کاملاً قابل لمس نگه دارید تا مخاطب هنگام ویدیو تصور این را داشته باشد که دقیقاً دارید با او صحبت می کنید.

در چند مقاله به بررسی مفهوم ویلاگ و ویلاگری پرداختیم. اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا شما را راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *